2017-09-30, 15:49
Medlem
Fris avatar
Chockvågen av nederlag för PK kommer att fortsätta skölja över väljarkåren. Att inga institutioner fungerar. Varken de mest livsnödvändiga (som aktusjukhus) eller vilka som helst helt slumpmässigt (som bibliotek och rastplatser). Att det hela tiden SNABBT blir mycket sämre. Att Merkel och Macron under nästa 5 år omvandlar EU till en planekonomisk islamistisk stat och skänker bort hela Centraleuropa till Putin. Att svenska hushåll är skyldig världens största skuldbubbla kommer inte att kunna leda till nånting gott det heller.

Det enda bra som händer är privata företags fantastiska teknikutveckling, men allt högre straffskatter för att bankrutta och lägga ned deras produktion införs av våra politiker. Majoriteten anser att mindre produktion och sämre välstånd är ett egensyfte och hela meningen med livet.
Citera
2017-10-01, 08:09
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Jag förstår inte hur delar av svensk folket är funtade i skallen som röstar på ett parti, vars medlemmar slåss med järnrör ute på gator ch torg.

Det gör dom inte, de sitter hemma i soffan och tittar på TV som alla andra. Om någon anser att man måste slås med järnrör för att stoppa massinvandringen, är det något som man kan ha full förståelse för.
Citera
2017-10-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Hur påverkas egentligen SD av aktiviteter och offentlig uppmärksamhet om NMR?
Tidigare har det ju alltid varit så för SD, all publicitet vare sig den varit positiv eller negativ, har hela tiden gynnat partiet och lyft stödet i OM.

NMR vill ju faktiskt samma sak som SD, även om man önskar gå betydligt radikalare fram.
Stödet för SD borde väl då i konsekvensens namn öka, då SD:s frågor lyfts fram i media tack vare NMR?

Någon måste väl ha några synpunkter på hur "den enorma uppmärksamheten" om NMR påverkar SD opinionsmässigt?
Att NMR eller dess politiska gren Nordfront skulle få något betydande röstetal vid nästa val, är det väl få som tror?
Däremot kommer med allra största säkerhet medias hysteriska bevakning av NMR även påverka SD?
NMR Nordfront lyfter ju i princip samma frågor som SD, men man vill gå betydligt hårdare fram!

Skulle absolut tro att SD gynnas av "sensationerna" kring NMR, men jag kan ju ha fel?
Senast redigerad av Hultabultan 2017-10-01 kl. 18:11.
Citera
2017-10-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Jag förstår inte hur delar av svensk folket är funtade i skallen som röstar på ett parti, vars medlemmar slåss med järnrör ute på gator ch torg.

Begriper aldrig hur tekniska analfabeter aldrig kan skilja på metallerna järn och aluminium?
Järn är en metall med densitet 7,8, och reagerar direkt på en magnet.
För er nollor som ej vet vad en magnet är, kan man följa länken undertill!

Aluminium är en lättmetall med densitet 2,7, d.vs. ca endast 1/3 del av järn, och är dessutom helt omagnetiskt.

Magnet
https://sv.wikipedia.org/wiki/Magnet
Senast redigerad av Hultabultan 2017-10-01 kl. 19:20.
Citera
2017-10-01, 20:38
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det gör dom inte, de sitter hemma i soffan och tittar på TV som alla andra. Om någon anser att man måste slås med järnrör för att stoppa massinvandringen, är det något som man kan ha full förståelse för.

Om du kollade in NMR's demonstration igår så ser du vilka det är som kastar sten och använder stenslunga..INVANDRARNA... IN högerfolket..Snarare vänsterkantens extremister och efterföljande invandrare..
Citera
2017-10-01, 20:43
Medlem
Citat:
Begriper aldrig hur tekniska analfabeter aldrig kan skilja på metallerna järn och aluminium?
Järn är en metall med densitet 7,8, och reagerar direkt på en magnet.
För er nollor som ej vet vad en magnet är, kan man följa länken undertill!

Aluminium är en lättmetall med densitet 2,7, d.vs. ca endast 1/3 del av järn, och är dessutom helt omagnetiskt.

Magnet
https://sv.wikipedia.org/wiki/Magnet
Betyder det att aluminiumrör inte är lika hårda och därmed inte riktigt lika farliga som järnrör?
Citera
2017-10-01, 20:44
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Någon måste väl ha några synpunkter på hur "den enorma uppmärksamheten" om NMR påverkar SD opinionsmässigt?
Att NMR eller dess politiska gren Nordfront skulle få något betydande röstetal vid nästa val, är det väl få som tror?
Däremot kommer med allra största säkerhet medias hysteriska bevakning av NMR även påverka SD?
NMR Nordfront lyfter ju i princip samma frågor som SD, men man vill gå betydligt hårdare fram!

