2015-06-13, 00:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanasawa
Är det verkligen en Volvo S60? Som påpekats i tråden finns modellen med gasdrift som tillval:
http://www.expressen.se/motor/tester/volvo-s60-bi-fuel/

Fulltankad rymmer den 20 kubikmeter gas. Hur kraftig blir explosionen när så mycket gas flyger i luften?
https://www.youtube.com/watch?v=O19seD0z9SI

-Fan vad det luktar här i bilen, har du släppt dig?
-Nej, det var väl du? Du käkade ju äggsallad till lunch...
- Äh, vad fan. Du vet att jag inte gillar att du röker i bilen, men luktar det så illa att det är bara bra om du kan maskera lukten lite.
- OK, då tar jag en cigg! Var fan är tändaren nu då?
- Här, låna min! Så här så... PANG!
Citera
2015-06-13, 00:17
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardben
Eftersom det ryktas om krater i vägbanan och totalt demolerad bil är det lätt att misstänka sprängladdning fäst under bil.
Det verkar sannolikt. Större delen av kraften har initialt gått ner i vägbanan, det är inte helt lätt att ordna en krater i asfalt, och resten var tillräckligt för att mer eller mindre fragmentera en Volvo S60 (ganska säker på att det är en sån) och alla i den.

Glöm gasflaskor, gas- och bensintankar. Glöm P-skott (motsv). Det rör sig om sprängmedel av något slag.

Intressant vore att veta hur utlösningsanordningen fungerade. Fjärrstyrd via telefonnätet (mobiltelefon, minicall) för att kunna kontrollera när det skulle smälla, eller tidsinställd, vilket är mycket mer chansartat.
Citera
2015-06-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Mina fåglar viskar häjd villt OBS om rykterna stämmer att det är E så är hans Krim liv ett slut nu.

Info.

Gick loss för mord på X-team medlemmen Andreas.
Bröt sig ur Biskopsgård alliansen och allierade sig med Backa ligan och gick under nätverket Frisbädersligan som låg och ligger i väpnad konflikt med Vårvädersligan Tynnered/Frölunda
Bandidos/X-team som har någon sorts allians.

Vem som ligger bakom det kan just vem som hälst göra men tro att polis tittar åt det hållet han blev även utkastad i bad ständing av HA pga mordet på X-team medlemmen. Han var ledar figuren i Frisvädersligan och dom värkande puttat ner Vårvädersligan från toppen i Biskopsgården efter restaurange morden på en av Vårvädersligans ledare.

OBS: 95% säkerhet att det är han ryktet sprider sig snabbt nu.

Så det är E*is bosniaken som varit målet eller? Har du några som helst belägg för det? Förutom "fågel" viskar i mitt öra snacket...kan man kolla upp om han äger en volvo s60?
Citera
2015-06-13, 00:31
Medlem
Gores avatar
Bilderna på bilen ser iaf precis ut som den bilen som exploderade i Luleå.
Nej,den bilen brann inte före !
Den small direkt ,men på bilderna i tidningarna ser det ut som att det skulle vara bilen intill.
Det eftersom att den står i lågor på bilderna,den bilen som exploderade slets i bitar.
Någon förvarade gasflaskor i bilen ,oklart vilka som läkte.

Det låg bitar av bilen på grannfastigheter 30 meter bort när jag kom till platsen.
Och det hade blåst bort hängrännan på framsidan av huset där den stod parkerad.
Citera
2015-06-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Så det är E*is bosniaken som varit målet eller? Har du några som helst belägg för det? Förutom "fågel" viskar i mitt öra snacket...kan man kolla upp om han äger en volvo s60?

Nej det har jag inte mer en vad folk tror och säger till varandra både säkra och lite mer osäkra personer.

Har inte sagt att det är han men uppgett om ryktena stämmer så är det han som dom menar, tart gärna tillbaka lite av vad jag sagt så att inte folk missförstår mig.

Det kan vara en känd kriminell person som någon här på FB sagt tidigare som kan ha omkommit i olyckan vi får vänta och se vad analysen säger.

Man kan äga en bil som står på någon annan ägare.
Senast redigerad av vanto 2015-06-13 kl. 00:59.
Citera
2015-06-13, 01:25
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nej det är det inte. Skriv inte om du inte har någon koll.

Det krävs en hel del för att omvandla gödsel till ANFO, det som breivik använde.

Sen ska du lyckas detonera det också, vilket är svårt.
amoniumnitrat behöver bara blandas med diesel för att bli ett sprängämne, sedan hade visst breivik blandat fel så explosionen blev ej så kraftig som den hade kunnat bli. men an är mera svårtänt än dynamit, det räcker ej med en tändhatt, en sk primer "en extra sprängladdning på tändhatten" behövs för att det ska detonera.
Citera
2015-06-13, 01:32
Medlem
dvraptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Sedan ska man också notera att dom flesta explosioner där man har ett långsamt förlopp, energin försvinner oftast ut genom rutorna först. För att inte tala om hur litet utrymmet i en bil är för att orsaka en jättestor explosion.

I ett slutet utrymme och vid rätt blandning av syre så har gasol i stort sett samma sprängkraft som motsvarande mängd trotyl.

Utrymmet i en bil räcker lång:
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/lule...n-8889366.aspx

I en båt, kolla 5:40 och framåt:
https://www.youtube.com/watch?v=Yxm3uMy6MPI
Citera
2015-06-13, 01:37
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvraptor
I ett slutet utrymme och vid rätt blandning av syre så har gasol i stort sett samma sprängkraft som motsvarande mängd trotyl.

Utrymmet i en bil räcker lång:
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/lule...n-8889366.aspx

min första tanke när jag läste om detta var faktiskt familj med läckande gasolgrill i skuffen, men kratern i vägen jag såg senare fick mig att tvivla.
var bilen från en sprängfirma som påstods tidigare i tråden eller var det patrask som nämnt senare?
Citera
2015-06-13, 01:38
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvraptor
Ver ju inte ens jämförbart, större utrymme i en båt och explosionen skadar inte ens skrovet, skjuter iväg några träbitar. Har du sett bilen?
Citera
2015-06-13, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Mina fåglar viskar häjd villt OBS om rykterna stämmer att det är E så är hans Krim liv ett slut nu.

Info.

Gick loss för mord på X-team medlemmen Andreas.
Bröt sig ur Biskopsgård alliansen och allierade sig med Backa ligan och gick under nätverket friskvädersliga som låg och ligger i väpnad konflikt med Vårvädersligan Tynnered/Frölunda
Bandidos/X-team som har någon sorts allians med eller med andra nätverk.

Vem som ligger bakom det kan just vem som helst göra men tro att polis tittar åt det hållet han blev även utkastad i bad ständing av HA pga mordet på X-team medlemmen. Han var ledar figuren i Friskvädersligan och dom verkade puttat ner Vårvädersligan från toppen i Biskopsgården efter restaurange morden på en av Vårvädersligans ledare.

OBS: 95% säkerhet att det är han ryktet sprider sig snabbt nu.

Du verkar vara väldigt insatt i E*is liv, hur pass säkert är 95%? Jämfört med vad?

Hur kan du veta att det är han?
Citera
2015-06-13, 01:56
Medlem
Synd om barnet resten får skylla sig själva. Är man med i leken får man leken tåla.
Citera
2015-06-13, 02:00
Medlem
Är det GBG kriminella elit som nu övergått från skjutvapen till att spränga för att till 110 % ta död på fienden?

De här börjar nästan likna maffiafasoner med sprängningar både i Malmö och Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in