2017-02-11, 20:23
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
De har ingen ETA för när problemet kan tänkas vara fixat? Börjar bli trött på att få hjärnblödning.
Nej, tyvärr.
Citera
2017-02-11, 20:27
Medlem
Jag trodde det var fel på min seedbox - och att den stal bandbredd.

Och så är det som vanligt en jävla ip attack mot flashback igen - klassiskt Lördag kväll - alla utslagna
Citera
2017-02-11, 20:41
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Och så är det som vanligt en jävla ip attack mot flashback igen - klassiskt Lördag kväll - alla utslagna
Det uppför sig inte som en DDoS. Symptomen stämmer snarare med att en av flera webservrar bakom en lastbalanserare som har gått ner, det är därför det bara är fel ibland.

Endast spekulationer.
Citera
2017-02-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Det uppför sig inte som en DDoS. Symptomen stämmer snarare med att en av flera webservrar bakom en lastbalanserare som har gått ner, det är därför det bara är fel ibland.

Endast spekulationer.

En lastbalanserare är väl bara för redundans och lagring - om en lasthanterare slutar fungera så skal ju originalsystemet fungera - fast jag vet ju inte vilka inställningar de har .
Citera
2017-02-11, 21:01
Medlem
SvartChilis avatar
Via min mobil går det inte alls. Så jobbigt för oss flashbackpundare.
Citera
2017-02-11, 21:01
Moderator
Unitys avatar
Citat:
En lastbalanserare är väl bara för redundans och lagring - om en lasthanterare slutar fungera så skal ju originalsystemet fungera - fast jag vet ju inte vilka inställningar de har .
Lastbalanserare är för att fler servrar ska hjälpas åt att hantera lasten. Om lastbalanseraren inte fattar att en av webservrarna har gått ner utan fortsätter skicka trafik till den får man serverfel. Forumet i sig fungerar ju, det är bara att man får vita sidor ibland.
Citera
2017-02-11, 21:33
Medlem
bombaccis avatar
Även jag får upp det här meddelandet ganska ofta. Svårt att skriva eller följa trådar då det dyker upp väldigt ofta nu.

Pågår det någon form av arbeta med sidan?

HTTP 500-fel
Webbplatsen kan inte visa den här sidan
Underhålls utförs kanske för den här webbplatsen eller så är den eventuellt felkonstruerad.
Prova detta
Gå tillbaka till förra sidan
Citera
2017-02-11, 21:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Lastbalanserare är för att fler servrar ska hjälpas åt att hantera lasten. Om lastbalanseraren inte fattar att en av webservrarna har gått ner utan fortsätter skicka trafik till den får man serverfel. Forumet i sig fungerar ju, det är bara att man får vita sidor ibland.
Ring Bahnhof och fråga. Kan vara mellofest där i grottan på Gotland. Kanske någon snubblat på en sladd.
Citera
2017-02-11, 22:04
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Beror ju på vilken lastbalanseringsmetod man använder sig av. Det finns avancerade sådana som hanterar hälsokontroller och går efter statistik på responstider och om servern svarar med giltiga responskoder, m.m. Men den vanligaste metoden är round robin där man helt enkelt tilldelar en server ett request, sedan nästa server, sedan nästa, etc och börjar sedan om på nytt igen. Om vi ponerar att Flashback står bakom en lastbalanserare som tillämpar round robin och har tre servrar i klustret, skulle det innebära att var tredje request misslyckas om en av servrarna mår dåligt.
Citera
2017-02-11, 22:13
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Vi är medvetna om att forumet inte fungerar optimalt för närvarande, men vi arbetar på att rätta till det.

admin5
Citera
2017-02-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Beror ju på vilken lastbalanseringsmetod man använder sig av. Det finns avancerade sådana som hanterar hälsokontroller och går efter statistik på responstider och om servern svarar med giltiga responskoder, m.m. Men den vanligaste metoden är round robin där man helt enkelt tilldelar en server ett request, sedan nästa server, sedan nästa, etc och börjar sedan om på nytt igen. Om vi ponerar att Flashback står bakom en lastbalanserare som tillämpar round robin och har tre servrar i klustret, skulle det innebära att var tredje request misslyckas om en av servrarna mår dåligt.
Tack det var bra förklarat. Och jag har hittat lösningen

"Round-robin scheduling results in max-min fairness if the data packets are equally sized, since the data flow that has waited the longest time is given scheduling priority. It may not be desirable if the size of the data packets varies widely from one job to another. A user that produces large packets would be favored over other users. In that case fair queuing would be preferable."
Citera
2017-02-11, 23:32
Medlem
-TheRiddle-s avatar
HTTP 500-fel hela tiden.

Citat:
Sidan på www.flashback.org fungerar inte

www.flashback.org kan för närvarande inte hantera förfrågan.
HTTP ERROR 500

Vem attackerar FB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in