2015-08-29, 13:57
Medlem
Faszoms avatar
Tyskland meddelade ju i veckan att dem tar emot alla flyktingar frán syrien. Sá strömmen kommer ju inte minska, tvärtom..

Stängslet verkar redan ge resultat, flera flyktingar vädner om och säger att dem ska leta efter en annan väg..

Det är "kul" att läsa svenska nyheter, där dem snackar om hur ohumana ungrare är bla bla, "dem har kommit in i ungern och eu, och det ska vara fri rörlighet, men polisen kontrollerar allas pass vid tágstationen" osv..

Samtidigt är det hysteri om EU-migranter som man vill sparka ur sverige..
Fár inte EU migranter bo i sverige, men ni har inget emot att 2 miljoner flyktingar är pá väg dit?
Tror ni inte dem kommer bo i parker mm?
Citera
2015-08-29, 14:29
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
JAAAAAAA, vilken "bra idé!" "Varför inte elektrifiera stängslet med högspänning och lägga ut minor, precis som nazisterna gjorde för att förhindra flykt ifrån sina koncentrationsläger!"
Bortsett från sådana oseriösa förslag, hur hanterar vi det ganska självklara faktum att ju fler som tas emot inom Europa, ju fler uppmuntras komma och kommer att komma? Dvs "på bekostnad" av alla de i alla överfulla läger - mest kvinnor o barn som har svårare att ge sig iväg o ta sig förbi taggtråd o därför snällt stannar o väntar?
Citera
2015-08-29, 19:44
Bannlyst
Citat:
JAAAAAAA, vilken "bra idé!" "Varför inte elektrifiera stängslet med högspänning och lägga ut minor, precis som nazisterna gjorde för att förhindra flykt ifrån sina koncentrationsläger!"

Vad gjorde kommunisterna när det byggde Berlinmuren då? Det sköt absolut inte ihjäl människor som försökte fly ifrån Öst till Väst?`Du vet att VPK har begått folkmord? Jonas Sjöstedt har blod på sina händer.
Citera
2015-08-29, 20:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vad gjorde kommunisterna när det byggde Berlinmuren då? Det sköt absolut inte ihjäl människor som försökte fly ifrån Öst till Väst?`Du vet att VPK har begått folkmord? Jonas Sjöstedt har blod på sina händer.

Jo, jag hade även, eller dessutom, kunnat ta Berlinmuren som ett exempel.
Citera
2015-08-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Det är "kul" att läsa svenska nyheter, där dem snackar om hur ohumana ungrare är bla bla, "dem har kommit in i ungern och eu, och det ska vara fri rörlighet, men polisen kontrollerar allas pass vid tágstationen" osv..

Samtidigt är det hysteri om EU-migranter som man vill sparka ur sverige..
Fár inte EU migranter bo i sverige, men ni har inget emot att 2 miljoner flyktingar är pá väg dit?
Tror ni inte dem kommer bo i parker mm?
Nej, de kommer inte hamna i parker. Till skillnad från migranter från andra EU-länder så ordnar Sverige med bostad, försörjning och social omsorg för illegala invandrare från tredje världen.
Citera
2015-08-30, 07:50
Bannlyst
Citat:
Jo, jag hade även, eller dessutom, kunnat ta Berlinmuren som ett exempel.

Det är inget fel att använda minor, det bara sätta upp varningsskyltar att sådana finns, så har man friskrivit sej ifrån eventuella problem. Skulle råka döda lite migrationssmuts, så är inte de hela världen.
Citera
2015-08-31, 11:23
Medlem
Beskrev den just nu rätt tumultartade situationen i Ungern på min Facebook:
Citat:
Tyskland har meddelat att man gör ett undantag från Dublinförordningen och inte återför syrier till Ungern. Tyska vänsterns partiledare har t o m föreslagit att den tyska staten ska skicka bussar till Ungern för att hämta asylanterna. Samtidigt arrangerar nu de illegala invandrarna demonstrationer dygnet runt i Budapest där de kräver att den ungerska staten låter dem lämna landet för att ta sig vidare norrut.

Ungerns svar? Hotar att fängsla de tyskar som kommer och försöker hämta invandrare. Varje dag nu arresterar den ungerska polisen nya människosmugglare. Och de kan vänta upp till 16 år i fängelse, vilket i Ungern innefattar straffarbete (bl a bygger interner gränsmuren till Serbien) och utan rabatter för gott uppförande.

