2015-06-15, 01:57
Avslutad
Man kan i många filmer se bönder med ett halmstrå i mungipan, har dem det av en anledning eller bara för att leva efter steriotypen? är det någon sorts kulturell grej så att säga? Har alltid undrat detta och hoppas på ett svar nu.

Sen ser man ibland folk som har typ tandpetare i mungipan, dessa är ofta arroganta människor har jag fått för mig, vad beror det på?
Citera
2015-06-15, 02:08
Medlem
TheGruzzas avatar
Jag TROR att det bara är steriotype, ingen egentlig mening alltså.
Citera
2015-06-15, 02:08
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
Man kan i många filmer se bönder med ett halmstrå i mungipan, har dem det av en anledning eller bara för att leva efter steriotypen? är det någon sorts kulturell grej så att säga? Har alltid undrat detta och hoppas på ett svar nu.

Sen ser man ibland folk som har typ tandpetare i mungipan, dessa är ofta arroganta människor har jag fått för mig, vad beror det på?
Halmstrå. Brukar vara lite stofta/laidback personer som står och hänger mot ett staket med ett halmstrå i munnen. Typ James Dean. Hybristomtar och människor med spelat självförtroende har ofta tandpetare i mungipan i kombination med backslick. Handlar sammanfattningsvis om signaler vi vill sända till andra.
Citera
2015-06-15, 02:11
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Jag gick förut omkring med ett halmstrå i mungipan på somrarna. När man väl börjat så blir man som beroende, och det har en lugnande verkan på ens nervcentral.
Citera
2015-06-15, 02:25
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Det är väl substitut för cigaretten. Tobak har ju marknadsförts hårt som en image för coola människor. Att ha något i munnen lär hänga samman med det orala nyttjandet av beroendeframkallande medel.

Cigarettmunstycken var ju förr något som signalerade en viss status. Hur många har inte låtsatsrökt som barn ute när de lekt?
Senast redigerad av mainstreaminfluent 2015-06-15 kl. 02:27.
Citera
2015-06-15, 02:59
Medlem
Jag vet inte hur det är med halm, men många blommor (alla?) och träd har kåda som är antiseptisk för att motverka svamp och annan bakterietillväxt. Det kanske delvis handlar om munhygien? På andra ställen i världen tuggar man på pinnar för att förbättra sin munhygien.
Citat:
Ursprungligen postat av MustelaPutorius
Jag gick förut omkring med ett halmstrå i mungipan på somrarna. När man väl börjat så blir man som beroende, och det har en lugnande verkan på ens nervcentral.
Håller med MustelaPutorius.
Senast redigerad av Solares 2015-06-15 kl. 03:02.
Citera
2015-06-15, 06:14
Medlem
Ackesnacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Det är väl substitut för cigaretten. Tobak har ju marknadsförts hårt som en image för coola människor. Att ha något i munnen lär hänga samman med det orala nyttjandet av beroendeframkallande medel.

Cigarettmunstycken var ju förr något som signalerade en viss status. Hur många har inte låtsatsrökt som barn ute när de lekt?
Tror att ha halmstrån i munnen är något som går längre tillbaka än cigaretten.. mycket längre
Citera
2015-06-15, 07:10
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:

Ja det är sant. Tandpetarfolk är mycket arroganta av sig.
Citera
2015-06-15, 08:26
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:

Sen finns det ju de som har en kniv mellan tänderna också, de sänder ju ut kulturella signaler de också. Jag tycker de verkar lite farliga faktiskt, det intrycket får iaf jag när jag ser nån sån. Ingen jag vill bjuda på karameller precis.
Citera
2015-06-15, 08:39
Medlem
Johan_08s avatar
Kanske för att visa att de har SWAG?
Citera
2015-06-15, 08:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Kanske för att visa att de har SWAG?

Så är det. Att visa att man är avslappnad och lite cool.
Citera
2015-06-15, 08:49
Medlem
YP4XQs avatar
Känns bra att gå och pilla med något i munnen. Ungefär samma sak som att jag alltid går och plockar kvistar, löv eller höga blommor/strån längst vägen... Liksom rycker tag lite i en buske och går och pillar med det jag får med mig... Känns bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in