Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-07, 22:43
  #1645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Hur kommer det sig att flashback ligger på en totalt värdelös server? tycker sidan är seg väldigt ofta, får ofta felmeddelande och man måste uppdatera sidan.

Sida är så pass stor men endå ligger den på en värdelös server. Sidan verkar inte klara av många besökare ens.

Är flashback snåla?
Det verkar som att inte Admin har brytt sig om att byta ut den värdelösa servern mot en ny bättre server som är mer stabilare och säkrare och att inte Admin dessutom har lagt ner lite mer slantar på ett bättre säkerhetsprogram och trippelbrandvägg som skyddar forumet mot angripare samt uppgradera till ett mer stabilare webbläsare med mera.
Citera
2022-11-07, 22:44
  #1646
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Det verkar som att inte Admin har brytt sig om att byta ut den värdelösa servern mot en ny bättre server som är mer stabilare och säkrare och att inte Admin dessutom har lagt ner lite mer slantar på ett bättre säkerhetsprogram och trippelbrandvägg som skyddar forumet mot angripare samt uppgradera till ett mer stabilare webbläsare med mera.
Webbläsaren får du nog själv uppgradera.
Citera
2022-11-08, 20:08
  #1647
Medlem
Det verkar som att forumet låser ut en om man surfar för snabbt. Kattfan brukar ligga framför tangentbordet och pilla på tangentbordet. Nu hade katten tryckt ett antal gånger på F5 och sedan gick det inte att nå forumet. Har för mig att det stod "connection refused" i felmeddelandet.
Citera
2022-11-08, 20:13
  #1648
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Det verkar som att forumet låser ut en om man surfar för snabbt. Kattfan brukar ligga framför tangentbordet och pilla på tangentbordet. Nu hade katten tryckt ett antal gånger på F5 och sedan gick det inte att nå forumet. Har för mig att det stod "connection refused" i felmeddelandet.
Knappast något fel utan en del i säkerhet och skydd.
Citera
2022-11-08, 20:28
  #1649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Knappast något fel utan en del i säkerhet och skydd.

Troligtvis om den triggar efter antal anslutningar under en viss tid. Det borde innebära problem om man delar anslutning med andra användare.

Jag har Bahnhof och delar anslutningen med andra kunder. Det här problemet brukar uppstå ibland utan att kattfan är inblandad.

Om ett tag så ska jag trycka på F5 tangenten som en dampskadad unge och se om det går att replikera felet.
Citera
2022-11-08, 23:06
  #1650
Medlem
Det gick snabbt att replikera problemet, tryckte 20-30 gånger på F5 och sedan blev jag utelåst i 2 timmar.

Först dök det upp felkod 503 och sedan avvisades efterföljande anslutningar.

https://postimg.cc/gallery/DSJJhyC
Citera
2022-12-06, 18:35
  #1651
Medlem
Sleepysuns avatar
Har sedan igår tampats med samma problem som trådskaparen, det vill säga att jag möts av detta när jag besöker Flashback:
Citat:
Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.

XID: 184380462
Trodde till en början att Flashback var nere innan jag insåg att det gick utmärkt att surfa från andra enheter. Problemet närvarar endast när jag använder Chrome vilket jag annars också gjort felfritt de senaste två åren? Vad kan felet bero på? Använder en annan webbläsare nu när jag skriver detta.

Läste ovanstående inlägg om att det kan uppstå när man uppdaterar en sida för snabbt men det är knappast något jag gör medvetet. Har förvisso rätt bra internet, men hann bara gå in på aktuella ämnen idag och öppna en ny flik innan jag blev utkastad. Irriterande om Chrome inte längre är accepterat som webbläsare.
__________________
Senast redigerad av Sleepysun 2022-12-06 kl. 18:39.
Citera
2022-12-06, 20:56
  #1652
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
Har sedan igår tampats med samma problem som trådskaparen, det vill säga att jag möts av detta när jag besöker Flashback:

Trodde till en början att Flashback var nere innan jag insåg att det gick utmärkt att surfa från andra enheter. Problemet närvarar endast när jag använder Chrome vilket jag annars också gjort felfritt de senaste två åren? Vad kan felet bero på? Använder en annan webbläsare nu när jag skriver detta.

Läste ovanstående inlägg om att det kan uppstå när man uppdaterar en sida för snabbt men det är knappast något jag gör medvetet. Har förvisso rätt bra internet, men hann bara gå in på aktuella ämnen idag och öppna en ny flik innan jag blev utkastad. Irriterande om Chrome inte längre är accepterat som webbläsare.

Samma problem på Safari.
Citera
2022-12-06, 21:52
  #1653
Medlem
Sleepysuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Samma problem på Safari.
Märkligt då det är just Safari som fungerar för mig, började problemet igår även hos dig?
Citera
2022-12-07, 06:49
  #1654
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
Märkligt då det är just Safari som fungerar för mig, började problemet igår även hos dig?

Nej. Har det i stort sett varje dag.
Citera
2023-01-09, 13:36
  #1655
Avstängd
wwrs avatar
Haft en del bortfall den senaste halvtimmen. "Webplatsen kan inte nås" Men inga längre stunder.
Citera
2023-01-09, 13:39
  #1656
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Haft en del bortfall den senaste halvtimmen. "Webplatsen kan inte nås" Men inga längre stunder.
115000 besökare, många vill veta att det är Patrik Grimlund som förolyckats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback