2015-06-21, 00:12
Bannlyst
God kväll.

Då och då så ser jag i "nya ämnen" herrar som söker horor att knulla med, jag har kanske tur men har alltid kunnat stilla min sexuella begär utan att behöva betala för det och inbillar mig att det är rätt sällsynt med sk torskar.

Hur vanligt är det att män i Sverige köper sex regelbundet och hur många % av männen har någon gång köpt sex.

Visst kan vi köra ett sidospår med kvinnor som köper män, män som köper män osv, men jag är mest nyfiken på hur vanligt är det att Svenska män köper sex hos kvinnor.

Om du gör det, är det för att du inte kan hitta en partner utan att betala, tänder du på att betala, ..... varför köper du sex?

Tack på förhand!
Citera
2015-06-21, 00:52
Medlem
Det är nog svårt att veta hur många som köper sex då det ju både är olagligt och stigmatiserat i detta lilla land.
Men siffran som ofta nämns är att ca 15% av männen har någon gång köpt sex. Hur många som gör det regelbundet lär vara betydligt lägre.

Du frågade om anledningen till att köpa sex. Svarar kort:
Jag ska inte sticka under stol om att det är svårt att hitta tjejer som bara är ur efter sex. Det tror jag dom flesta killar har svårt att få utan att lägga ner oerhörd mycket möda OCH pengar.
Som du kan förstå är det då att föredra att bara betala och dessutom veta vad man får.
Det är bekvämt helt enkelt.
Man slipper dessutom ligga med en full tjej som inte riktigt vet vad hon gör utan istället en helt nykter proffesionell tjej som vet hur man tillfredställer!
Jag är dessutom helt ointresserad av ett förhållande som snarare än vad man kan tro innehåller en massa förpliktelser.

Hade tjejer varit lika intresserade av sex och inte ville binda upp en så fort man har en kul stund ihop så hade jag valt den vägen istället.
Jag går inte igång på själva betalningen eller något liknande. Däremot känns det bra för egot att gå emot den svenska sexualmoralen. Det mår jag bra av!

Sedan får man ju inte glömma att man får lusta sig med oerhört snygga tjejer. Jag tänder i regel inte sexuellt på tjejer med alldagligt utseende.
Citera
2015-06-21, 01:02
Medlem
Bättre att ta hem en brud som man känner och båda vet vad det innebär än att ragga upp ett fullt krogluder där man inte vet utgången.

Har några jag träffar regelbundet.....bra lösning då jag väljer själv
Citera
2015-06-21, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Det är nog svårt att veta hur många som köper sex då det ju både är olagligt och stigmatiserat i detta lilla land.
Men siffran som ofta nämns är att ca 15% av männen har någon gång köpt sex. Hur många som gör det regelbundet lär vara betydligt lägre.

Du frågade om anledningen till att köpa sex. Svarar kort:
Jag ska inte sticka under stol om att det är svårt att hitta tjejer som bara är ur efter sex. Det tror jag dom flesta killar har svårt att få utan att lägga ner oerhörd mycket möda OCH pengar.
Som du kan förstå är det då att föredra att bara betala och dessutom veta vad man får.
Det är bekvämt helt enkelt.
Man slipper dessutom ligga med en full tjej som inte riktigt vet vad hon gör utan istället en helt nykter proffesionell tjej som vet hur man tillfredställer!
Jag är dessutom helt ointresserad av ett förhållande som snarare än vad man kan tro innehåller en massa förpliktelser.

Hade tjejer varit lika intresserade av sex och inte ville binda upp en så fort man har en kul stund ihop så hade jag valt den vägen istället.
Jag går inte igång på själva betalningen eller något liknande. Däremot känns det bra för egot att gå emot den svenska sexualmoralen. Det mår jag bra av!

Sedan får man ju inte glömma att man får lusta sig med oerhört snygga tjejer. Jag tänder i regel inte sexuellt på tjejer med alldagligt utseende.

Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Bättre att ta hem en brud som man känner och båda vet vad det innebär än att ragga upp ett fullt krogluder där man inte vet utgången.

Har några jag träffar regelbundet.....bra lösning då jag väljer själv

Tack för svar båda två, jag köper inte mitt sex men jag håller med er om att ons på fyllan kan kvitta!
Sen händer det kanske någon gång ändå men det är ju inget man kommer ihåg som bra sex direkt.
Citera
2015-06-21, 04:16
Medlem
apelsinhimlens avatar
En av åtta svenska män har någon gång köpt sexuella tjänster läste jag någonstans ganska nyligen. Med tanke på att halva Sverige någon gång varit i Thailand under 2000-talet så låter den siffran inte orimlig. Gissar att omkring 5-8 % köper sex regelbundet. Det är vad jag tror.
Citera
2015-06-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullADHD
God kväll.

