Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-09-29, 20:16
  #37
Moderator
Mr.Woodss avatar
Då jag är tämligen ointresserad av såväl portionssnus som extra starka sorter hade jag inte en tanke på att prova detta.
Nu sitter jag emellertid med två stycken Siberia White Dry under läppen, eftersom jag fick en dosa av vår processingenjör.
Han hade konfiskerat den av sin son sedan han, enligt uppgift, "nästan svimmat" av snusen.

Visst "drar" det lite, och jag får den där lite "svävande" känslan i kroppen, men så vansinnigt tycker jag inte att det är.
Vad mig anbelangar förefaller det helt onödigt att vänja sig vid så här starkt snus, och jag antar att man vänjer sig fortare än kvickt.

Detta var ingenting för mig. Frugan, som snusar mintpåsar till vardags spottade ut den efter fem, tio minuter eftersom hon upplevde att nico-kicken gränsade till illamående och huvudvärk

Nog är Siberia ett starkt snus, men inte helt vansinnigt.
__________________
Senast redigerad av Mr.Woods 2017-09-29 kl. 20:27.
Citera
2017-10-09, 19:58
  #38
Medlem
mod32s avatar
Inget för mej, vart illamående av snuset.
Citera
2017-10-31, 01:59
  #39
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Då jag är tämligen ointresserad av såväl portionssnus som extra starka sorter hade jag inte en tanke på att prova detta.
Nu sitter jag emellertid med två stycken Siberia White Dry under läppen, eftersom jag fick en dosa av vår processingenjör.
Han hade konfiskerat den av sin son sedan han, enligt uppgift, "nästan svimmat" av snusen.

Visst "drar" det lite, och jag får den där lite "svävande" känslan i kroppen, men så vansinnigt tycker jag inte att det är.
Vad mig anbelangar förefaller det helt onödigt att vänja sig vid så här starkt snus, och jag antar att man vänjer sig fortare än kvickt.

Detta var ingenting för mig. Frugan, som snusar mintpåsar till vardags spottade ut den efter fem, tio minuter eftersom hon upplevde att nico-kicken gränsade till illamående och huvudvärk

Nog är Siberia ett starkt snus, men inte helt vansinnigt.
Hur länge har du snusat? 2 prillor i käften samtidigt? jag ligger halvdäckad på soffan efter en volt G3 på hälften som är ungefär hälften så stark som en siberia.
Citera
2017-11-01, 01:24
  #40
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Hur länge har du snusat? 2 prillor i käften samtidigt? jag ligger halvdäckad på soffan efter en volt G3 på hälften som är ungefär hälften så stark som en siberia.
Jag har snusat mer eller mindre regelbundet i femton år, men snusar inte som en galning. Det blir tre, fyra dosor i veckan.
På senare tid har jag landat i Göteborgs Prima som vardagssnus, men varierar mig lite med Grovsnus, eller ett finskuret, opastöriserat snus som är tillverkat av cigarrtobak.
Citera
2017-11-03, 17:00
  #41
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Jakobssons dynamit lät bättre. Ska köpa den nästa gång.

Snusbolaget klantade sig och jag blev utan Jakobssons. Har däremot hittat en framgångssaga som lyder: Lös på vänsterkanten och Siberia på höger. Magisk kombination!
Citera
2017-11-07, 21:49
  #42
Medlem
pepsi haxs avatar
Testat denna några gånger, man kände av att de var mer nikotin i, gillade inte riktigt mint smaken.
Började må lite illa när man testade på tom mage ena gången.
Citera
2017-11-23, 18:57
  #43
Medlem
trailblasers avatar
Jag testade White (den blå dosan) innan ett möte på jobbet och måste säga att jag mådde fantastiskt och pladdrade på mer än vanligt och hade den där "svävande känslan" som man inte haft på många år.
Smaken och kicken satt i minst en timme för mig. Jag skulle kunna tänka mig att fortsätta med detta men vill inte vänja mig vid dessa doser nikiton.

Snusare i 15 år, för övrigt.
Citera
2018-09-20, 11:37
  #44
Medlem
Svimmade nästan
Citera
2019-01-29, 17:53
  #45
Medlem
stibkloFs avatar
Vilken rekommenderas? White påse eller lös?

Snusat grov lös sedan jag var 18 - född 1968.

Röker oxå som lök på laxen.

Vad väger en dosa påse? Tänkte skicka en till AU - men de är så kinkiga med tobak i det landet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback