2015-06-13, 22:27
Medlem
Hej!

Vet inte riktigt vart jag ska posta då jag är helt bortkollrad och helt enkelt inte ens kan diagnostisera problemet. Jag får börja med att beskriva problemet.. Jag och min fru ville streama en svensk film som heter Medicinen. Det som hände var sedan att den ena sidan efter den andre visade sig inte fungera. Sedan så hittade vi en sida som verkade fungera bara det att man skulle installera ett divX plug in i webbläsaren..

Jag försökte flera gånger men det ville sig liksom inte plus att Avg varnade och så att man var tvungen att vara säker på sin sak om man godkände vilket jag i min DUMMA iver för att få se filmen gjorde. Efter en stund anade jag oråd och började ta bort dessa adwares som Avg sa att det var och först verkade det funka men sen stod det i Avg att kommandot inte kunde utföras så de stod bara där och lyste röda. Sedan så började det komma upp meddelanden om att Skype slutat fungera, Chrome hade slutat fungera etc att en massa program slutat fungera. Sen så stängde jag av datorn och när jag väl kommit in i Windows igen (Windows 8 btw) så gick det inte längre att komma ut på Internet trots att det står att jag är ansluten till Telia gateway och har täckning... Som Explorer startsida står en ny sida: oursurfing.com eller nåt (som verkar vara en hijjack!?! och falsk domän när man googlar på Telen) men man kan inte komma ut på Internet och Avg hittar inget heller när man skannar efter virus.. kan inte heller hitta någon divX setup fil.. Fan vad gör jag? Fattar att jag varit mer än lovligt dum men behöver ju datorn till en massa internetrelaterade saker.. Känns som att jag skulle behöva komma ut på Internet men när jag försöker hittar diagnostiseringsprogrammet ingen lösning..

Snälla hjälp!!! Blir snart tokig! OffTopic så passade vår 2 år gamla diskmaskin Idag eller rättare sagt började leda ström utanför chassit och vi har småbarn hemma så det blev hejdå med den.. Har haft en riktig skitdag! Snälla hjälp mig för jag fattar ingenting och kan inget om data!

Mvh
Senast redigerad av Aurglemir 2015-06-13 kl. 22:36.
Citera
2015-06-13, 22:35
Medlem
Testa att köra en systemåterställning och se om du kan genomsöka datorn efter virus.
Citera
2015-06-13, 22:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurglemir
Hej!

Vet inte riktigt vart jag ska posta då jag är helt bortkollrad och helt enkelt inte ens kan diagnostisera problemet. Jag får börja med att beskriva problemet.. Jag och min fru ville streama en svensk film som heter Medicinen. Det som hände var sedan att den ena sidan efter den andre visade sig inte fungera. Sedan så hittade vi en sida som verkade fungera bara det att man skulle installera ett diva plug in i webbläsaren..

Jag försökte flera gånger men det ville sig liksom inte plus att Avgöra varnade och så att man var tvungen att vara säker på sin sak om man godkände vilket jag i min DUMMA iver för att få se filmen gjorde. Efter en stund anade jag oråd och började ta bort dessa adwares som Avgör så att det var och först verkade det funka men sen stod det i Avg att kommandot inte kunde utföras så de stod bara där röda. Sedan så började det komma upp meddelanden om att Skype slutat fungera, Chrome hade slutat fungera etc massa program. Sen så stängde jag av datorn och när jag väl kommit in i Windows (8) så du gick det inte längre att komma ut på Internet trots ägg det står att jag är ansluten till Telia Fairway och har täckning... Som Explorer startsida står en ny sida oursurfing.com eller nåt men man kan inte komma ut och Avgifter hittar inget heller kan jag inte hitta någon diva stup fil.. Fån vad gör jag? Fattar att jag varit mer än lovligt dum men behöver ju datorn till en massa internetrelaterade saker.. Känns som att jag skulle behöva komma ut på Internet men när jag försöker hittar diagnostiseringsprogrammet ingen lösning..

Snälla hjälp!!! Blir snart tokig! OffTopic så passade vår 2 år gamla diskmaskin Idag eller rättare sagt började leda ström utanför chassit och vi har småbarn hemma så det blev hejdå med den.. Har haft en riktig skitdag! Snälla hjälp mig för jag fattar ingenting och kan inget om data!

Mvh

Vad är Avgöra/Avgör samt Avgifter för något ?
Okej , frågan besvarad genom din redigering .

Gå till felsäk.läge och utför följande guide - http://malwaretips.com/blogs/remove-oursurfing-com/ - innan du kör första skannern i guiden så kör du detta - http://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/ .

Byt Av - http://chart.av-comparatives.org/chart1.php

Installera detta - http://unchecky.com/
Senast redigerad av 1FF 2015-06-13 kl. 22:46.
Citera
2015-06-21, 09:48
Moderator
Protons avatar
Varning utdelad för den sopiga rubriken.

IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod --> Papperskorgen
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in