• 1
  • 2
2015-06-18, 08:58
Medlem
Kan man sätta in kycklingfilé i ugnen utan en massa kryddor och sånt? Har aldrig gjort det förut... Uppenbarligen så kommer det inte smaka lika gått men det blir väl inte totalt vidrigt? Alla recept jag kollar upp verkar göra det så invecklat. Jag är liksom ingen hemmafru som lagar mat 10 timmar om dagen, jag kan inget om kryddor. Bara jag får i mig mitt protein.
Senast redigerad av kreativtnamn123 2015-06-18 kl. 09:18.
Citera
2015-06-18, 08:59
Medlem
Varför ungnen ? nån krydda har du väl
Citera
2015-06-18, 09:09
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Salt och peppar gör att det åtminstone smakar något. Kyckling är bra menlöst utan smaksättare.
Om du inte bryr dig om utseende så lägg filéerna i alufolie, slå på en msk olja, salt, peppar och ev en grillsås eller buljong - sen försluter du folien och låter kycklingen stå på 200 grader 45 minuter. Kortare tid för färsk kyckling.

På detta vis behåller du vätskan skapligt. Efter 30 min kan du öppna paketet och skära upp kycklingen i mindre delar så att den passar bättre i matlådor osv. Återslut folién och kör till 45 min. Skyn kan man ha till såser. Den gör man så nyttig man vill.
Citera
2015-06-18, 09:15
Medlem
Bokmasks avatar
okaj mannen.

Köp marinad dela upp kycklingfiléerna i små bitar. Släng dem i en plastpåse med marinaden i över natten och låt dem götta sig. Sen steker du upp skiten och det smakar gött och lätt.

Föråt mig med:
Santa maria bbqmarinade for chicken och garlic
Citera
2015-06-18, 09:35
Medlem
Men om jag nu struntar i allt det där kan någon säga vad för temperatur ugnen borde va på? Kan jag bara ta en plåt och slänga in den på 200 grader och ha den inne i någon halvtimme eller timme. Det spelar alltså ingen roll om den är smaklös för mig, jag äter bara för proteinets skull. Dessutom vill jag ha den så torr som möjligt, jag gillar inte när det rinner en massa saker från mat.
Citera
2015-06-18, 09:51
Medlem
Bokmasks avatar
Torr. Hmm då ska du koka den.
Citera
2015-06-18, 10:04
Medlem
Köp pulver istället. Garanterat billigare än kyckling.
Citera
2015-06-18, 10:28
Medlem
Baachs avatar
Jag gör alltid det, funkar fint.
Citera
2015-06-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Köp pulver istället. Garanterat billigare än kyckling.

Mat är alltid bättre än pulver. Men jag styrketränar inte jag vill bara få i mig protein, behöver det hursomhelst till någon grad.
Citera
2015-06-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Jag gör alltid det, funkar fint.

Okej, då gör jag väl också det.
Citera
2015-06-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Torr. Hmm då ska du koka den.

Ska försöka göra det någon gång också, tack för inlägget!
Citera
2015-06-18, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kreativtnamn123
Mat är alltid bättre än pulver. Men jag styrketränar inte jag vill bara få i mig protein, behöver det hursomhelst till någon grad.

Du borde kolla på Joylent. Det är garanterat nyttigare än att bara käka kycklingfilé för proteinerna. Komplettera med Whey så kommer du snabbt upp i maxprotein.

Det finns en tråd om detta. Sök efter soylent green.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in