• 1
  • 2
2015-06-20, 16:53
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
http://www.sommarprogrammering.se/

Där har du din räddning. 50% härligt CSN under sommaren.
Helvete. Blev så glad, jag gillar programmering och är redan skapligt bra på det så det verkade perfekt. Men:

"Anmälan till denna kurs är öppen mellan den 11:e och 18:e juni. Din anmälan kommer att handläggas fram till den 26/6, därefter får du ditt antagningsbesked."

Två dagar för sent.

EDIT: Skickade iväg ett mail och frågade om de inte kan göra ett undantag. Tvivlar på att det är möjligt, men det är värt ett försök.
Senast redigerad av AngelusDiaboli 2015-06-20 kl. 17:02.
Citera
2015-06-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Tack för tipset. Tyvärr så krävs det matematik 3 för behörighet och jag har bara matematik 2. Sen erbjuds kurserna bara på högskolor som ligger väldigt långt ifrån mig. Någon form av sommarkurs hade annars varit det optimala, har dock sökt det mesta som är öppet för sen anmälan inom rimligt avstånd.

Många sommarkurser sker på distans. Det är bara att kötta på!
Citera
2015-06-20, 17:08
Medlem
Soc, de hjälper dig. Jag har tidigare fått hjälp från dem under sommaren.
Citera
2015-06-20, 20:38
Medlem
Cleburnes avatar
Knalla runt i villaområden, ring på och erbjud dig att utföra diverse trädgårdssysslor, klippa gräs, rensa ogräs och sånt. Kan ta ett tag att få napp, men finns många som säkert betalar 50-100 kr/tim svart. Kan även vara bra att sätta upp lappar i lokala matbutiker och på andra ställen.
Citera
2015-06-21, 04:23
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Det är konstigt, har alltid hört om hur lätt det är att få jobb inom äldrevården, men har sökt jobb på ALLA äldreboenden och hemtjänstdistrikt i en medelstor stad och en storstad men inte fått något... aja.

Hur går du tillväga när du söker jobb, och vad har du utöver ovanstående sökt till?
Citera
2015-06-21, 15:02
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Man kanske inte ska begränsa sig till att söka inom den närmaste staden utan kanske inom en femmilsradie, förutsatt att det finns goda förbindelser för kollektivtrafik, eller att man själv har möjlighet att ta sig dit med hjälp av bil, moped eller cykel.

Jag sökte via internet under mars månad för ett par år sedan. Kollade nu och man har fortfarande annonser ute för hemtjänsten, trots att det är juni. Annars ringer man väl bara kommunens växel och frågar hur man går tillväga, vem man ska kontakta. Ansök även till tjänster där dom söker undersköterskor till äldreboende, men skriv i rubriken "Vårdbiträde" om du saknar gymnasieutbildning från vård- och omsorg.

Om möjligt kan du även arbeta kvar under tiden du studerar.
Citera
2015-06-23, 04:34
Medlem
Sälj lite aktier. Det är hårt men bättre än att svälta och börsen ligger högt nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in