2015-06-16, 23:23
Medlem
Vet inte var jag ska börja men, jag är en ung tjej, som till skillnad från de flesta jag känner är lite "större" men enligt bmi inte överviktig, eller ja i alla fall inte pinnsmal som de i min vänskapskrets. Nu till saken, jag kan inte minnas när jag var mätt senast? Äter och äter det ända jag kan känna är sug, nästan hungersmärtor? Eller överätande illamående? Som mest har jag nog ätit 8 överfyllda tortilla bröd med tacos som fyllning då, eller typ 4 portioner kött och potatis. Då går jag antingen ifrån maten illamående i en timme sen hungrig igen, eller så känner jag ingenting och efter en kvart hade jag kunnat äta en portion till. Äter frukost, lunch & middag, vill inte gå upp i vikt & blir ändå inte mätt så äter 2 portioner vanligtvis vilket ändå är väldigt mycket mer än min familj och mina vänner + deras familjer som äter det jag äter tillsammans.. som igår var vi i stan då vi åt buffé, jag åt 2 tallrikar fläskytterfile & potatis + en talrik fisk och potatis, 2 timmar senare när vi skulle åka hem så var jag nästan hungrigare än innan maten. Jag mår dåligt över detta då mina vänner är så smala och fina och tänker på annat mellan måltiderna än bara mat. Jag småäter inte & äter relativt normal husmanskost, tja jag vet inte, kanske någon som kan relatera?
Citera
2015-06-16, 23:31
Medlem
Börja räkna kalorier, bara för att du KAN äta mer så betyder det inte att du SKA.

Lär dig vara hungrig.
Citera
2015-06-16, 23:38
Medlem
Tränar du någonting?
Träning som t.ex. bara en 20 minuters promenad kan göra "stora underverk", och kan göra att man känner sig mindre hungrig.
Eller kanske du funderar för mycket på vad du äter vilket kanske leder till att du blir hungrigare?

Njut av livet, fundera inte så mkt på vad du äter,
umgås med vänner och träna så försvinner kanske hungerkänslorna!

Hoppas det blir bättre!

Mvh
Monkey11Business11
Citera
2015-06-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Börja räkna kalorier, bara för att du KAN äta mer så betyder det inte att du SKA.

Lär dig vara hungrig.

Är hungrig nästan jämt, håller mig endå bara till de stora måltiderna. Men okej
Citera
2015-06-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkey11Business11
Tränar du någonting?
Träning som t.ex. bara en 20 minuters promenad kan göra "stora underverk", och kan göra att man känner sig mindre hungrig.
Eller kanske du funderar för mycket på vad du äter vilket kanske leder till att du blir hungrigare?
Springer i perioder, det gör mig bara ännu hungrigare, kan prova med promenader då alltså
Funderar mycket ja, men om jag blir hungrigare hmmm
Citera
2015-06-16, 23:45
Medlem
patriss avatar
Haha låter rätt sjukt, så mycket äter dom mest svullande polarna jag känner, knappt det. Kanske hög metabolism?
Citera
2015-06-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Haha låter rätt sjukt, så mycket äter dom mest svullande polarna jag känner, knappt det. Kanske hög metabolism?
Rätta mig om jag har fel men, mättsamhet känslans försvinnande beror väl inte på den ändå?
Citera
2015-06-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefunny
Rätta mig om jag har fel men, mättsamhet känslans försvinnande beror väl inte på den ändå?

Nåja, "hög ämnesomsättning" är något av en myt ändå.

Du kallar dig ung så man kan tänka sig att hormonerna spelar dig spratt.
Är det ett problem - att du går upp i vikt, inte kan sluta äta, finns det nog hjälp att få.
Du verkar trots allt sluta äta självmant och vara medveten om när du äter att du äter mer än normalt, så direkt hälsovådligt är det ju inte.
Citera
2015-06-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Du verkar trots allt sluta äta självmant och vara medveten om när du äter att du äter mer än normalt, så direkt hälsovådligt är det ju inte.
När man inte är mätt efter 3 tacon när kompisen inte vill ha mer än en så går det inte att ta miste om ens aptit
Citera
2015-06-17, 00:35
Medlem
Finiss avatar
Hur gammal är Du? Funderar om Det är ett ökat kolhydrat sug du har (pasta, bröd, potatis, ris, chips, godis, kakor, gärna även goda såser etc.) och hungrar efter eller om det är allt möjligt.? Har Du regelbundna menstruationer? Kan vara hormoner som sätter igång hungerkänslorna/suget och gör att Du även kan få i dig mer än andra.
/

Finis
Citera
2015-06-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finis
Hur gammal är Du? Funderar om Det är ett ökat kolhydrat sug du har (pasta, bröd, potatis, ris, chips, godis, kakor, gärna även goda såser etc.) och hungrar efter eller om det är allt möjligt.? Har Du regelbundna menstruationer? Kan vara hormoner som sätter igång hungerkänslorna/suget och gör att Du även kan få i dig mer än andra.
Äter bröd väldigt sällan, lika så med ris & pasta, & godis, läsk & kakor har jag inte ätit sen september 2014. Jo dem är regelbundna, knepigt detta alltså :/
Citera
2015-06-17, 09:21
Medlem
Är du singel

Skämt åsido: Är du ofta stressad? Deprimerad, ångest eller har liknande symptom? Det låter som ett hormonellt problem, och då påverkas flera saker. Vissa slutar äta, vissa känner inte mättnad på samma sätt. Efter ett par år i branschen har jag varit med om båda...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in