2015-06-16, 18:34
Avslutad
Har sån jävla ont i örat just nu. Känns som att det är en finne för det är när man rör precis intill örat/hörselgången så gör det ont. Men nu när jag trycker under örat (typ vid där man har örhänge) så gör det riktigt ont.

Hoppas verkligen inte på en infektion. Kan det vara finne? Varit så ofta på sjukhus pga andra problem, sjukt jobbigt att behöva gå till läkare pga infektion...

Har in-ears hörlurar VARJE DAG, vilket ger mig anledning att tro att jag har en infektion.

Tacksam för hjälp.. Vad ska jag göra. Jag ser inte om det är en finne eller inte..
Citera
2015-06-16, 18:59
Medlem
Det är en finne och du kommer ha ont i några dagar, sen börjar det roliga forsande med blod och var!
Citera
2015-06-16, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Det är en finne och du kommer ha ont i några dagar, sen börjar det roliga forsande med blod och var!

Tack för svaret. Men är rädd att det är infketion pga mina hörlurar jag har på mig varje dag. Tror du verkligen det är finne? Har ont när jag rör UTANPÅ örat alltså där bak om man säger så... typ vid lymfkörtlarna om du förstår.. Det gör ont då också. Men det kan en finne också göra.. Inte första gången jag har en finne i örat iofs. Men denna ser jag inte så därför jag är nojjig..
Citera
2015-06-16, 19:09
Medlem
Gör det ont inne i gången eller bara vid hålet? För en infektion bör väl kännas ruskigt ont och då inte bara när du rör vid örat, kan du känna någon svullnad om du rör försiktigt?

Jag har haft flera finnar i örat men aldrig någon infektion... Så jag tippar på att du bara är nojjig
Citera
2015-06-16, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Gör det ont inne i gången eller bara vid hålet? För en infektion bör väl kännas ruskigt ont och då inte bara när du rör vid örat, kan du känna någon svullnad om du rör försiktigt?

Jag har haft flera finnar i örat men aldrig någon infektion... Så jag tippar på att du bara är nojjig

Gör ont när jag trycker lite längre in i örat. Det har släppt nu litegrann när jag trycker bakom örat vid lymfkörtlarna. Gör fanimej riktigt ont när jag pillar lite längre ner. Inte för långt ner heller. Det är typ precis där hörselgången startar. Känns som finne då det gör ont direkt när jag känner.
Citera
2015-06-16, 21:09
Medlem
insectqueens avatar
Lätt öroninflammation? Det gör överdrivet ont när man får problem i örat, ett tips är att man ska absolut inte använda tops mer än till ytterörat, aldrig längre in, vaxet fyller en funktion och det kan leda till att man får problem med öronen....

http://www.expressen.se/halsoliv/darfor-borde-du-inte-anvanda-tops-i-orat/
Citera
2015-06-17, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Lätt öroninflammation? Det gör överdrivet ont när man får problem i örat, ett tips är att man ska absolut inte använda tops mer än till ytterörat, aldrig längre in, vaxet fyller en funktion och det kan leda till att man får problem med öronen....

http://www.expressen.se/halsoliv/darfor-borde-du-inte-anvanda-tops-i-orat/

Vad ska jag göra åt det? Vårdcentralen? Blir min, bokstavligen, 11nde gång i år....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in