2005-10-27, 09:23
Medlem
Helt ärligt så tycker jag detta är den dummaste frågan på jorden. Det säger väl sig själv att man tatuerar eller piercar sig för att man anser att det smyckar och förgyllar kroppen.
Jag får denna frågan hela tiden av olika personer, är det så svårt att fatta att en stor del av populationen anser att det är snyggt?
Citera
2005-10-29, 18:31
Medlem
berranisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horn
Helt ärligt så tycker jag detta är den dummaste frågan på jorden. Det säger väl sig själv att man tatuerar eller piercar sig för att man anser att det smyckar och förgyllar kroppen.
Jag får denna frågan hela tiden av olika personer, är det så svårt att fatta att en stor del av populationen anser att det är snyggt?

Det är definitivt inte den dummaste frågan på jorden. Jag är helt säker på att väldigt många som inte tänker på följderna utan bara hänger på för att det är ett mode nu. Många kommer att ångra sig bittert om några år. Det är många som nu genomgår smärtsamma och dyra behandlingar för att få bort sina tatueringar. Jag tycker att tatueringar rent generellt ser för dj-a ut.
Citera
2005-10-29, 22:02
Medlem
Liten_smurfs avatar
för att "styla" / "pynta" sej själv.
Citera
2005-10-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det är definitivt inte den dummaste frågan på jorden. Jag är helt säker på att väldigt många som inte tänker på följderna utan bara hänger på för att det är ett mode nu. Många kommer att ångra sig bittert om några år. Det är många som nu genomgår smärtsamma och dyra behandlingar för att få bort sina tatueringar. Jag tycker att tatueringar rent generellt ser för dj-a ut.

Och är de så dumma får de bannemig skylla sig själva.
Citera
2007-12-06, 21:14
Medlem
sofiathecyborgs avatar
Det lustiga är att ni som tycker det är fult verkligen STÖR er på det, uppenbarligen. Varför bry sig? Tycker ni det är fult, ragga på någon annan. Det är dom som försöker tvinga på sin egna åsikt och smak på andra som det är fel på.
Själv tycker jag att killar med tatueringar och piercingar är supersexigt, men jag vet att alla inte tycker samma sak. Man kan inte vara snygg och omtyckt i allas ögon. Ugh.
Citera
2007-12-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofiathecyborg
Det är dom som försöker tvinga på sin egna åsikt och smak på andra som det är fel på.
Det är alltså fel på alla med synliga tatueringar och/eller piercings.
Citera
2007-12-06, 21:39
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
Det är alltså fel på alla med synliga tatueringar och/eller piercings.

Varken tatueringar piercings är åsiktsbundna, visst finns säkert ett fåtal som är det, men inte en majoritet.
Citera
2007-12-06, 21:50
Medlem
sofiathecyborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Varken tatueringar piercings är åsiktsbundna, visst finns säkert ett fåtal som är det, men inte en majoritet.
Precis. Och det är inte den tatuerade/piercade som klagar på personen som INTE har det. Eller hur Quid?
Citera
2007-12-06, 21:54
Medlem
Har man en synlig piercing/tatuering så tvingar man på andra sin åsikt och smak, därför är den någonting fel på en enligt sofiathecyborg tankesätt.
Citera
2007-12-06, 22:01
Medlem
sofiathecyborgs avatar
Citat:
Har man en synlig piercing/tatuering så tvingar man på andra sin åsikt och smak, därför är den någonting fel på en enligt sofiathecyborg tankesätt.

Ja gäsp, du fattar inte alls vad jag menar. Var inte så inskränkt i ditt eget tycke och smak. Inse bara att alla inte har samma smak som du.
Citera
2007-12-06, 22:08
Medlem
CrackCrickets avatar
Citat:

Dom får väll kolla bort då. Annars tycker jag jobbiga människor av typen "familjeliv" bör förbjudas. Groteskt överviktiga typer är ju även en ren hälsofara för min själ!

Själv har jag ju några skitgaddningar eftersom jag är en riktig gangsta, en kriminell dödsknarkare som inte tänker efter två gånger innan jag plockar dig för jackan du bär! Jag har även suttit på hall ett antal gånger, kör bil påverkad och gjorde mina gaddningar själv med synål och bläck ifrån en kulspetspenna!
Nämnde jag att jag kommer ifrån underklassens mindre eftertraktade skikt?
Ojojoj, jag stämmer nog in på er bild av tatuerade människor, rent bildligt är dom åt helvete oxå!
Citera
2007-12-06, 22:13
Medlem
puberts avatar
Varför jag tatuerar mig? För det är så underbart att bara bekräfta alla idioters fördomar med ett stort leende och fråga vad dom ska göra åt saken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in