Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-25, 20:50
Medlem
Har sedan barnsben haft problem med oro och ångest m.m.
Äter idag Sertralin (SSRI) 50mg och mirtazapin 15 mg, vilket jag tycker funkar bra.

Har framförallt haft problem med överdriven oro för vissa saker t.ex rädsla för att vara under vattenytan, rädsla för att flyga. Men också kroppsliga ting, såsom hjärtfel och andra farliga sjukdomar.

De flesta tankarna lyckas jag idag, med hjälp av medicin, att hantera, och på så vis hålla ångesten borta.

Men nu på senare tid har jag insett att jag under en längre period överanalyserat saker. En överdriven misstänksamhet främst i arbetslivet, men också i kärlekslivet.
Jag har svårt att lita på folk, och målar ofta upp sämsta tänkbara scenarier.
Jag har skrämt iväg tjejer för att jag är så överdrivet misstänksam/övervakande.
Jag är orolig att jag ska bli ifråntagen min tjänst i arbetet (jag överanalyserar allt som sägs och tror att folk pratar bakom min rygg för att få bort mig).

Jag är rädd att det ska balla ur. Har redan insett att det inte är hållbart i längden. Vad är ert bästa tips?
Citera
2015-06-25, 21:02
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00ven
Äter idag Sertralin (SSRI) 50mg och mirtazapin 15 mg, vilket jag tycker funkar bra.

Har framförallt haft problem med överdriven oro för vissa saker t.ex rädsla för att vara under vattenytan, rädsla för att flyga. Men också kroppsliga ting, såsom hjärtfel och andra farliga sjukdomar.

De flesta tankarna lyckas jag idag, med hjälp av medicin, att hantera, och på så vis hålla ångesten borta.

Men nu på senare tid har jag insett att jag under en längre period överanalyserat saker. En överdriven misstänksamhet främst i arbetslivet, men också i kärlekslivet.
Jag har skrämt iväg tjejer för att jag är så överdrivet misstänksam/övervakande.
Jag är orolig att jag ska bli ifråntagen min tjänst i arbetet (jag överanalyserar allt som sägs och tror att folk pratar bakom min rygg för att få bort mig).

Jag är rädd att det ska balla ur. Har redan insett att det inte är hållbart i längden. Vad är ert bästa tips?
Gör en test för personlighetsstörning och få terapi för det.
Citera
2015-06-26, 14:27
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00ven

Möt boven i dramat, som ovanstående sa fast utan att studsa runt problemet...
Citera
2015-06-26, 18:47
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Möt boven i dramat, som ovanstående sa fast utan att studsa runt problemet...

Baahahahaaa. För dåligt!
Citera
2015-06-26, 20:39
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Baahahahaaa. För dåligt!
Inget intresse att vidareutveckla det där va?
Menade att KBT och psykologi kan hjälpa till viss del men det är en personlig utveckling man tar sig igenom av det och det finns inget större att närma sig än sina egna problem - själv. För att ta ett exempel så sov jag utomhus i ett års tid (eller 10 månader, vinter, vår, sommar) och efter det var jag inte oresonligt rädd för djur, (okända) människor eller mörker...
Senast redigerad av JuristGross 2015-06-26 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in