2015-06-17, 16:57
Medlem
Hemmet har blivit en slags statussymbol idag.

Men vilka prylar, möbler, utrustning har enbart välbärgade människor hemma? Något speciellt som utmärker ett välbärgat hem?

Är det elektronisk garageport som styrs via en trådlös kontroll? Är det en massagestol i vardagsrummet? Är det vinkällaren? Gamla anrika möbler?

Hur skulle nu utrusta ett hus på 220 kvadrat med ett värde på 5 000 000 - 7 000 000 SEK. (Ej beläget i Stockholm, Göteborg eller Malmö). Huset är byggt runt 60-talet men är nyrenoverat. Vilka möbler och utrustning skulle ni utrusta huset med? Om ni hade 3 000 000 - 4 000 000 SEK att lägga ut på möbler och elektronik.
Citera
2015-06-17, 17:00
Medlem
franges avatar
En rejäl hemmabioanläggning signerad B&W Nautilus driven utav Classé-elektronik.
Citera
2015-06-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungiz
Hemmet har blivit en slags statussymbol idag.

Men vilka prylar, möbler, utrustning har enbart välbärgade människor hemma? Något speciellt som utmärker ett välbärgat hem?

Är det elektronisk garageport som styrs via en trådlös kontroll? Är det en massagestol i vardagsrummet? Är det vinkällaren? Gamla anrika möbler?

Hur skulle nu utrusta ett hus på 220 kvadrat med ett värde på 5 000 000 - 7 000 000 SEK. (Ej beläget i Stockholm, Göteborg eller Malmö). Huset är byggt runt 60-talet men är nyrenoverat. Vilka möbler och utrustning skulle ni utrusta huset med? Om ni hade 3 000 000 - 4 000 000 SEK att lägga ut på möbler och elektronik.

Finns nog ingen sådan generalisering, folk prioriterar för att ha råd med det dom vill ha. Skulle välja precis det som jag vill ha i huset. Jag gillar ljud så skulle nog lägga mest krut på det. Fina möbler som inte är från Ikea kanske. Det skulle jag ha råd med idag också om jag prioriterade det.
Citera
2015-06-17, 17:02
Medlem
Dyr konst dyr konst och dyr konst.
Dom brukar inte direkt köpa skräp som massagestolar och annat piss, låter mer wt än något
Citera
2015-06-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsIX
Dyr konst dyr konst och dyr konst.
Dom brukar inte direkt köpa skräp som massagestolar och annat piss, låter mer wt än något
Så även ett bubbelbadkar i det ena badrummet är WT?

Men din bild av välbärgade människor kanske har tavlor värda över 50 000 kronor i varje rum och anrika möbler?

Vilken WT-familj lägger ut 12k på en massagestol?
Senast redigerad av Kungiz 2015-06-17 kl. 17:08.
Citera
2015-06-17, 17:12
Medlem
yggdrazils avatar
Status idag ligger på självförverkligande, du borde fokusera på det som är unikt för dig, och det kan inte vi hjälpa dig med.
Citera
2015-06-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Status idag ligger på självförverkligande, du borde fokusera på det som är unikt för dig, och det kan inte vi hjälpa dig med.
Nu handlar inte tråden om mig eller min egen egendom.

Jag tycker att detta kan vara värt att diskutera.
Citera
2015-06-17, 17:17
Medlem
ps870s avatar
De har nästan alltid:
- En sittande leopard i naturlig storlek som är gjord av porslin. Placeras vid tv:n.
- En massa jakttrofėer på väggarna i hallen/ trappan.

Fjärr till garaget har de flesta i villa, dvs från Svenssons och upp.
Citera
2015-06-17, 17:18
Avslutad
Är väll inte överdrivet rik men har hemmabiosystem teleskop vinylspelare och espresso maskin, vetta fan om det räknas
Citera
2015-06-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
De har nästan alltid:
- En sittande leopard i naturlig storlek som är gjord av porslin. Placeras vid tv:n.
- En massa jakttrofėer på väggarna i hallen/ trappan.

Fjärr till garaget har de flesta i villa, dvs från Svenssons och upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Är väll inte överdrivet rik men har hemmabiosystem teleskop vinylspelare och espresso maskin, vetta fan om det räknas
Bra det är sånna här prylar jag är intresserad utav.
Citera
2015-06-17, 17:32
Medlem
Tullamores avatar
Dyraste Hästens-sängen. Hela bohaget från Svenskt Tenn.
Citera
2015-06-17, 17:37
Medlem
Bang & Olufsen elektronik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här