2015-06-13, 16:13
Medlem
Hej,

Jag har en film som heter iMovie_Library.mov men jag lyckas varken öppna eller ens se om det verkligen är en film.
Filen är på 300+ mb och skickades som en film. Varken Norton eller andra program ger utslag om att filen är skadlig.
Jag har provat att döpa om den till de flesta filtyper utan att varken nyaste qt, VLC eller WMP kan spela upp filen. Inget av programmen säger ens att det är en film. Qt säger: "Fel - 2048: filen kan inte tydas.", VLC säger inget och MPC säger: "cannot render file".
Gspot ger heller ingen ledtråd vad det kan vara (File Type: Unknown, Mime Type: Unknown).
Har även testat att ladda ner MovAvi Video Editor och där funkar den inte heller.

Har bara PC med Windows. Några förslag på hur jag kan öppna och se filmen? Eller hur jag ser om det ens är en iMovie-film?

Tack på förhand!
Citera
2015-06-13, 16:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provat med QuickTime?
Citera
2015-06-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Provat med QuickTime?
Ja, det är det jag förkortar qt...
Citera
2015-06-13, 17:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Ja, det är det jag förkortar qt...

Såg dock inte denna förkortning. Men om du följer denna steg-guide -> http://www.techisky.com/how-to/expor...i-flv-mkv.html

Vad händer då?
Citera
2015-06-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Såg dock inte denna förkortning. Men om du följer denna steg-guide -> http://www.techisky.com/how-to/expor...i-flv-mkv.html

Vad händer då?
"Download iMovie 10 Video Converter" vilket är ett program till Mac, inte Windows. Kan således inte installera detta och därför inte använda guiden.
MovAvi Video Editor, som jag nämnde i första posten, är ett program för Windows där man ska kunna konvertera iMovie-videos. Det funkar inte heller.

Tack för hjälpen ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in