2015-06-17, 00:39
Medlem
Hej, som rubriken lyder så har jag gjort en operation för pilonidal cysta den 28e april. Och nu har jag fått ett lustigt hål som det rinner var ur och låter som Kalle anka när jag trycker bevis såret och det trycks ut vätska ur såret då. Kan det vara så att det har fastnat vätska under som kroppen nu försöker stöta bort eller är det en nya cysta på gång ? Här är bild för er som vill se : http://i58.tinypic.com/2ugdks1.jpg tacksam för svar
Citera
2015-06-17, 01:10
Medlem
sephines avatar
Gå till Vc.
Citera
2015-06-17, 14:15
Medlem
Damorkesterns avatar
En pilonidalcysta/bartholinicysta ska läkas underifrån, vilket är främsta anledningen till att man inte syr ihop huden när man tagit hål på själva cystan. Däremot låter det som att du nog fått en ny sekundärinfektion eftersom det fortfarande efter en dryg månad rinner vätska ur den och det verkar ha bildats en fistelgång ut på hudytan från cystkapseln. Som föregående svar föreslog, gå till VC och visa detta, troligen behöver ett nytt ingrepp göras där man ånyo öppnar upp in till botten på cystan och sköljer ur all infektion. Eventuellt kan man behöva sy inne i "hålan" efter cystan, för att förhindra att den fyller på sig igen så därför behöver detta göras i narkos, det räcker nog inte med lokalbedövning... Men en ny läkarbedömning behövs definitivt!
Citera
2015-06-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damorkestern
En pilonidalcysta/bartholinicysta ska läkas underifrån, vilket är främsta anledningen till att man inte syr ihop huden när man tagit hål på själva cystan. Däremot låter det som att du nog fått en ny sekundärinfektion eftersom det fortfarande efter en dryg månad rinner vätska ur den och det verkar ha bildats en fistelgång ut på hudytan från cystkapseln. Som föregående svar föreslog, gå till VC och visa detta, troligen behöver ett nytt ingrepp göras där man ånyo öppnar upp in till botten på cystan och sköljer ur all infektion. Eventuellt kan man behöva sy inne i "hålan" efter cystan, för att förhindra att den fyller på sig igen så därför behöver detta göras i narkos, det räcker nog inte med lokalbedövning... Men en ny läkarbedömning behövs definitivt!
Var hos läkaren. Enligt dom så var det vätska som fastnat under såret. Kommer att läka sig själv och fick pencilin för den tredje gången. För att hjälpa kroppen bekämpa bakterierna i såret(tror jag han sa, lite svårt att höra utländska läkare)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in