Jag har en film som heter iMovie_Library.mov men jag lyckas varken öppna eller ens se om det verkligen är en film.
Filen är på 300+ mb och skickades som en film. Varken Norton eller andra program ger utslag om att filen är skadlig.
Jag har provat att döpa om den till de flesta filtyper utan att varken nyaste qt, VLC eller WMP kan spela upp filen. Inget av programmen säger ens att det är en film. Qt säger: "Fel - 2048: filen kan inte tydas.", VLC säger inget och MPC säger: "cannot render file".
Gspot ger heller ingen ledtråd vad det kan vara (File Type: Unknown, Mime Type: Unknown).
Har även testat att ladda ner MovAvi Video Editor och där funkar den inte heller.
Har bara PC med Windows. Några förslag på hur jag kan öppna och se filmen? Eller hur jag ser om det ens är en iMovie-film?
"Download iMovie 10 Video Converter" vilket är ett program till Mac, inte Windows. Kan således inte installera detta och därför inte använda guiden.
MovAvi Video Editor, som jag nämnde i första posten, är ett program för Windows där man ska kunna konvertera iMovie-videos. Det funkar inte heller.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!