Skulle absolut tro att SD gynnas av "sensationerna" kring NMR, men jag kan ju ha fel?

Efter Åkessons debila sludder om att terrorstämpla och förbjuda NMR så tror jag ökade sympatier för NMR påverkar SD negativt. Tror för övrigt att utspel likt det om förbud minskar sympatier för SD även från folk som inte sympatiserar med NMR. Min röst får de nog inte något mer på grund av det i alla fall.
Citera
2017-10-02, 07:51
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Om du kollade in NMR's demonstration igår så ser du vilka det är som kastar sten och använder stenslunga..INVANDRARNA... IN högerfolket..Snarare vänsterkantens extremister och efterföljande invandrare..

Våldsvänstern består av primitiv människor som knappt lämnat apstadiet.
Citera
2017-10-02, 08:19
Medlem
Returpappers avatar
Annie Lööf satt i studion i går och talade om att göra upp över blockgränserna. Antar att hon tänkte sig Stefan Löfven och Mp om de klarar spärren. Inte med vänstern som Löfven gjort upp med under hela den här mandatperioden.

Talet om blocköverskridande samarbete inför valet kan få allvarliga konsekvenser för partierna.

-Stefan Löfven måste tänka på förluster till Vänsterpartiet. Förlustpotential -2-5%
-Miljöpartiet förluster till V och Fi och risken att hamna under spärren. Förlustpotential -1-2%
-Liberalerna riskerar att hamna under spärren. Förlustpotential -2%
-Moderaterna kan tappa kraftigt till Sd Förlustpotential -5-10%
-Centerpartiet kanske är det enda parti vars väljare älskar blocköverskridande samarbete? Vinstpotential upp till +5%

-Kd kan hamna under spärren och de kommer att tacka nej till gränsöverskridande samarbete! Förlustpotential -1-2% vilket blir förödande.

-SD får inte vara med och gynnas av väljarna. Vinstpotential + 10%
-V får inte vara med och gynnas av vänsterväljarna. Vinstpotential + 5%

Således är allt tal om blocköverskridande samarbete före valet klart gynnsamt för de partier som inte kan tänka sig att delta. Därför blir det tjat om alliansen för hela slanten, även om de riskerar att få mindre än en tredjedel av väljarna i valet 2018.
Citera
2017-10-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Efter Åkessons debila sludder om att terrorstämpla och förbjuda NMR så tror jag ökade sympatier för NMR påverkar SD negativt. Tror för övrigt att utspel likt det om förbud minskar sympatier för SD även från folk som inte sympatiserar med NMR. Min röst får de nog inte något mer på grund av det i alla fall.

Jag tror det kan finnas ett samband mellan Akessons NMR-utspel och SD:s ras pa 2,8 procentenheter i Expressens opinionsundersökning, publicerad idag. Akesson är helt enkelt för mycket av opportunist, och det lyser igenom. Hans trovärdighet haltar, det anser jag trots att jag är uttalad invandringskritiker. Det är sa fel det kan bli, att betrakta NMR som en fiende eller ett hot, och helt idiotiskt att överhuvudtaget uttala sig.

Jag tror folk tröttnar pa denne cuck till SD-ledare. Och nagra 25-30% i valet om knappt ett ar, blir det absolut inte för SD - det är bara de mest inbitna och korkade SD-anhängarna som tror det. Med den här utvecklingen, är det tveksamt om SD nar över 20%.
Citera
2017-11-11, 21:55
Medlem
pinger99s avatar
SD's partiledare måste vara brutal mot (M)assinvandringsparitet.
Det duger inte att få utlösning varje gång man tänker på dem och drömma om gemensamma presskonferenser.

Släpp regeringsambitionerna och fortsätt på det det mantra som faktiskt fungerar, som är "SD mot resten".
Citera
2017-11-15, 02:20
Medlem
Det är nog inte bara tiggeriet som påverkar.
lyssnar man på debatterna så är det inte alls svårt att sympatisera med sd.
Alla andra partiledare kan inte svara på enkla frågor och dessa vet inte heller hur man för sina argument.
svammel är nog rätt ord för debatterna nu för tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=zHO2MOSJvsc

tycker videon visar rätt tydligt hur politikerna håller på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in