Att Ungern agerar så diametralt motsatt mot länderna i Syd– och Sydosteuropa framstår kanske som märkligt. Medan de senare länderna ser åt andra hållet och släpper igenom allt och alla utan registrering, och på så vis låter Väst- och Nordeuropa hantera problemen, gör Ungern tvärtom.
Här registreras alla man bara klarar av. Invandrarna interneras i bevakade läger direkt vid gränsen och släpps först efter att fingeravtryck har tagits och registrerats i EU:s gemensamma databas.

Och enligt ungersk lag kan de inte fortsätta till andra EU-länder. Ungern vill inte att de ska fortsätta in i Europa av två skäl:

1. Man vill nu tydligt statuera exempel; försök inte ta er till EU genom Ungern, vi har kontroll över våra egna gränser och har nolltolerans mot illegal invandring. Försök och du registreras i EU:s gemensamma databas samt får avslag och utvisning på livstid!

2. I den ungerska debatten uttrycks mer oro över Väst- och Nordeuropas demografiska framtid än över Ungerns. Man är genuint oroade över de demografiska förändringarna i länder som Sverige och Tyskland och man tar hellre själva den politiska och ekonomiska kostnaden för att avvärja invandring till dessa länder, än ser på medan Sverige, Tyskland m fl länder saboterar sina egna samhällen.

Det paradoxala är alltså att de länder som anser att invandringen "berikar" – samt tyvärr även en del "invandringskritiska" partier som anser att "vi har gjort vår del, nu kan andra EU-länder ta mer" – är de som kräver att andra länder ska prackas på fler. Det är dessa som är osolidariska mot sina grannländer medan Ungern, som är ärliga om invandringens negativa konsekvenser, agerar broderligt mot övriga Europa och försöker stävja hela kontinentens problem.

MENF-gruppen i Europaparlamentet har stöttat Ungern, men man kunde önska att fler av de konservativa grupperna hade stake nog att göra detsamma.

Video från östra järnvägsstationen i helgen. Det hade så klart varit lätt att bara låta alla smita vidare norrut, men istället, om några dagar, ska stationen utrymmas och alla illegala flyttas till ett bevakat läger i utkanten av stan, i väntan på asylbesked (läs: avslag och deportering i enlighet med nya invandringslagen).

Film från en av helgens demonstrationer vid östra järnvägsstationen. Slagord: "Germany! Germany! Germany! Let us Go! Let us Go!"

Kan också rekommendera denna sammanfattning av de senaste turerna i invandringsdebatten i Ungern. Citerade personer rör sig kring den politiska mitten, vilket som synes placerar dem till höger om SD.
Senast redigerad av Erik.Almqvist 2015-08-31 kl. 11:30.
Citera
2015-08-31, 12:32
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Almqvist
Video från östra järnvägsstationen i helgen. Det hade så klart varit lätt att bara låta alla smita vidare norrut, men istället, om några dagar, ska stationen utrymmas och alla illegala flyttas till ett bevakat läger i utkanten av stan, i väntan på asylbesked (läs: avslag och deportering i enlighet med nya invandringslagen).

Oj oj oj...

Det var inte särskilt svårt att använda fantasin en smula och tänka sig samma film tagen från Sergels Torg inom en mycket nära framtid. Inte svårt alls.

Svenskar! Titta på filmen ovan. Är det så här ni vill att det ska se ut när ni promenerar genom gatorna i våra svenska städer inom en nära framtid? Tänk snabbt nu svenska folk. För detta är på väg hit. Med en rasande hastighet.

Och det kommer fler efter dessa. Många fler.
Citera
2015-08-31, 12:57
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Oj oj oj...

Det var inte särskilt svårt att använda fantasin en smula och tänka sig samma film tagen från Sergels Torg inom en mycket nära framtid. Inte svårt alls.

Svenskar! Titta på filmen ovan. Är det så här ni vill att det ska se ut när ni promenerar genom gatorna i våra svenska städer inom en nära framtid? Tänk snabbt nu svenska folk. För detta är på väg hit. Med en rasande hastighet.

Och det kommer fler efter dessa. Många fler.

