• 1
  • 2
2015-06-21, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectionist
Och hur skulle jag kunna lösa detta helvete?

Hmmm, jag var inne på någon sida som sa hur jag kunde göra detta genom att även skapa ett lösenord... Någon mer info om hur jag skulle kunna göra det?

Du ringer din bank och kollar ? 0771 nummer är gratis att ringa. Ser jag minsta problem med mina kort så ringer jag direkt och förstår inte varför inte andra mäniskor gör det ?
Citera
2015-06-21, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Då är det bara att använda e-kort då om inte vanliga fungerar.

Ekort är bra då man får ett unikt kortnummer som man bestämmer köpgräns på. Då kan ingen dra mer pengar än du från början angett. Extra säkerhet alltså.

Google Ekort swedbank. Lycka till.
Tack, det gick bra! Och fan vad nice alltså! Fungerade på direkten. Det här är säkrare också, eftersom man får ju ett nytt kort om man säger så, dessutom kan man till och med välja summan innan man köper något, vilket är perfekt! Dunderbra!

Fast jag undrar också egentligen varför jag inte kan köpa med mitt vanliga kort även fast det här sättet är bättre?

Det du sade angående aktiveringen... kan det ha något med detta att göra > 'Verified by Visa/Mastercard Secure Code' ?
Citera
2015-06-21, 01:52
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Det du sade angående aktiveringen... kan det ha något med detta att göra > 'Verified by Visa/Mastercard Secure Code' ?

Testa. Var så länge sen jag hade ditt problem att jag inte minns.

Skadar ju inte att ha gjort det i varje fall. Är ju bara en säkerhetsgrej.
Citera
2015-06-21, 10:10
Medlem
perfas avatar
Citat:
Tack, det gick bra! Och fan vad nice alltså! Fungerade på direkten. Det här är säkrare också, eftersom man får ju ett nytt kort om man säger så, dessutom kan man till och med välja summan innan man köper något, vilket är perfekt! Dunderbra!

Fast jag undrar också egentligen varför jag inte kan köpa med mitt vanliga kort även fast det här sättet är bättre?

Om du hade lagt ca 2 minuter att kolla swedbanks hemsida istället för att skapa ännu en tråd om samma ämne hade du ganska omgående hittat att ditt kort måste vara anslutet till Mastercard Secure Code för att kunna användas på nätet.

https://www.swedbank.se/privat/kort-...atet/index.htm
Citera
2015-06-21, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perfa
Om du hade lagt ca 2 minuter att kolla swedbanks hemsida istället för att skapa ännu en tråd om samma ämne hade du ganska omgående hittat att ditt kort måste vara anslutet till Mastercard Secure Code för att kunna användas på nätet.

https://www.swedbank.se/privat/kort-...atet/index.htm
Och när det väl är det så kan jag handla med den vanliga koden dvs mitt egna kortnummer? Men ba en fråga varför har man sådana här e kort då? det är väl en säkerhetssak antar jag?
Citera
2015-06-21, 12:43
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Och när det väl är det så kan jag handla med den vanliga koden dvs mitt egna kortnummer? Men ba en fråga varför har man sådana här e kort då? det är väl en säkerhetssak antar jag?

Kan vara bra i situationer där man inte riktigt vet om man kan lita på säljaren.

Har man då ett E-kort med köpgräns på 200kr tex så behöver man inte oroa sig. Skönt att veta att dom inte har ditt riktiga kortnummer + crv OM det skulle vara något skumt. Då kan man sova gott om natten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in