• 1
  • 2
2015-06-22, 22:01
Medlem
Götepallbocks avatar
Har kikat länge nu på olika exklusiva klockor och fastnat mest för Breitling.
Vad bör man tänka på vid köp?
Kikat på allt från privat till firmor såsom Kaplans, DR Watch osv...
Citera
2015-06-22, 22:13
Medlem
Är det din första breitling så skulle jag rekommendera dig att köpa den direkt från en fysik butik.

Jag har själv några breitling i ägo, det du behöver tänka på att att köpa av auktoriserade återförsäljare, köp enbart efter du har fått hålla klockan i handen och sett alla intyg och garantipapper m.m.

Sen skall du ha råd att försäkra den, inte så dyrt, tror att If klockförsäkring kostar 4% av klockans värde varje år.

Sen att serva den kan bli lite dyrt, servade min breitling emergency mission i guld förra månaden, kostade mig 472 Euro.

Lycka till
Citera
2015-06-22, 22:17
Medlem
SYSTEMexes avatar
Att det är många som ser ner på en breitlingbärare pågrund av märket har många "bling"-klockor som säger lite att bäraren är nyrik eller glitterturk
Senast redigerad av SYSTEMexe 2015-06-22 kl. 22:23.
Citera
2015-06-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Att det är många som ser ner på en breitlingbärare pågrund av märket har många "bling"-klockor som säger lite att bäraren är nyrik

Det är väl likaså med Rolex sub, sen har vi ju även panerai som halva stockholms undre värld använder sig av.
Citera
2015-06-22, 22:35
Medlem
Intyg. Auktoriserade återförsäljare. Skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att köpa en Rolex,AP eller Breitling via nätet med tanke på alla 1:1 kopior som finns tillgängliga, i princip omöjligt att se skillnad på kopia och original via bild. Vissa kopior måste man tom. öppna och väga för att kunna konkludera om huruvida de rör sig om illegala kopior.
Citera
2015-06-23, 09:01
Medlem
Out-of-Steps avatar
För bästa upplevelse bör du besöka en riktig AD (beroende på var du bor) som t.ex. Bergströms, Rob Engström, Nymans Ur etc.

De allra flesta Breitling kan du pruta rejält på hos AD. Mellan 5-25% beroende på modell är nog inte omöjligt. Då landar man på priser som gråhandlare har fast helhetsupplevelse kvarstår.

Skulle inte handla Breitling på Auktion som Kaplans utan kunskap.
Citera
2015-06-23, 18:23
Medlem
Götepallbocks avatar
Tack för flera bra svar!
Varit inne på Nymans mfl och kikat på Breitlingklockor men även flera andra.
Ang "bling" så hade jag tänkt att bära den även till tshirt osv så det blir en rätt basicmodell.

Kaplans har väl flera på lager med som ej är auktion utan så kallad butiksvara?
Dr Watch har med haft inne men ingen koll på den firman...

Hursom har jag nästan bestämt mig att köpa av nån butik/handlare.
Citera
2015-06-24, 16:49
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götepallbock
Tack för flera bra svar!
Varit inne på Nymans mfl och kikat på Breitlingklockor men även flera andra.
Ang "bling" så hade jag tänkt att bära den även till tshirt osv så det blir en rätt basicmodell.

Kaplans har väl flera på lager med som ej är auktion utan så kallad butiksvara?
Dr Watch har med haft inne men ingen koll på den firman...

Hursom har jag nästan bestämt mig att köpa av nån butik/handlare.
De som är butiksvaror hos Kaplans är begagnade som ej blivit sålda på auktion. Osäker på Dr Watch, gissar på att även han handlar med begagnat. Om det är dessas priser du har i åtanke så blir dessvärre inte ett nyköp möjligt.

Vilken modell tänker du på?
Citera
2015-06-25, 10:13
Medlem
Götepallbocks avatar
Mestadels kikat på beg i bra skick, allt ifrån Avenger, Colt mfl gillar dom lite mer stilrena och med länk till..

Ett privatköp brukar väl även kunna gå att göra upp i butik har jag läst?
Citera
2024-12-26, 14:26
Dom har ökat i värde rejäla höjningar köpte du en för 2 år sedan du gjorde ett kap.
Citera
2024-12-26, 16:52
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Dom har ökat i värde rejäla höjningar köpte du en för 2 år sedan du gjorde ett kap.

Breitling ett kap??

Vad grundar du det på?

Att det begärda nypriset i butik har stigit betyder inte att en två år gammal begagnad klocka har stigit i värde.

Det går också att pruta på de flesta Breitling modeller i butiken och det är knappast någon kölista på Breitling.
Senast redigerad av trottwell 2024-12-26 kl. 17:13.
Citera
2024-12-26, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Breitling ett kap??

Vad grundar du det på?

Att det begärda nypriset i butik har stigit betyder inte att en två år gammal begagnad klocka har stigit i värde.

Det går också att pruta på de flesta Breitling modeller i butiken och det är knappast någon kölista på Breitling.
Hoppsan snapsen är slut?

Jag jämför vad jag köpte min för på samma sida sjuk höjning på två år jag noterar. Något har hänt eftersom priserna har ökat så jävla mycket på klockan oavsett vad du tycker om dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in