Vi hade faktiskt 50 zigenare som bodde på Sergels Torg, det tog många veckor innan Polisen fick tummen ur sin kollektiva betonghäck och tog bort de, de valde dock inte att kastat ut packen ur landet ut lät de bosätta sig på olika sidogator, Polisen är ett gäng komplett värdelösa skitstövlar, kriminella verkar de vara också då de låter de fortsätta med sina läger, mitt Polisförakt är kompakt numera, samma sak med mitt Politiker, Jurist och Journalist-förakt. 4 grupper jag gärna ser råka riktigt illa ut, vi behöver ingen av dessa grupper iaf. de tillför bara misär till Sverige.

Runtom i staden så har du diverse tiggarläger, de som räknat säger minst 30 läger inne i staden och sen massor utanför staden. Dock i Sverige så kommer det bli så att man kickar ut folk från äldreboenden och liknande för att husera muslimpacket, dessa djävulens barn.
Det lär även bli så att de kommer försöka sno fritidshus och barackbyggnader innan de låter de permanenta sig på Sergels Torg, men eftersom det är Sveriges vidrigaste torg alla kategorier så kommer det nog att bli så, när Polisen helt släpper tyglarna som de kommer göra, de har redan släppt ena tygeln och åker runt runt utan att permanent lösa brottsligheten.

Och ja det är så de vill att det ska se ut, anledningen är att de då ser den skarpa kontrasten till sin egna rikedom, det är något sjukt med folk som är väldigt rika, de gillar att se misär nära inpå sig just av den anledningen, det får de att känna sig ännu bättre, sen att droppa en 5 krona i koppen får de att få en orgasm. Ännu större orgasm när de kan släppa fram sin lilla snorvalp till att droppa 5 kronan. En så kallad "godhetsorgasm". De tror att de precis placerat 5 kronor i sitt himmelska bankvalv, vad de inte förstår är att de är på väg rakt till helvetet, samma helvete som dessa zigenare och muslimer är på väg till, så de får ju iaf hänga med varandra i evigheten.
Citera
2015-08-31, 13:17
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Vi hade faktiskt 50 zigenare som bodde på Sergels Torg, det tog många veckor innan Polisen fick tummen ur sin kollektiva betonghäck och tog bort de, de valde dock inte att kastat ut packen ur landet ut lät de bosätta sig på olika sidogator, Polisen är ett gäng komplett värdelösa skitstövlar, kriminella verkar de vara också då de låter de fortsätta med sina läger, mitt Polisförakt är kompakt numera, samma sak med mitt Politiker, Jurist och Journalist-förakt. 4 grupper jag gärna ser råka riktigt illa ut, vi behöver ingen av dessa grupper iaf. de tillför bara misär till Sverige.

Runtom i staden så har du diverse tiggarläger, de som räknat säger minst 30 läger inne i staden och sen massor utanför staden. Dock i Sverige så kommer det bli så att man kickar ut folk från äldreboenden och liknande för att husera muslimpacket, dessa djävulens barn.
Det lär även bli så att de kommer försöka sno fritidshus och barackbyggnader innan de låter de permanenta sig på Sergels Torg, men eftersom det är Sveriges vidrigaste torg alla kategorier så kommer det nog att bli så, när Polisen helt släpper tyglarna som de kommer göra, de har redan släppt ena tygeln och åker runt runt utan att permanent lösa brottsligheten.

Och ja det är så de vill att det ska se ut, anledningen är att de då ser den skarpa kontrasten till sin egna rikedom, det är något sjukt med folk som är väldigt rika, de gillar att se misär nära inpå sig just av den anledningen, det får de att känna sig ännu bättre, sen att droppa en 5 krona i koppen får de att få en orgasm. Ännu större orgasm när de kan släppa fram sin lilla snorvalp till att droppa 5 kronan. En så kallad "godhetsorgasm". De tror att de precis placerat 5 kronor i sitt himmelska bankvalv, vad de inte förstår är att de är på väg rakt till helvetet, samma helvete som dessa zigenare och muslimer är på väg till, så de får ju iaf hänga med varandra i evigheten.

Jag kanske inte skulle uttrycka mig på exakt samma sätt, men jag håller förmodligen med om det mesta du skriver här ovanför

Dock: De 50 zigenartiggare som bodde på Sergels Torg var illa nog, men det är ändå bara en mild västanfläkt mot det som kommer att komma när dessa ändlösa horder av människor vi ser exempel på i Eriks länkade video börjar nå Sveriges gränser. I stället för 50 zigenartiggare snackar vi om kanske 50 000 hyperaggresiva och energiska araber och negrer. Mestadels hormonstinna och starkt frustrerade unga män.

