2015-06-18, 20:49
Medlem
Kvinnor, damer och liknande.
Hjälp mig att förlora ett argument med min fru.
Vilken smärta är värst: PMS eller migrän?
Citera
2015-06-18, 20:52
Medlem
retrospectives avatar
Jag vågar påstå att det är individuellt. Ni får tjafsa om någonting annat.
Citera
2015-06-18, 20:55
Medlem
SweetAsss avatar
Ja, det är verkligen individuellt. Migrän är hemskt, men man behöver inte ligga i fosterställning och nästa gråta eller skrika av smärta pga den. Vissa kan ha sån hemsk magvärk att typ inget hjälper.
Citera
2015-06-18, 21:25
Medlem
9797s avatar
Nu har jag aldrig haft PMS men min migrän börjar med synrubbringar/synbortfall vilket
är harmlöst men obehagligt. Sedan kommer en imigran-spruta i låret med otrevliga biverkningar som stickningar i hela kroppen och hjärtklappning. Förutom den obeskrivligt hemska jävla huvudvärken så brukar hela alltet sluta med att jag däckar på toaletten och hoppas att jag klarar av att spy i densamma och inte bara direkt på golvet där jag ligger.

Så jag skulle säga att migrän är värre. Finns ju olika typer såklart, men "riktig" migrän eller hortons är högst otrevligt.
Citera
2015-06-18, 21:37
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desecrated

PMS gör ju inte ont utan är mer humörsvängningar och ev lite ömma bröst..
Citera
2015-06-18, 21:39
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
PMS gör ju inte ont utan är mer humörsvängningar och ev lite ömma bröst..

Nja, magont och ont i ryggslutet tillexempel är också PMS i min värld.
Citera
2015-06-18, 21:44
Medlem
Citat:

Du förlorar nog argumentet vilket alternativ du än påstått. PMS kan kännas men jag undrar om du kanske tänker på menssmärtor? I vilket fall som helst så är det helt individuellt, alla som har migrän har inte ont, alla som har mens har inte ont, eller tvärtom så kan bägge alternativen göra fruktansvärt ont så till den grad att vanliga smärtstillande inte hjälper.

Drar slutsatsen att du har migrän och dividerar med frugan om vem som har ondast och det går inte att svara helt rakt på. Hört talas om spik i foten?
Citera
2015-06-19, 00:57
Medlem
Vikilitas avatar
PMS och mensvärk är inte samma sak. Smärtan man har vid mens är enkelt och slätt mensvärk. PMS är hormonella psykiska besvär. Humör osv... så du kan inte jämföra det med migrän.
Citera
2015-06-19, 13:08
Medlem
Flamsans avatar
Jag har haft överjävlig mensvärk ovh lider även av migrän.

Och ibland var migränen värst, då hade jag så att jag fick åka in till akuten för att få smärtlindring sprutor och sen starka sömntabletter med mig hem.
Och ibland ar det mensvärken kunde inte gå, sitta göra någonting annat än att ligga hopkrupen i fosterställning och gråta.

Gemensamt för bägge är att hade någon då erbjudit sig att smabbt döda mig då hade jag sagt ja.
Citera
2015-06-19, 13:35
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:

PMS är inte smärta - hur skulle det kunna vara det?
Citera
2015-06-19, 14:02
Medlem
Då jag är en man så kan jag inte uttala mig om PMS men jag har mycket svårt att tro att det skulle vara smärtsammare än mina migränattacker.
Citera
2015-06-19, 14:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Efter att ha sett närstående ligga & gråta & spy av migrän flera dygn i sträck så skulle jag vilja påstå att migrän "vinner".

En annan reflektion är att TS måste lära sig att det finns ingen möjlighet att vinna en debatt mot sin kvinna där PMS är en av faktorerna. Man har förlorat redan innan man öppnat käften.
Speciellt om debatten förs i samband med PMS, då är man fucked på riktigt.

Jag har genom mångårig forskning funnit att det är en väldig fördel att ha menstruationscykeln för alla viktiga kvinnor i sitt liv införda i sin kalender. Fruar, döttrar, älskarinnor & kvinnliga chefer.
Det gör livet så oerhört mycket enklare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in