2015-06-16, 18:57
Medlem
När man får ut pengar från försäkringen, måste man då lämna in datorn eller får man behålla den?
Jag undrar också hur proceduren fungerar, hur bevisar man att den inte fungerar?
Citera
2015-06-16, 19:17
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsmarter
När man får ut pengar från försäkringen, måste man då lämna in datorn eller får man behålla den?
Jag undrar också hur proceduren fungerar, hur bevisar man att den inte fungerar?

Min försäkringsbolag krävde att jag skulle lämna in min dator hos en auktoriserad reparatör som sen gav ett kostnadsförslag på det hela.
Reparationen var en större kostnad än vad datorn var värd, så reparatören behöll datorn, jag fick prisförslaget i skrift som jag sen gav till mitt försäkringsbolag som gav mig pengar.
Citera
2015-06-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Min försäkringsbolag krävde att jag skulle lämna in min dator hos en auktoriserad reparatör som sen gav ett kostnadsförslag på det hela.
Reparationen var en större kostnad än vad datorn var värd, så reparatören behöll datorn, jag fick prisförslaget i skrift som jag sen gav till mitt försäkringsbolag som gav mig pengar.
Varför ska reparatören behålla datorn, låt oss säga att den funkar, men ändå har stora fel, kan man inte behålla den själv då?
Citera
2015-06-21, 08:32
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Varför ska reparatören behålla datorn, låt oss säga att den funkar, men ändå har stora fel, kan man inte behålla den själv då?

För att försäkringsbolaget löser in den, dvs det är försäkringsbolagets egendom.
Citera
2015-06-21, 12:00
Medlem
Citat:
När det gäller fordon brukar man kunna välja, antingen få bilen inlöst/lagad eller behålla bilen och få en mindre ersättning om du hellre vill skruva själv. Vet inte om det gäller burkar dock.
Citera
2015-06-21, 12:49
Medlem
Som tidigare användare nämnt så blir det försäkringsbolagets egendom i samma stund du får pengar för den. Dock kan du alltid fråga din handläggare på försäkringsbolaget om du kan få köpa loss den, för säg 500kr. De skrotar nog i regel bara grejerna annars. Så de blir nog bara glada om du vill erbjuda dem något för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in