Då och då så ser jag i "nya ämnen" herrar som söker horor att knulla med, jag har kanske tur men har alltid kunnat stilla min sexuella begär utan att behöva betala för det och inbillar mig att det är rätt sällsynt med sk torskar.

Hur vanligt är det att män i Sverige köper sex regelbundet och hur många % av männen har någon gång köpt sex.

Visst kan vi köra ett sidospår med kvinnor som köper män, män som köper män osv, men jag är mest nyfiken på hur vanligt är det att Svenska män köper sex hos kvinnor.

Om du gör det, är det för att du inte kan hitta en partner utan att betala, tänder du på att betala, ..... varför köper du sex?

Tack på förhand!

Olika studier eller undersökningar har visat att 8-15 % av männen i åldern 18-65 år någon gång har köpt sex. Men dessa undersökningar har ett lågt vetenskapligt värde. Siffrorna är kraftigt underskattade, eftersom folk är ovilliga att erkänna ett beteende i enkäter som antingen är stigmatiserat eller brottsligt.

Åk ner till FKK Artemis i Berlin så kommer du att träffa på fler "svenskar" än vad du gör på en vanlig krogkväll i din hemort.
Citera
2015-06-22, 13:54
Medlem
Klopeks avatar
Grovt underskattade siffror, skulle tro att 20% nån gång har köpt sex. Siffran på de som köpt sex fler än en gång eller regelbundet är såklart lägre. 15% som köpt fler än en gång och 10% köper säkert sex regelbundet.

Och vad är regelbundet, relativt förstås. Men enligt mig är regelbundet åtminstone en gång i månaden. Finns ju gott om torskar som är stammisar och då blir det nog ett knull minst en gång i månaden med en och samma tjej eller om torsken har flera olika tjejer han träffar, lätt det rinner iväg till 3-4 träffar / månaden.
Citera
2015-06-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Olika studier eller undersökningar har visat att 8-15 % av männen i åldern 18-65 år någon gång har köpt sex. Men dessa undersökningar har ett lågt vetenskapligt värde. Siffrorna är kraftigt underskattade, eftersom folk är ovilliga att erkänna ett beteende i enkäter som antingen är stigmatiserat eller brottsligt.

Åk ner till FKK Artemis i Berlin så kommer du att träffa på fler "svenskar" än vad du gör på en vanlig krogkväll i din hemort.

Eftersom det i många kretsar i Sverige inte anses vara acceptabelt att köpa sex så blir alla undersökningar en underskattning av de verkliga siffrorna precis som Vitalio skriver. Min flickväns reaktion (hon är f d eskort) när jag nämnde att undersökningar pekar på att cirka 15 % av männen har köpt sex var "jaha, det betyder att i verkligheten så har hälften köpt sex".

Sen ska man också inse att det sätt som statistiken presenteras på inte talar om hur många procent av männen som någon gång i livet kommer att köpa sex, utan det anges hur många procent av de nu levande männen i viss ålder (vanligtvis 18-74 år) som har köpt sex. Det innebär att statistiken inkluderar till exempel 18-20 åringar som i regel inte riktigt har råd eller bara inte hunnit eller haft tillfälle att köpa. Jag var till exempel en bra bit över 30 när jag köpte sex första gången i samband med arbete i Danmark. Ser man till den klassiska undersökningen "Sex i Sverige" så ökar andelen som har köpt sex med stigande ålder (med undantag för de allra äldsta). Utgår man från "Sex i Sveriges" siffror så innebär dessa att ungefär 20 % av männen någon gång i livet kommer att ha köpt sex och bland socialgrupp I (som har bättre råd) så stiger siffran till ungefär 25 %. Men, som sagt tror jag att det är fråga om underskattningar av den verkliga frekvensen.
Citera
2015-06-22, 14:47
Medlem
Arnoldt101s avatar
tror inte den siffran är så hög, frågar du folk på stan har såklart ''ingen köpt sex'' men skulle personligen tro att siffran ligger runt 10-15% med en felmarginal på +-5%. Vet några vänner som köpt sex då de varit i amsterdam men skulle själv aldrig kunna betala för sex rent moraliskt. är dock för att folk ska ha rätt att sälja sin kropp om de vill
Citera
2015-06-22, 14:54
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Eftersom det i många kretsar i Sverige inte anses vara acceptabelt att köpa sex så blir alla undersökningar en underskattning av de verkliga siffrorna precis som Vitalio skriver. Min flickväns reaktion (hon är f d eskort) när jag nämnde att undersökningar pekar på att cirka 15 % av männen har köpt sex var "jaha, det betyder att i verkligheten så har hälften köpt sex".

