2015-06-17, 08:14
Medlem
Tja!

Har ett rejält problem med följande. Pga en krasch av min SSD-disk stoppade jag tillbaka datorns original-HD. Den är ca 4 år gammal och har Windows 8.0. Nu hämtar datorna en massa uppdateringar, över 200 st fanns det.
Har provat att ladda hem dem och uppdatera, men jag får hela tiden meddelandet "Uppdateringarna kunde inte konfigureras" och så återställer sig datorn igen.

Riktigt störigt, då jag vill uppdatera till Win 8.1, och då måste jag installera dessa uppdateringar först.

Hur gör jag? Har provat att göra en Clean Boot, genom att stänga av alla tjänster förutom Microsoft-tjänsterna och ta bort autostartobjekten.

Måste jag kanske installera dem lite i taget för att det skall funka?

Mycket tacksam för tips som kan lösa problemet!!

Mvh,

grishals
Citera
2015-06-17, 08:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grishals
Tja!

Har ett rejält problem med följande. Pga en krasch av min SSD-disk stoppade jag tillbaka datorns original-HD. Den är ca 4 år gammal och har Windows 8.0. Nu hämtar datorna en massa uppdateringar, över 200 st fanns det.
Har provat att ladda hem dem och uppdatera, men jag får hela tiden meddelandet "Uppdateringarna kunde inte konfigureras" och så återställer sig datorn igen.

Riktigt störigt, då jag vill uppdatera till Win 8.1, och då måste jag installera dessa uppdateringar först.

Hur gör jag? Har provat att göra en Clean Boot, genom att stänga av alla tjänster förutom Microsoft-tjänsterna och ta bort autostartobjekten.

Måste jag kanske installera dem lite i taget för att det skall funka?

Mycket tacksam för tips som kan lösa problemet!!

Mvh,

grishals

Kolla följande - https://support2.microsoft.com/gp/wi...e-issues/en-ie

Gör en ren nyinstallation av W8.1 .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här