• 8
  • 9
2015-06-19, 08:41
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Mja, det är inte trappuppgångar utan en gammal ingång till lokalen man ser om det är vad jag tror att du menar. Lokalen används inte. Eller du menar kanske portarna till innergårdarna? Är det märkligt?
Nu är det mer barn man ser ute istället och källarlägenheterna är väck i stort sett.

I min värld är det märkligt att man behöver gallergrindar till portuppgångar.

Alla källarförnster verkar igenspikade också av någon anledning. Dom tröttnade väl på att sätta in nya rutor oavbrutet?
Citera
2015-06-20, 12:55
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Alla källarförnster verkar igenspikade också av någon anledning. Dom tröttnade väl på att sätta in nya rutor oavbrutet?
Fenomenet med gallergrindarna är inte exklusivt för Seved.
Det blir billigare för privata värdar att köpa en gallergrind istället för att behöva ersätta glasrutor och få cykelställen rensade med jämna mellanrum.
Speciellt i de fastigheter det langas ur blir porten uppsparkad om pundaren/idioten inte blir insläppt.
Källarfönster är ju tacksamma offer för snorungar som hänger omkring och leker allan.
Sen så behövs ju inget glas i källarfönsterna då dessa inte hyrs ut som bostäder längre. (Hur de nu någonsin kunde det).
Citera
2015-06-30, 13:41
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Va? Gallergrindar och dylikt finns i höghus i alla storstäder, överallt, till innergårdar.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in