2015-06-23, 08:38
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Vill börja med att säga att jag inte haft något större problem med veganer om det inte vore för dom senaste dagarna då jag stött på vegan på vegan som verkat helt jäkla bäng i skallen. Folk brukar anklaga oss LCHFare för att vara kultiska men då är fan veganer 10 gånger värre!
Folk skratta åt mig när jag sa att veganer inte nöjer sig med att hålla sin livsstil för sig själv, dom måste även tvinga på sina stackars katter sin vidriga diet. Det där är inte ens första fallet jag stött på där en korkad vegan fått för sig att katten ska börja smaska potatis.
Det påminner om det där jehovas vittnet min farsa stötte på som försökte övertyga honom att en dag kommer tigrarna börja äta gräs och leva harmoniskt tillsammans med alla andra djur. Med det sagt så verkar det finnas en galenskap som kan förena dom två lägrena.

Men veganer nöjer sig inte bara med att plåga sina husdjur, ta det här stjärnskottet till exempel som tycker köttätare inte förtjänar att leva på den här planeten. Då är det också en tredjedel som sett youtube-klippet som tycker det var fint sagt. Jag trodde tidigare att cannabis var en viktig basföda i vegandieten och det var därför veganer var så bänga i skallen men blir man inte rätt lugn och fredlig av cannabis? Snart börjar vi väl se veganer mörda folk för man valde fel pålägg på frukostmackan.

Har förövrigt en teori att under senare delen av Hitlers liv övergick han från vegetarisk-diet till vegan-diet det var därför han beskrevs som galen mot slutet men det blev inte dokumenterat.

Frågor:
Med dom bevis jag lagt fram, tror ni det finns en högre samling idioter bland veganer än hos andra?

Varför har veganer ett sånt extremt behov att tvinga på sin diet på andra?
Citera
2015-06-23, 08:49
Medlem
Senapstjuvens avatar
Det är väl lite som en religion. Vilket förklarar både varför dumma människor dras till det och varför de försöker sprida det.
Citera
2015-06-23, 09:35
Medlem
Du måste skämta? Jag är vegan, men skulle aldrig tvinga på min katt mitt kostval, katter är karnivorer, människor är omnivorer. Katter behöver alltså kött. Har aldrig stött på en vegan som tvingar på sina husdjur deras kost.

Min pojkvän äter kött, skulle aldrig få för mig att tvinga på honom mina val heller. Orka dra alla över en kant.
Senast redigerad av bitterreflektion 2015-06-23 kl. 09:38.
Citera
2015-06-23, 09:47
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterreflektion
Du måste skämta? Jag är vegan, men skulle aldrig tvinga på min katt mitt kostval, katter är karnivorer, människor är omnivorer. Katter behöver alltså kött. Har aldrig stött på en vegan som tvingar på sina husdjur deras kost.

Min pojkvän äter kött, skulle aldrig få för mig att tvinga på honom mina val heller. Orka dra alla över en kant.
Men den sorters veganer finns ju bevisligen! Har då fan aldrig stött på något liknande hos folk med andra dietval! Det heter inte dra över en "kant" och jag har väl inte sagt att alla veganer sysslar med det heller. Det är inte mig du borde vara arg på utan veganjävlarna som sysslar med det jag tog upp!
Citera
2015-06-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitterreflektion

Har ni barn? Om så är fallet ger du det stackars barnet veganmat? Om så är fallet tar du död på barnet.
Citera
2015-06-23, 10:37
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Men den sorters veganer finns ju bevisligen! Har då fan aldrig stött på något liknande hos folk med andra dietval! Det heter inte dra över en "kant" och jag har väl inte sagt att alla veganer sysslar med det heller. Det är inte mig du borde vara arg på utan veganjävlarna som sysslar med det jag tog upp!

Det finns ju LCHF-muppar som tvingar på sina barn sin perversa diet, det är väl betydligt värre? Att överhuvudtaget, som du gör, kommentera andra människors diet och intelligensnivå när man själv går på LCHF vittnar ju mer om din egen idioti.

