2015-06-17, 12:35
Medlem
Igår köpte jag en macbook pro från NetonNet for 18.000kr. Åkte sedan till Skrapan och hittade Dstore och gick in för att köpa ett par BOSE lurar. Frågade försäljaren varför deras 15" kostar 22.000 och vad är skillnaden på den och den jag precis köpt för 18'.

Till svar fick jag "Den du har köpt är en äldre modell antagligen". Jag frågade vad skillnaden var och han sa "Dubbelt så snabb flashlagring samt AMD grafik och bättre styrplatta". Då jag får 10% rabattt som student tänkte jag "TOPPEN!" Det kan ju lätt vara värt det!

Ville vara 100% säker dock så bad han kolla om han kunde se om NetonNets dator var den nya eller äldre modellen.

Han bläddrade ner och såg "Intel" i grafikkortet och sa "För att det är intels grafikkort så är det en 2014, 2015 har AMD".

Toppen sa jag! Då tar jag den! Han reggade köpet, kortet i och jag visade studentkortet.. Men då sa det stopp 6% var det enda jag fick. Och det är 700kr skillnad så jag sa att jag får köpa den i Täby där 10% var studentrabatten.

Sagt och gjort, åkte först till NetOnnet, returnerade laptopen, tillbaka till Täby och köpte den nya (som jag sitter på nu). Men gissa vad.. Det är Intel i denna också?! Så jag ringer Apple med hjärtat i halsen och frågar om jag fick den sämre varianten, jag har ju för fan betalat mer.

"Skitsnack" var det jag fick. Varken dubbel så snabb flashlagring eller amd stämde. AMD var den dyrare 27.000krs modellen.

Så jag ringer till Dstore och begär att få prata med en ansvarig. Förklarar läget och jag dumförklaras. (Jag har allt inspelat). Han säger att det måste blivit missförstånd och att så klart jag ska vara nöjd då jag fick en 2015 och inte 2014.

Han menar att säljaren missförstått mig och att han menade att AMD = 27.000. Men jag förklarade att hans säljare tittade på speccen på netonet, och baserat på att det var en "intel" så sa han "Då det är intels grafikkort så är det en 2014, 2015 som den du köper nu är AMD".

I 15 min sa han att jag missförstod hans säljare, och att en utbildad säljare inte alls skulle säga något sådant, men att han inte påstår att jag ljuger?! Här har jag köpt en dator, för flera tusen kronor mer, behövt åka till netonnet, lämna tillbaka den, åka till Täby, köpa.. Ja ni förstår.. För vad? För att få betala mer för samma sak.. Det värsta som finns är fulsälj, och än värre företag/chefer som tycker det är OK som denna gjorde.
Citera
2015-06-17, 13:17
Medlem
Kompetensen hos personalen i DStore i Skrapan är inte i topp (säger jag som inte är så jävla smart själv).

Mycket av det de säger är gissningar och chansningar. Synd, för produkterna är det nog inget större fel på.
Citera
2020-02-05, 18:45
Medlem
Okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här