När jag va liten, vet inte exakt, men under 7 års åldern, så blödde jag näsblod regelbundet, alltså kanske en gång i månaden, kunde vakna mitt i natten dränkt i blod, vi gick till doktorn, och dom kom fram till att vi skulle bränna kärlen, för att dom tydligen va känsliga. När det va klart så slutade det att blöda så här.
Men nu har det kommit tillbaka igen, jag blöder minst en gång i månaden, om en månad är skippat, blir det som denna månad, 2 gånger på en vecka, jag är inte rädd överhuvudtaget över synen av mitt blod, jag tar bara handen över näsan och går in på toan och kämpar i 10 min för att få slut på blödandet.
Jag är 20 år gammal, och jag börjar bli väldigt less på detta. Man blir så jävla nere av att förlora blodet, och det tar sån tid, vad ska jag göra. Ska jag bränna om näsan, eller bara hoppas på att det går över.
Inte för att det har med saken och göra, tror jag.. Men jag bröt också näsbenet när jag va 2-3 år gammal, kan det va anledningen till att jag har detta problem?
Din historia stämmer exakt in på min förutom att jag är några år äldre än dig.
En teori jag har är att jag/vi är torra i näsan. Så det kanske går att köpa någon nässpray mot torrhet?
Lycka till!
Din historia stämmer exakt in på min förutom att jag är några år äldre än dig.
En teori jag har är att jag/vi är torra i näsan. Så det kanske går att köpa någon nässpray mot torrhet?
Lycka till!
Fast jag är förkyld, så massor av snor i näsan, hur kan det va torrt då
Hade en flickvän med samma problem, hon tog någon form av nässpray som påminner om olja, sesamolja. Sprayburken var till utseendet mörkbrun av glas. Tycker du borde rådfråga läkare.
Eller så kan du sätta in bomullstussar i näsan och lägga dig i fosterställning som alla andra vuxna barn.
Hej! Hade precis som dig i yngre dar näsblod fantamej regelbundet så känner igen mig väldigt mycket. Orsaken för min del va torra slemhinnor och är antagligen samma för dig. Rekommenderar dig att köpa Renässans nässpray som är väldigt effektiv och som mer eller mindre helt tar bort dina problem.
Spelar ingen roll hur ofta man använder den heller eftersom det är typ saltvatten som återfuktar slemhinnorna och som är helt ofarligt oavsett mängd.