2015-06-15, 16:50
Medlem
JontenZs avatar
Jag har haft sjukdomen sedan jag var 12 år och är tvungen att ta medicin två gånger om dagen för att jag inte ska känna att ryckningar kan vara på gång. Det har varit så under hela tonåren och känns jobbigt att ryckandet ska starta för fullt som slutar med att jag kollapsar medvetslös.

Men förra veckan prövade jag att inte ta tabletter på två dagar och jag fick ingen känsla av ryckningar. Håller sig sjukdomen på att försvagas och kommer den eventuellt försvinna?
Citera
2015-06-15, 16:56
Medlem
Sluta inte med din medicinering utan att prata med en läkare...
Citera
2015-06-15, 17:07
Medlem
Epilepsimedicin ska man inte sluta med tvärt bara så att du vet

Du gör bäst i att rådfråga din läkare. Jag tror inte att det har gått över på dig. En del människor kan ju ha flera år mellan varje anfall. Att du var utan i 2 dagar säger inte så mycket
Citera
2015-06-15, 17:35
Medlem
Plastbunkers avatar
Epilepsi kan gå över men det är mycket ovanligt. Nu vet vi inte vilka mediciner du äter mot epilepsi men många av dessa har ganska lång halveringstid just för att man ska kunna råka missa en dos någon gång utan att helt krampa ihop.
Citera
2015-06-15, 23:18
Medlem
Silvertantens avatar
Epilepsi kan gå över. Särskilt barnepilepsi är inte ovanligt att man växer ifrån. Men du bör inte sluta med medicin utan att diskutera det med din läkare.
Citera
2015-06-15, 23:38
Medlem
Barnepilepsi kan upphöra vid pubertetsåldern. Men för säkerhets skull skall man inte sluta att ta medicin med en gång, utan minska långsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in