2015-06-14, 23:47
Medlem
Jag hittar ingen regel som skulle förbjuda mig att sälja användarnamn på Flashback, så skulle det vara tillåtet för användare att sälja dom på t.ex. Tradera?

Flashback börjar bli stort och då inga användarnamn raderas så sitter en hel del medlemmar med attraktiva användarnamn som dessutom är oanvända och inte har postat något.

Skulle admin agera om han såg att det började säljas användarnamn på nätet? Man borde väl kunna få en liten slant för attraktiva användarnamn annars? Vem vill heta Kalle85 på Flashback när man kan heta enbart Kalle?
2015-06-15, 00:10
Medlem
st0ckiss avatar
Intressant fråga. Undrar hur mycket man skulle kunna få för gamla och inarbetade konton med tusentals poster?
2015-06-15, 00:11
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Borde knappast finnas några hinder för det. Så länge du inte annonserar här, så.
2015-06-15, 00:13
Medlem
Intressant frågeställning. Har det förekommit förrut? Vill man köpa konton med redan postade inlägg? Kan tänkta mig att vissa konton är attraktivare än andra, t.ex om man har noll varningar, som f.ö. jag har.

Sålänge annonseringen inte sker här är det nog ok.
2015-06-15, 00:20
Medlem
Jag hade kunnat tänka mig att betala ett par, tre hundra kronor för ett attraktivt användarnamn tror jag. Det hade inte spelat så stor roll om det postats med användarnamnet innan, men jag hade nog skrivit dit i signaturen att inlägg skapade före datumet jag köpte användarnamnet ej är postat av mig.
2015-06-15, 00:23
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Intressant frågeställning. Har det förekommit förrut? Vill man köpa konton med redan postade inlägg? Kan tänkta mig att vissa konton är attraktivare än andra, t.ex om man har noll varningar, som f.ö. jag har.

Sålänge annonseringen inte sker här är det nog ok.

Det får vi nog aldrig veta.
Vad skulle antalet varningar spela för roll? Tror snarare ett konto som ditt, helt nyreggat,med ett intetsägande namn är helt ointressant, oavsett antal varningar. Skulle kontot däremot haft några år på nacken, med ett bra antal inlägg, för att öka trovärdigheten och pålitligheten i kontot, beroende på vad det kan tänkas viljas användas till skulle öka prisnivån. T.ex en använder från 2006 som postat hundratals inlägg i drogforat och ses som en vettig och pålitlig medlem skulle säkert vara intressant för någon som skulle vilja försöka sälja droger på forumet.
2015-06-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad skulle antalet varningar spela för roll? Tror snarare ett konto som ditt, helt nyreggat,med ett intetsägande namn är helt ointressant, oavsett antal varningar. Skulle kontot däremot haft några år på nacken, med ett bra antal inlägg, för att öka trovärdigheten och pålitligheten i kontot, beroende på vad det kan tänkas viljas användas till skulle öka prisnivån. T.ex en använder från 2006 som postat hundratals inlägg i drogforat och ses som en vettig och pålitlig medlem skulle säkert vara intressant för någon som skulle vilja försöka sälja droger på forumet.

Håller med förutom varningarna. Tror att varningar skulle dra ned. Tänk om de inte heller är preskriberade, ponera att man riskerar som ny ägare att bli avstängd om kontot har flera aktiva varningar, givet att man som ny ägare ådrar sig en varning.

I övrigt tror jag marknaden för detta är liten.
2015-06-15, 00:36
Medlem
Spelar preskriberade varningar någon roll ur mod/admin-synpunkt? Risken kanske är att man ses som en återfallsförbrytare om man har många preskriberade varningar och därmed blir hårdare straffad för kommande varningar?
2015-06-15, 00:38
Avslutad
Låter spännande, vilka tror ni skulle få mest betalt? Gammal hårdrockare? Ladytiara? nemesis1? någon annan?
2015-06-15, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Du är ju en välkänd figur som alla på Flashback känner till. Lite speciell med din tatuering på halsen föreställande Axl Jansson. Du skulle säkert kunna sälja ditt konto om du hade velat.
2015-06-15, 00:47
Medlem
Finns många konton som bytt användare och många konton med flera olika användare, har aldrig sett någon reagera.
Senast redigerad av Aaxcon 2015-06-15 kl. 00:53.
2015-06-15, 01:20
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Ämnet har tagits upp tidigare, hittar dock bara denna tråd just nu (FB) Användare til salu? Ny (fantastisk) affärsidé!
Men är rätt säker på att jag sett någon admin uttala sig i frågan och då utan att ha någon invändning, annat än att det finns risk för brott mot 1.07 i vissa fall.

Kan dock inte svära på det och orkar inte söka såhär natten mot måndag.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in