Nu är jag inte vegan (tycker personligen inte att man är riktigt klok om man frivilligt avstår ost, grädde och ägg) men inte fan kan du väl påstå att det mestadels är veganer som tjatar om sin diet och kritiserar andras? Det måste vara köttätare som är mest obstinata när det gäller sådant, många blir ju fly förbannade eller går i verbal försvarsställning så fort de hör ordet "vegetarisk".
Citera
2015-06-23, 10:50
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Det finns ju LCHF-muppar som tvingar på sina barn sin perversa diet, det är väl betydligt värre? Att överhuvudtaget, som du gör, kommentera andra människors diet och intelligensnivå när man själv går på LCHF vittnar ju mer om din egen idioti.

Nu är jag inte vegan (tycker personligen inte att man är riktigt klok om man frivilligt avstår ost, grädde och ägg) men inte fan kan du väl påstå att det mestadels är veganer som tjatar om sin diet och kritiserar andras? Det måste vara köttätare som är mest obstinata när det gäller sådant, många blir ju fly förbannade eller går i verbal försvarsställning så fort de hör ordet "vegetarisk".
Visa mig en enda LCHFare som tvingar på sin diet på sitt husdjur på gränsen att det dör eller en LCHFare som talar om utrotning av andra som kör en annan diet. Nä tänkte väl det, kom med lite bevis för fan!

EDIT:
Sen tror jag du upplever köttätare som värre bara för det finns fler av oss.
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2015-06-23 kl. 10:55.
Citera
2015-06-23, 10:53
Medlem
Puffpinglans avatar
Jag tror inte veganerna får i sig tillräckligt med proteiner och vitaminer så ja, de blir dummare. När man går med i en sekt som t.ex. Hare Krishna så brukar de ge en dålig mat och för lite sömn, för då slutar man att tänka kritiskt längre.
Citera
2015-06-23, 10:55
Medlem
CHI9s avatar
Citat:

Tycker ändå att du lyckas generalisera ganska bra. Det är ju inte direkt den genomsnittlige veganen som du pratar om nu, ganska långt ifrån.
Det är "veganextremister" om jag får hitta på ett eget ord. Jag har då aldrig stött på en vegan som tvingar på sina husdjur sin kost, inte heller har någon tvingat på mig den. Känner även en vegan vars flickvän äter kött och det funkar utan problem.
Så det du beskriver är verkligen inte veganer generellt. Mer en viss typ av radikala veganer som har tappat det helt (Kanske pga brist på vissa näringsämnen?).
Citera
2015-06-23, 10:59
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Vet inte köttätare kan ju också ha brister. Så det är inte bara veganer som kan vara idioter och tvinga på sin kost på andra.
Citera
2015-06-23, 11:02
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Tycker ändå att du lyckas generalisera ganska bra. Det är ju inte direkt den genomsnittlige veganen som du pratar om nu, ganska långt ifrån.
Det är "veganextremister" om jag får hitta på ett eget ord. Jag har då aldrig stött på en vegan som tvingar på sina husdjur sin kost, inte heller har någon tvingat på mig den. Känner även en vegan vars flickvän äter kött och det funkar utan problem.
Så det du beskriver är verkligen inte veganer generellt. Mer en viss typ av radikala veganer som har tappat det helt (Kanske pga brist på vissa näringsämnen?).
Äh hade jag menat alla hade jag skrivit alla istället. Man får hoppas att det är extremistveganer med ett litet antal för annars vågar väl snart inte ens vanligt folk kolla köttpriset på ICA.
Citera
2015-06-23, 11:37
Medlem
Citat:
Frågor:
Med dom bevis jag lagt fram, tror ni det finns en högre samling idioter bland veganer än hos andra?

Varför har veganer ett sånt extremt behov att tvinga på sin diet på andra?

Om du med idiot menar folk som vill värna om andra varelser förutom människan så: ja då är i princip alla veganer idioter.

Varför har dom inte rätt att förespråka en icke grym livstil genom att berätta om en snällare diet? Varför hade resten av världen rätten att stoppa Hitler från att döda judar? Det är väl hans ensak om han vill göra det? Precis som att det är din ensak att stödja en industri där kossorna våldtas(tvångsinsemineras), stjäla deras kalvar från dom när de föds, och sedan mata upp kalven tills den ska slaktas. Allt i fångenskap där de i princip sover och äter i deras egna piss och skit.

Det är bara du som saknar empati för djuren och det är därför du aldrig kommer inse varför veganer försöker tvinga på deras diet på andra. /mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in