2015-06-15, 02:06
Medlem
Kastanjeros avatar
Tex en trogen Hammarby- eller blåvittspelare spelare som fått en hyllning av Djurgården- respektive Gais-supportrar lik den Milans Maldini fick innan sitt sista derby av Interfansen.
Citera
2015-06-15, 02:13
Medlem
snillet_1s avatar
Niclas Alexandersson måste vara ett av de bästa exemplen på detta.
Citera
2015-06-15, 02:29
Medlem
OleYellers avatar
Vår liga är inte i toppen av näringskedjan så som Serie A var och till viss del är. Att ställa sig och hylla en motståndarspelare som varit i sin allsvenska klubb i lika många år som Maldini var i Milan vore att applådera en medelmåttighet som faktiskt inte förtjänar att hyllas på det sättet.
Citera
2015-06-15, 03:50
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Vår liga är inte i toppen av näringskedjan så som Serie A var och till viss del är. Att ställa sig och hylla en motståndarspelare som varit i sin allsvenska klubb i lika många år som Maldini var i Milan vore att applådera en medelmåttighet som faktiskt inte förtjänar att hyllas på det sättet.

Ja det måste ju ha varit oerhört svårt för Maldini att inte flytta ifrån fantastiska Milano där han var en av världens bäst betalda mittbackar och fick vinna både CL, Serie A och ett koppel andra titlar. Förstår verkligen att det krävs en enorm vilja att inte bara dra därifrån. Självklart är spelare som dessa oerhört mycket mer förtjänta av hyllningar för sin ofattbara lojalitet.
Citera
2015-06-15, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja det måste ju ha varit oerhört svårt för Maldini att inte flytta ifrån fantastiska Milano där han var en av världens bäst betalda mittbackar och fick vinna både CL, Serie A och ett koppel andra titlar. Förstår verkligen att det krävs en enorm vilja att inte bara dra därifrån. Självklart är spelare som dessa oerhört mycket mer förtjänta av hyllningar för sin ofattbara lojalitet.

Vem fan hyllas för sin lojalitet? Tror du Ambrosini hade fått stående ovationer av Inter? Man hyllas av övriga om man är en riktigt bra fotbollsspelare, och så bra fotbollsspelare stannar inte i Allsvenskan, det är omöjligt.

En sådan som Henrik Larsson vet jag dock var avgudad och hyllad på många motståndararenor när han återkom till Allsvenskan. Skulle exempelvis Zlatan göra detsamma skulle det ju inte vara något snack om saken.

Dock tycker jag en del av charmen med Allsvenskan är just den rivaliteten som finns. Att en derby-rival skulle ställa sig upp och klappa en motståndarspelare på sånt sätt, eller som i El Clásico, finns ju knappt oavsett hur grym spelaren skulle vara. Inte heller att spelare byts ut till höger och vänster mellan rivaler á la Inter och Milan.
Senast redigerad av Faleralera 2015-06-15 kl. 04:34.
Citera
2015-06-15, 04:45
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Vem fan hyllas för sin lojalitet?

Många. Ledsen om det är en nyhet för dig.
Citera
2015-06-15, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Många. Ledsen om det är en nyhet för dig.
Hehe, ja det är klart. Låt mig omformulera frågan: Vem fan hyllas av ett motståndarlag för lojalitet till ett annat lag?
Citera
2015-06-15, 07:45
Medlem
Hyllas av andra, eller respekteras som tråden heter?

En spelare jag har stor respekt för är tjerna, men jag skulle aldrig ställa mig och hylla honom.
Citera
2015-06-15, 08:31
Medlem
zio86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Hyllas av andra, eller respekteras som tråden heter?

En spelare jag har stor respekt för är tjerna, men jag skulle aldrig ställa mig och hylla honom.

Håller med om Tjerna. Är djurgårdare, men kunde inget annat än tycka om honom.
Citera
2015-06-15, 08:34
Medlem
gato12s avatar
Kennedy Bakircioglu är väl en sån som mycket väl kan hyllas av motståndarfans när han lägger skorna på hyllan (må det inte ske snart...).
Citera
2015-06-15, 14:37
Medlem
Kastanjeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Vem fan hyllas för sin lojalitet? Tror du Ambrosini hade fått stående ovationer av Inter? Man hyllas av övriga om man är en riktigt bra fotbollsspelare, och så bra fotbollsspelare stannar inte i Allsvenskan, det är omöjligt.

En sådan som Henrik Larsson vet jag dock var avgudad och hyllad på många motståndararenor när han återkom till Allsvenskan. Skulle exempelvis Zlatan göra detsamma skulle det ju inte vara något snack om saken.

Dock tycker jag en del av charmen med Allsvenskan är just den rivaliteten som finns. Att en derby-rival skulle ställa sig upp och klappa en motståndarspelare på sånt sätt, eller som i El Clásico, finns ju knappt oavsett hur grym spelaren skulle vara. Inte heller att spelare byts ut till höger och vänster mellan rivaler á la Inter och Milan.
Menar snarare att Maldini va en gentleman som respekterade sporten och sina motståndare. Handlar inte om hur bra han va. Ambrosini filma o hånade Inter med sin t-shirt efter cl-vinsten 2007.
Citera
2015-06-15, 21:28
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kennedy Bakircioglu är väl en sån som mycket väl kan hyllas av motståndarfans när han lägger skorna på hyllan (må det inte ske snart...).
Ja, kommer spontant att tänka på Kennedy också... Av de som är aktiva idag. Även Henke Larsson och Tjernström i AIK är väl bra exempel på spelare som var mycket respekterade även av motståndarfansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in