Sen ska man också inse att det sätt som statistiken presenteras på inte talar om hur många procent av männen som någon gång i livet kommer att köpa sex, utan det anges hur många procent av de nu levande männen i viss ålder (vanligtvis 18-74 år) som har köpt sex. Det innebär att statistiken inkluderar till exempel 18-20 åringar som i regel inte riktigt har råd eller bara inte hunnit eller haft tillfälle att köpa. Jag var till exempel en bra bit över 30 när jag köpte sex första gången i samband med arbete i Danmark. Ser man till den klassiska undersökningen "Sex i Sverige" så ökar andelen som har köpt sex med stigande ålder (med undantag för de allra äldsta). Utgår man från "Sex i Sveriges" siffror så innebär dessa att ungefär 20 % av männen någon gång i livet kommer att ha köpt sex och bland socialgrupp I (som har bättre råd) så stiger siffran till ungefär 25 %. Men, som sagt tror jag att det är fråga om underskattningar av den verkliga frekvensen.

Sexköp kryper neråt i åldrarna, en tydlig trend. Inte ovanligt att sexköps debut är för killar som är 20+. Kan svära att det inte var så för 10år sedan. I takt med kraven ökar på allt och alla i samhället vad det än gäller så givetvis blir sexindustrin också påverkad av detta med fler kunder i mer varierande åldrar. Tror aldrig det funnits så mycket kunder i sådan bred ålderskategori som nu.

25% låter mycket men och andra sidan men jag tänker på rosa sidorna och då ser man ofta i gästböckerna hos tjejerna att "din inkorg är full kan inte skriva pm till dig" och då kan de vara en ny tjej som varit medlem i 2-3 dagar som har full inbox efter så kort tid.. Maxgränsen för pm är 100st mail på rosa. Säger en del om trycket, så det kanske inte är långt ifrån sanningen trots allt.
Citera
2015-06-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Sexköp kryper neråt i åldrarna, en tydlig trend. Inte ovanligt att sexköps debut är för killar som är 20+. Kan svära att det inte var så för 10år sedan. I takt med kraven ökar på allt och alla i samhället vad det än gäller så givetvis blir sexindustrin också påverkad av detta med fler kunder i mer varierande åldrar. Tror aldrig det funnits så mycket kunder i sådan bred ålderskategori som nu.

25% låter mycket men och andra sidan men jag tänker på rosa sidorna och då ser man ofta i gästböckerna hos tjejerna att "din inkorg är full kan inte skriva pm till dig" och då kan de vara en ny tjej som varit medlem i 2-3 dagar som har full inbox efter så kort tid.. Maxgränsen för pm är 100st mail på rosa. Säger en del om trycket, så det kanske inte är långt ifrån sanningen trots allt.

Ja, jag tror också att det kryper neråt i åldrar med ökat resande och framförallt på grund av att det är lätt att hitta information genom internet. Om jag skulle bli ung igen så är jag rätt övertygad om att jag skulle ha debuterat långt tidigare.

De undersökningar som har gjorts efter "Sex i Sverige" 1996 är inte lika gediget gjorda och det är inte lika stort material. Det man kan se i senare studier är att de som köper sex verkar vara mycket mera aktiva och har köpt sex betydligt fler gånger. Sexköpserfarenheterna är också mer färska, medan de som har gjort något enstaka sexköp för länge sedan har "glömt bort det". Den statistiska osäkerheten är stor, men min tolkning av Kuosmanens siffror jämfört med "Sex i Sverige" är att sexköpen i Sverige och sexköp i samband med semesterresor faktiskt har ökat. Frekvensen sexköp i samband med arbetsresor och arbete utomlands verkar vara oförändrat.

Jag tror att det stämmer. När jag var ung så var det inte så svårt att hitta "kliniker" i Danmark, men jag minns att jag i samband med en arbetsresa ville hitta en bordell i en tysk stad och det var då inte så lätt. Om någon åkte iväg för att knulla prostituerade på semestern så var det Thailand som gällde. Sedan dess har det blivit billigare att åka till Thailand, men framförallt så är det ju lätt att hitta bordeller om du åker till, till exempel, Tyskland eller England. Numera åker nog unga killar i en helt annan utsträckning till Tyskland bara för att gå på bordell.
Citera
2015-06-22, 15:28
Medlem
Kan väl tillägga att mer officiella siffror för Tysklands del anger att 15-30 % av männen har köpt sex, medan organisationen Hydra som organiserar prostituerade menar att det i verkligheten handlar om upp till 75 %. Jag vet inte vilken siffra som stämmer, men det kan tänkas att Hydra kan göra en ganska bra uppskattning utifrån "kundstatistik"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in