2015-06-13, 02:40
Medlem
Autismpowers avatar
Kan det vara farligt om jag råkat dricka av ett vattenglas som min katt har doppat tassen i och slickat i sig? Vad bör jag göra nu?
Citera
2015-06-13, 02:43
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Kan det vara farligt om jag råkat dricka av ett vattenglas som min katt har doppat tassen i och slickat i sig? Vad bör jag göra nu?

Fattade du inte då admin tog bort förra tråden?
Citera
2015-06-13, 02:45
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Fattade du inte då admin tog bort förra tråden?
Jag undrar om jag kan bli smittad av något? har jag postat den fel så lägg den gärna rätt om det går.
Citera
2015-06-13, 02:47
Medlem
Om du haft katten ett tag och inte dött ännu är det nog ingen fara......

Du rör ju den efter att den slickat sig, tar i saker där den haft sina tassar mm.

Enda minimala risken vore väl om den just varit och grävt i skit och sen direkt stoppat ned tassen i glaset, men om du redan druckit kan du ju inte göra nåt, på sin höjd spyr du, uppskattar risken till 0.01 %.
Citera
2015-06-13, 02:49
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Jag undrar om jag kan bli smittad av något? har jag postat den fel så lägg den gärna rätt om det går.

Mycket liten risk. Som värst får du kanske magsjuka. Vilket nog inte är stor chans alls. Beror på vart katten haft sin tass.
Citera
2015-06-13, 02:50
Medlem
DRD4s avatar
Lol! du får nog ringa psykiatrin och be om hjälp med din bacillskräck!
Mvh!
Citera
2015-06-13, 03:40
Medlem
revodnebs avatar
Då katter ofta klampar runt i sitt eget bajs i lådan så är väl risken att du kan drabbas av toxoplasmos. Det är inte bra om du är gravid eller om du knarkar exempelvis.
Citera
2015-06-13, 03:48
Medlem
Tillandsias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då katter ofta klampar runt i sitt eget bajs i lådan så är väl risken att du kan drabbas av toxoplasmos. Det är inte bra om du är gravid eller om du knarkar exempelvis.

Tömmer man kattlådan varje dygn hinner parasiten inte utvecklas. (Och det gör väl alla, blir ju fort outhärdligt.)
Citera
2015-06-13, 04:49
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Du har värre bakterier på dina egna händer så nej, det kommer knappast att hända nåt.
Citera
2015-06-13, 09:51
Medlem
Citat:

Du borde kanske inte ha katt om du ens ställer en sån fråga...
Citera
2015-06-13, 10:35
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Du borde kanske inte ha katt om du ens ställer en sån fråga...

Varför inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in