2022-10-31, 14:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vad heter den kakan då?
Det kommer jag inte ihåg är säkert 5år sen jag strulade med detta sist, det jag gjorde va att radera en kaka åt gången tills det funkade igen.
Den hade alltid samma namn.
Citera
2022-11-02, 10:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det kommer jag inte ihåg är säkert 5år sen jag strulade med detta sist, det jag gjorde va att radera en kaka åt gången tills det funkade igen.
Den hade alltid samma namn.
Det står "Nginx" underst när jag får felet, men jag hittar ingen kaka med det namnet så den heter väl nått annat.
Citera
2022-11-02, 11:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det står "Nginx" underst när jag får felet, men jag hittar ingen kaka med det namnet så den heter väl nått annat.

Nginx är namnet på serverprogrammet. Har inget med kakorna att göra. Du kan hitta kakorna för Flashback i din webläsare och radera allihopa om du vill. Du kan dock behöva göra om vissa personliga inställningar som du tappar i så fall.
Citera
2022-11-02, 11:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nginx är namnet på serverprogrammet. Har inget med kakorna att göra. Du kan hitta kakorna för Flashback i din webläsare och radera allihopa om du vill. Du kan dock behöva göra om vissa personliga inställningar som du tappar i så fall.
Jag har bara en kaka från Flashback i mitt chrome, och den vill jag ju inte radera.
Citera
2022-11-02, 12:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Jag har bara en kaka från Flashback i mitt chrome, och den vill jag ju inte radera.

Om det blivit något fel på den kakan lär du bli tvungen till det.
Citera
2022-11-02, 12:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om det blivit något fel på den kakan lär du bli tvungen till det.
Jag saknar tiden då man kunde öppna kakan i Notepad och göra lite kirurgi på den.
Citera
2022-11-02, 12:29
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Jag saknar tiden då man kunde öppna kakan i Notepad och göra lite kirurgi på den.
Kan man inte det nuförtiden?
Citera
2022-11-02, 12:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Kan man inte det nuförtiden?
Nej, chromes kakor ligger i en SQL-databas nu för tiden.
https://stackoverflow.com/questions/31021764/where-does-chrome-store-cookies
Citera
2022-11-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad är det för fel på forumet ikväll? Får felmeddelandet "Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.
XID: 3198336261" stup i ett och det går skitsegt.

Någon annan med samma problem?
Blir så förbannad när felmeddelandet
"502 Bad Gateway
The HyperText Transfer Protocol (HTTP) 502 Bad Gateway server error response code indicates that the server, while acting as a gateway or proxy, received an invalid response from the upstream server." dyker upp med jämna mellanrum här inne på Flashback . Är det Flashbacks server som strular ?
Citera
2022-11-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Det finns ett klart samband mellan Lisa-tråden och Flashbacks serverstrul. Jag har ännu mera problem med sidan nu när det blev bekräftat att en död person har påträffats som troligtvis är Lisa.

Vila i frid, Lisa.
Skulle nog gissa på att Flashbacks server suger kamelkuk när den strular till och från med felmeddelande som dyker upp när man ska lämna ett svar i den ämnestråd man ska diskutera i .
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-11-03 kl. 21:10. Anledning: Redigering
Citera
2022-11-07, 19:35
Medlem
VoktorDodkas avatar
Skapligt dipp på besökare, från över 57000 ena klicket till 1600 vid nästa.
Citera
2022-11-07, 19:41
Medlem
jesussugers avatar
Hur kommer det sig att flashback ligger på en totalt värdelös server? tycker sidan är seg väldigt ofta, får ofta felmeddelande och man måste uppdatera sidan.

Sida är så pass stor men endå ligger den på en värdelös server. Sidan verkar inte klara av många besökare ens.

Är flashback snåla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in