2015-06-13, 12:39
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Kan ni inte släppa Tesla nu, det är ingen Tesla utan en S60 eller S80!
Det som händer med en Tesla vid kraftigt våld är i första hand brand, det har brunnit några när de fått batteripaketet spetsat.

Men för guds skull släpp det nu!

Låter som du har mer info om Tesla än vad vi andra. Utveckla gärna.
Jag har inte specifikt nämnt att det skulle röra sig om en Tesla. Ren hypotes från min sida. Jag tror helhjärtat på att det är just en S60/S80, då det är ett förekommande bilmärke bland Biskops-glinen.

Passa på att göra några till så kanske du nyktrar till.
Citera
2015-06-13, 12:40
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recce
Jag vet att batterierna i en tesla aldrig skulle orsaka en sådan här smäll. Det vore ju ett otroligt sammanträffande att det stryker med ett gäng kriminella samtidigt som en Teslas batteri exploderar, då kommer det startas spelulatiotioner om biltillverkarens inblandning i dådet.

Så släpp Tesla nu, bilen har inget med detta att göra.

Finns det källa på att det rör sig just om kriminella?
Citera
2015-06-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00

Troligtvis inte en källa som du godkänner men jag vet vem det rör sig om och det är inte en korgosse.
Citera
2015-06-13, 12:44
Medlem
Karpuss avatar
Så har vi ännu ett gängrelaterat gangstermord i vår stad. Denna gången en bil med passagerare sprängd i luften. Mitt på allmän väg, i fredagstrafiken, efter att hederligt folk slutat jobbet och är på väg hem.

Visst, man kan skylla på politiskt vansinne eller utanförskap om man så önskar.

Sanningen (för mig) är att det enda som berättigar de här gangstrarnas existens, och därmed det krig de för om territorier, är att det finns en marknad för det knark de säljer, lever av och krigar om.

Så sluta för helvete upp med att köpa knark av de här idioterna!
Citera
2015-06-13, 12:46
Medlem
Citat:

Detta står i GT nu:

Citat:
En av de döda är, enligt uppgift till GT, en tongivande person i en av Göteborgs kriminella grupperingar.
Det handlar om en gängledare som varit inblandad i de senaste årens konflikter i staden.

http://www.expressen.se/gt/gangledar...ilexplosionen/
Citera
2015-06-13, 12:51
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Kan ni inte släppa Tesla nu, det är ingen Tesla utan en S60 eller S80!
Det som händer med en Tesla vid kraftigt våld är i första hand brand, det har brunnit några när de fått batteripaketet spetsat.

Men för guds skull släpp det nu!

Att det är en Volvo råder det enligt bilden ingen som helst tvekan om men att påstå att det krävs kraftigt våld för att brand skall uppstå i lithium ion-batterier är bara snömos. Det räcker att en battericell blir överhettad för att en explosionsartat brand skall riskera att uppstå. Det är ju just överhettning i lithium ion-batterier som Boeing har haft problem med i sin 787 Dreamliner. Överhettning som resulterat i överhettning och rökutveckling. Boeing håller därför på att kolla på alternativ till lithium ion-batterier i elsystemen i 787:an.

Det finns ju dessutom en anledning till att det är förbjudet att frakta stora mängder lithium ion-batterier i lastutrymmet på passagerarplan.

Exempel på vad som kan hända i en laptop när en cell blir överhettad.
https://www.youtube.com/watch?v=jjAtBiTSsKY
Senast redigerad av I-R-Baboon 2015-06-13 kl. 12:58.
Citera
2015-06-13, 12:51
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civic
Hmm, ja kan så vara. Den gamla S80 har dock rätt rak lykta till bakskärmen, och nyare S80 lite lägre lykta med LED-del upptill. Man kan inte se bakre bumper så bra på sprängda bilen, men tycker mig se de där extra listerna som går runt hörnen på bakre bumpern för S60. Lite hur jag tänkte i alla fall. Vi kan dock avfärda Tesla.
http://imgur.com/OtL1au2

Det finns dessutom exakt sådana Volvo Original-fälgar till äldre S80, har själv ägt en sådan uppsättning. Kan ju förvisso vara en S60 ändå, men det är typiska S80-fälgar hursomhelst. Jag gissar på S80 -02. Lite äldre S80 är förövrigt otroligt populär bland folk från Mellanöstern.
Citera
2015-06-13, 12:53
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Detta står i GT nu:

http://www.expressen.se/gt/gangledar...ilexplosionen/

Tack & bock. Med en annan medlems bild med jämförelse så ter det sig som att det rör sig om en S80. Jag lämnar Tesla-biten där hän.

Nu väntar vi på en trovärdig källa på vilka offren var.
Därefter kan spekulationerna ta ny fart. Även om de flesta av oss är övertygade om att det rör sig om Biskops-röran. Och att det nu accelererar så smutsfolket tar slut och att vi återigen kan känna oss trygga i denna staden.
Citera
2015-06-13, 12:54
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Snabbaste vägen därifrån till Biskop är just denna vägen, sedan leden bort till Lundbytunnelns mynning och upp till Friskväder. Istället för att köra den tradiga Kongahällavägen dit.

Exakt så är det men det betyder också att dom var på väg hem från sin fisketur eller så var dom ute på öckerö och hämtade sprängmedel

undrar fan om inte det var deras egna bomb som briserade av misstag
Citera
2015-06-13, 12:56
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Taget från Aftonbladet som pratat med en anhörig.

– Vi vet inte heller vad som har hänt. Men vi tror att det var en bomb, säger släktingen.

På frågan varför någon skulle vilja plantera en bomb blir svaret:
– De bor i Biskopsgården, det räcker.

Nej, det räcker inte att bo i Biskopsgården. I så fall så skulle det sprängas bilar varje dag. Detta var helt klart en kriminell uppgörelse. Man går liksom inte och planterar bomber på slumpmässiga bilar, utan det finns ett starkt motiv till detta, och är det något jag har lärt mig genom åren så är motivet oftast pengar eller hämnas annans död.

Att släkten dessutom tror att det var en bomb indikerar ju att de inte direkt levde Svensson-livet.
Citera
2015-06-13, 12:58
Medlem
Realisten73s avatar
Känd gängledare från Göteborg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20956857.ab
Citera
2015-06-13, 13:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Bilen exploderade av okänd anledning och tre vuxna och ett barn miste livet.
En av de döda är, enligt uppgift till GT, en tongivande person i en av Göteborgs kriminella grupperingar.
Det handlar om en man som varit inblandad i de senaste årens konflikter i staden.
[...]
Polisen utreder om explosionen varit avsiktlig eller på grund av ett misstag.
– Vi har en teknisk undersökning på platsen även under lördagen. Vi har transporterat bort bilen för att kunna göra en noggrann undersökning av den. Vi vill helt enkelt få fram vad som är bakgrunden till den här kraftiga explosionen, säger Robert Karlsson, chef för utredningsenheten i region Väst.
Han fortsätter:
– Vi konstaterar nu att det är en kraftig explosion under färd och orsaken till den har vi inte klart för oss i nuläget.
http://www.expressen.se/gt/ledande-i...ilexplosionen/

Frågan är väl närmast om de blivit utsatta för ett attentat eller om de själva fraktat sprängmedel etc för att de planerat ett attentat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in