2015-06-22, 14:35
Medlem
Min dag ser ut som så att jag går upp vid 8, äter en macka och drar till jobbet, är där lite i 9. Jobbar till 12, då jag köper en macka på subway för att sedan jobba tills 6, då jag är hemma 6.30-7. Köper oftast en burgare på vägen hem. Försöker gymma om jag pallar, annars kryper jag ner i soffan.

Det jag undrar är hur man ska orka och hinna allt man egentligen borde? Laga mat, träna, umgås med vänner och flickvän?
Min kollega säger att han går upp vid 6, springer en runda, går till jobbet, äter sin egna matlåda, jobbar tills 6 då han drar och handlar, lagar mat, städar och drar ut med sina vänner/flickvän på en öl. Jag frågade hur fan han hann göra allt det innan han dog av utmatting, vilket gav mig en konstig blick och ett svar "vadå, hur hinner man inte?".

Är det jag som är lat/slö eller är han en robot? :S
Citera
2015-06-22, 14:37
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Du är lat och slö. Börja med att skita i Subway och hamburgaren, skit i soffan, ut och motionera. Bestäm saker med dina vänner flera dagar i förväg så du inte kan avboka utan att få skit för det.
Citera
2015-06-22, 14:38
Medlem
Han kanske behöver lite sömn.

Känner någon som sover 5 timmar/dag under veckan utan större problem medan jag behöver 8. Han har alltså 15 timmar mer vaken tid än mig.
Citera
2015-06-22, 14:38
Medlem
JapanKinas avatar
Sluta kryp ner i soffan. Schemalägg din arbetsdag. Om du undrar vart tiden tar vägen, upprätta tidsredovisning i en månads tid och se hur mycket tid du lägger på olika saker.

Tidstjuvar finns överallt. Det är lättare att hitta dem om du planerar dina dagar och håller koll på tiden. Då får du mer gjort.
Citera
2015-06-22, 14:39
Bannlyst
Du har ju riktigt pissiga arbetstider förfan!

Vad ska du hinna göra från klockan 6-9 på morgonen? Det är kaffedrickar timmarna.
Att sen komma hem vid halv 7... 6-7 ska man ju redan ha hunnit med gymmet och vara påväg till någon utav vännerna för att spendera några timmar innan det är dags att dra hem och sussa.

Får se över vilka timmar du är upptagen. Börja arbeta natt eller något så kommer det finnas mycket mer du hinner med under dagarna, däremot blir det mindre lek med polare om man har nattpass.
Citera
2015-06-22, 14:40
Medlem
Jag går upp 6. Gymmet om jag orkar, annars långsam morgon med frukost på balkongen. Jobbet 9-18, matlåda givet. Hemma strax innan 8 (lång resväg), diska gårdagens disk, vänta på att frugan lagar middagen, sedan korka en flaska vin och äta vid middagsbordet (= umgänge) istället för TV:n. Men nog fan har man ont om tid till annat om man ska orka. Det gäller att ta vara på helgerna; upp tidigt och gör saker. Träna när du orkar, men minst 3 gånger i veckan. Behöver inte vara långa 2-timmarspass. Ju mera man gör, desto friskare känner man sig!
Citera
2015-06-22, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
Han kanske behöver lite sömn.

Känner någon som sover 5 timmar/dag under veckan utan större problem medan jag behöver 8. Han har alltså 15 timmar mer vaken tid än mig.

8 timmars sömn behövs varje natt. Anledningen till det är att kroppen går igenom ett "återställningsprogram" under dom 8 timmarna och vilar ut.

Mindre sömn än det, kommer göra dig slö, trögtänkt och ge dig ett sluggish kroppspråk.
Citera
2015-06-22, 14:42
Moderator
MrFishboys avatar
Rubriken...

/Moderator
Citera
2015-06-22, 14:49
Medlem
mphummers avatar
Är ca 30 och har ett barn på under 2 år. En vanlig dag ser ut som följande:

Väcks ofrivilligt av dottern runt halv sju, går upp och tar en dusch fixar mig i ordning och drar till jobbet runt kvart över sju. Min fru tar dottern på morgonen så hela den proceduren slipper jag.

Är på jobbet mellan 8-17, tar ca 40 minuter dörr till dörr men ofta ska det handlas på maxi så brukar vara hemma runt 18:10.

