2005-10-16, 14:57
Medlem
Undrar om det var ROXsympatisörer som misshandlade min kusin för att hon inte vill utrota alla män. Hon var påväg hem från en utställning då hon stötte på ett gäng veganliknande tonårstjejer. De frågade om min kusin "ville följa med och dricka te". Hon avböjde förslaget för tjejerna verkade överdrivet sociala och det kändes inte bra. Tjejerna var snart igång med diskussioner och
vilda argument, det ena absurdare än det andra. Min kusin som är ärlig kom snabbt i konflikt med dessa rabiata ungdomar som ville värva kvinnor att bli extrema vänsterfeminister och manshatare. De drog upp allt det där om att alla män är sadistiska våldtäksmän och kräk, utopin om en värld med laboratorieframställda kvinnor osv.
Nu blev det mer och mer obehagligt och de slet min kusin i håret. Ord som förrädare och äckel haglade föraktfullt. De slet ner min kusin på asfalten och började sparka på hennes huvud som om det vore en fotboll. De slet av mycket av hennes hår och hon hade senare blåmärken på halsen...
Citera
2005-10-16, 15:05
Moderator
vfs avatar
Vad menar du? Vad är din frågeställning?

Jag utgår från att det ska stå ROKS.
Citera
2005-10-16, 17:19
Medlem
genos avatar
OT: Vad har detta med feminism att göra?

Sandblästra brudarna i bara mormorstrosorna är min högst personliga och icke korrekta åsikt om vad man bör göra med fysiskt våldsamma åsiktspoliser.
Citera
2005-10-17, 00:24
Medlem
I-Ss avatar
Är saken polisanmäld?
Citera
2005-10-17, 10:00
Medlem
Roks

Ja, ROKS var det, jag skrev som det låter vilket man kan göra ibland.

Det är polisanmält och detta verkar bli allt vanligare, att de hetsiga extremfeministerna blir våldsamma De trimmas upp ni vet. De är ofta farligare än män också. Tacka vet jag kvinnliga kvinnor om ni förstår vad jag menar.
Citera
2005-10-17, 11:29
Medlem
Croatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jin-Oh
...detta verkar bli allt vanligare...
Detta är i och för sig första gången jag läser om ett sådant fall. Extremfeministiskt våld mot kvinnor då alltså. Att de gillar att kasta sten och slå flaskor i huvudet på vakter till stippklubbar är ju dock ganska känt.
Citat:
De är ofta farligare än män också.
På vilket sätt då? Män, med sin generellt sätt fysiska överlägsenhet, har ju klart mycket större potential att skada.
Citera
2005-10-20, 16:58
Medlem
Jadu...

Våldsbenägna kvinnor är ofta mycket mer oberäkneliga och kan känna ett hat
som är extremt starkt. De är mer långsinta och djävligare. Ofta är det dessutom kvinnor som finns i bakgrunden till manligt våld. Dessa kvinnor har en benägenhet att rättfärdiga sitt våld och när de använder fysiskt våld så
finns där ingen nåd eller ånger... När kvinnan stabbar någon så blir det ofta
vansinnesdåd, kan bli över 100 hugg. En gång såg jag en madame som slog av ett ölglas och görade runt det i fejset på en annan kvinna som flörtat med killen. Men ROKS, manshatare mf; de kan hata män och igentligen är det ju andra anledningar till deras hat. Men farliga är de.
Citera
2005-10-20, 18:43
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Våldsbenägna kvinnor är ofta mycket mer oberäkneliga och kan känna ett hat
som är extremt starkt. De är mer långsinta och djävligare. Ofta är det dessutom kvinnor som finns i bakgrunden till manligt våld. Dessa kvinnor har en benägenhet att rättfärdiga sitt våld och när de använder fysiskt våld så
finns där ingen nåd eller ånger... När kvinnan stabbar någon så blir det ofta
vansinnesdåd, kan bli över 100 hugg. En gång såg jag en madame som slog av ett ölglas och görade runt det i fejset på en annan kvinna som flörtat med killen. Men ROKS, manshatare mf; de kan hata män och igentligen är det ju andra anledningar till deras hat. Men farliga är de.

Bäste Jin-Oh, du råkar inte vara en sån där, eh... Vad var ordet nu igen?
Visst ja, nu kom jag ihåg det MYTOMAN!?
Citera
2005-10-20, 21:33
Medlem
Maliks avatar
alla vet väl att Roks är en konspiration skapad av patriarkatet för att misskreditera feminismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in