2015-06-15, 16:02
Medlem
Hej!

Mitt wifi kopplas ner från datorn ca 1 gång per timme , stänger jag av wifi på knappen på datorn och sätter igång det igen så funkar det. Även klockan går fel får uppdatera den mot internettid varje gång datorn ska startas och ibland ett par gånger när man har den igång , är det nån krets som gått sönder eller finns det nån lösning på detta? nån som varit med om liknande? Datorn är en laptop Hp pavilion från 2009 , funkar bra i övrigt

mvh
Citera
2015-06-15, 16:36
Medlem
Angående problemet kring klockan som går fel, så låter det som att CMOS-batteriet i datorn är slut. Starta om datorn och se om du får något felmeddelande i BIOS om CMOS, om du får det så kan du prova att byta ut batteriet. Batterierna brukar vara märkta CR2032, kolla om ditt är det och köp ett nytt på t.ex Biltema.
Citera
2015-06-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandalsAndSmudge
Angående problemet kring klockan som går fel, så låter det som att CMOS-batteriet i datorn är slut. Starta om datorn och se om du får något felmeddelande i BIOS om CMOS, om du får det så kan du prova att byta ut batteriet. Batterierna brukar vara märkta CR2032, kolla om ditt är det och köp ett nytt på t.ex Biltema.

Bytte det för ca 2v sedan , men problemet kvarstår tyvärr. Och problemet med nätverket fanns där redan när jag hade datorn öppen , har andra datorer/mobiler där det trådlösa funkar felfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in