Det är detta som väntar oss. De är snart här. Mycket snart.
Citera
2015-08-31, 13:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Almqvist
Beskrev den just nu rätt tumultartade situationen i Ungern på min Facebook:

Erik, jag uppskattar att du skriver här. Jag har en snabb fråga angående videon du länkade till.

Jag kunde (så vitt jag kunde se) konstatera att de flesta, eller kanske alla, affärerna i gallerian hade stängt sina dörrar med järngaller. Trots att det verkade vara dagtid, alltså en tid då de normalt borde hålla öppet. Jag har givetvis full förståelse för varför de stänger.

Sådeles kan man dra en snabb slutsats: Infrastukturen, i detta fall affärerna, men jag kan tänka mig även vissa allmänna kommunikationsmedel som bussar, även sophantering och sanitära behov mm, snabbt kollapsar när den ansätts av denna enorma mängd främmande människor. Även om det i detta fall kanske bara är tillfälligt.

I de flesta videos från flyktingströmmarna ser vi scener från gränsstationer eller öppna fält. Alltså inte platser där gemene man rör sig i någon större utsträckning. Här ser vi dock hur det ser ut när en enorm människomassa når stadsmiljöerna. Det blir väldig påtagligt och "verkligt" när man ser detta.

Till min fråga:

Du som är på plats: Kan du i någon mån ge en breddad bild på vad som händer med infrastrukturen i allmänhet och konsekvenserna för "mannen på gatan", alltså Ungerns befolkning? Hur får det konsekvenser för butiker, sophantering, polis, kommunikationsmedel, med mera?

Många svenskar är idag så övertygade om att allt detta "bara fungerar" så de förstår inte att detta kan ändra sig väldigt snabbt om systemet plötsligt belastas väldigt hårt.

Jag tror väldigt många svenskar inte har förstått vad det är som är på väg hit rasande hastighet.
Citera
2015-08-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Kan du i någon mån ge en breddad bild på vad som händer med infrastrukturen i allmänhet och konsekvenserna för "mannen på gatan", alltså Ungerns befolkning? Hur får det konsekvenser för butiker, sophantering, polis, kommunikationsmedel, med mera?

Många svenskar är idag så övertygade om att allt detta "bara fungerar" så de förstår inte att detta kan ändra sig väldigt snabbt om systemet plötsligt belastas väldigt hårt.

Jag tror väldigt många svenskar inte har förstått vad det är som är på väg hit rasande hastighet.
Det är svårt att jämföra. Av de 150 000 som hittills har kommit genom Ungern i år har det aldrig varit mer än några tusen som uppehåller sig i Budapest vid en given tidpunkt. Detta då de i genomsnitt bara spenderar 10 dagar i Ungern, från att de träder över gränsen i syd, genom registrering och transporter, tills de lyckas ta sig över någon av gränserna i nordväst.

I Budapest märker man knappt av dem annat än just vid de två största tågstationerna. Och där är de insorterade i "transit zones" som staden har satt upp. Det är välorganiserat, områdena är uppmålade med vita streck i marken och skyltar och inom zonerna finns duschar och toaletter samt konstant städning utfört av socialfall (i hög grad romer) som arbetar för socialbidrag. Allt bevakas dygnet runt av polis så det råder inte någon anarki i områdena, även om de ser sunkiga ut. Det bör också noteras att ungersk polis hittills har hanterat migranterna värdigt, jag har inte sett några rapporter om övergrepp och även västerländska medier har rapporterat att polisen är vänlig mot migranterna.

Eftersom zonerna inhyser fler än vad som var tilltänkt kommer de dock att stängas och migranterna flyttas istället till ett större läger i stadens utkant.

Än så länge drar alla förr eller senare vidare till framförallt Tyskland eller Sverige, men min gissning är att Ungern istället kommer börja deportera tillbaka till Serbien efter den 15 september när de nya invandrarlagarna kommer på plats, samtidigt som gränsen förstärks med ytterligare 2 100 poliser utrustade med hästar, helikoptrar och hundar + militär vid behov.

Efter 15 september tror jag även att migrationen genom Ungern kommer försvinna eller till att börja med i alla fall avta mycket kraftigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in