Apoteken är skyldiga att rapportera om det är skumma uttag. är det Läkare Hasse Basse och receptet till Hasse Basse flera gånger så är det ju något som inte stämmer. skriv ut till någon vän är bättre dock inte för ofta..
"Läkarsprit"? Hämtar läkarna ut det på apoteket? Om det är rengöringssprit vi pratar om så levereras det väl rimligen till sjukhuset/vårdcentralen direkt av tredjepart och inte som resultat av något sorts receptförfarande. Vem får "läkarsprit" på recept?
"Läkarsprit"? Hämtar läkarna ut det på apoteket? Om det är rengöringssprit vi pratar om så levereras det väl rimligen till sjukhuset/vårdcentralen direkt av tredjepart och inte som resultat av något sorts receptförfarande. Vem får "läkarsprit" på recept?
Läkarna så klart. De kanske behöver det till groggarna på midsommar. Det ses väl som ett privilegium.
Läkarna har väl spriten och andra mediciner på avdelningen där de arbetar. Vilka kontrollregler som gäller där vet jag inte. Min läkare hade 96-97 procentig läkarsprit hemma.
Klart de skriver ut sig en flaska nån gång då o då. Men gör man det typ en gång i veckan så blir nog socialstyrelsen (eller vem det nu är som granskar sånt) lite kinkiga. Läkare har ju blivit av med legitimationen för att de skrivit ut för mycket morfin o sånt till sig själva.
Pappa jobbade på ett apotek, o hans chef, som ägde apoteket frågade: -Har du nått o dricka till jul? O gav honom en liter 99,5% sprit. Fy fan vad det brände i halsen om man tog det rent. O då tog jag nog bara en halv cl.