Oftast har frugan hunnit laga mat men annars lagar jag eller vi tillsammans något, leker sedan med dottern. Runt sju halv åtta ska dotterns pyjamas på, borsta tänderna, göra välling och sen natta. Vi kör nattning varannan dag så den som inte nattar brukar få städa undan dagens kaos (leksaker överallt). Brukar klämma in en promenad eller löprunda om jag inte nattar och är hemma igen runt åtta halv nio. Då blir det lite filmtittande och vi brukar gå till sängs runt elva, somnar aldrig före tolv som tidigast men snittar nog normalt 5-6 timmar sömn.

Sover jag mer än sju timmar så brukar jag vara förstörd hela dagen, är som piggast när jag snittar 5-6 timmar =)
Citera
2015-06-22, 15:06
Medlem
Didajdidajdas avatar
Min vardag ser ut som följande.
07:00 - 08:00 - Väckning, påklädning av mig + son, frukost, kaffe och iväg-rusning till buss.
08:30 - 09:30 - Anländer dagis och jobb.
09:00 / 09:30 - 17:30/17:45 jobbar, fixar mackor/take-away/matlåda till barnet, hämtar barn på dagis.
18:00 / 18:10 - Tränar boxning eller Muay thai, grabben käkar och deltar i viss mån.
19:30 - pratar lite med tränaren, stretchar, går hem.
19:45 - Handlar.
20:30 - Hemma, fixar barnets hygien, barnet lägger sig.
21:00 - Ringer samtal, duschar, äter någonting - gör matlåda, hänger med någon vän som följt med, städar, fixar tvätt, planerar den kortsiktiga framtiden ekonomi- och aktivitetsmässigt.
22:30 - Surfar.
23:30 / 00:30 - Somnar.

Det är inte ens jobbigt. En helg är betydligt värre.
Citera
2015-06-22, 15:08
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Didajdidajda
Min vardag ser ut som följande.
07:00 - 08:00 - Väckning, påklädning av mig + son, frukost, kaffe och iväg-rusning till buss.
08:30 - 09:30 - Anländer dagis och jobb.
09:00 / 09:30 - 17:30/17:45 jobbar, fixar mackor/take-away/matlåda till barnet, hämtar barn på dagis.
18:00 / 18:10 - Tränar boxning eller Muay thai, grabben käkar och deltar i viss mån.
19:30 - pratar lite med tränaren, stretchar, går hem.
19:45 - Handlar.
20:30 - Hemma, fixar barnets hygien, barnet lägger sig.
21:00 - Ringer samtal, duschar, äter någonting - gör matlåda, hänger med någon vän som följt med, städar, fixar tvätt, planerar den kortsiktiga framtiden ekonomi- och aktivitetsmässigt.
22:30 - Surfar.
23:30 / 00:30 - Somnar.

Det är inte ens jobbigt. En helg är betydligt värre.

Haha håller med dig helt om helgerna! Blir helt utmattad av en hel dag med dottern, hon vill ju aldrig sitta still så man är ju aktiv från morgon till kväll. På jobbet får man iaf andas ut en stund haha.
Citera
2015-06-22, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Är ca 30 och har ett barn på under 2 år. En vanlig dag ser ut som följande:

Väcks ofrivilligt av dottern runt halv sju, går upp och tar en dusch fixar mig i ordning och drar till jobbet runt kvart över sju. Min fru tar dottern på morgonen så hela den proceduren slipper jag.

Är på jobbet mellan 8-17, tar ca 40 minuter dörr till dörr men ofta ska det handlas på maxi så brukar vara hemma runt 18:10.

Oftast har frugan hunnit laga mat men annars lagar jag eller vi tillsammans något, leker sedan med dottern. Runt sju halv åtta ska dotterns pyjamas på, borsta tänderna, göra välling och sen natta. Vi kör nattning varannan dag så den som inte nattar brukar få städa undan dagens kaos (leksaker överallt). Brukar klämma in en promenad eller löprunda om jag inte nattar och är hemma igen runt åtta halv nio. Då blir det lite filmtittande och vi brukar gå till sängs runt elva, somnar aldrig före tolv som tidigast men snittar nog normalt 5-6 timmar sömn.

Sover jag mer än sju timmar så brukar jag vara förstörd hela dagen, är som piggast när jag snittar 5-6 timmar =)

Tycker synd om dig fyyyyyyyfaaaaan vad tråkigt liv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in