2016-08-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jo men kan apor hantera en avancerad bomb?

Den som vart häktad /anhållenär en sandapa.
Citera
2016-08-16, 16:53
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Den som vart häktad är en sandapa.

Hade i och för sig inte väntat mig att han hette Svensson och kom från Särö... Fast han blev väl aldrig häktad, bara anhållen? Vet du något mer om honom? I vilka kretsar finns han? Någon gruppering från Biskop.
Citera
2016-08-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Hade i och för sig inte väntat mig att han hette Svensson och kom från Särö... Fast han blev väl aldrig häktad, bara anhållen? Vet du något mer om honom? I vilka kretsar finns han? Någon gruppering från Biskop.

Inget jag tar här... PM
Citera
2016-08-16, 17:19
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Inget jag tar här... PM

Det är lugnt, jag har ingen legitim anledning att rota i detta mer än jag är en del av den allmänna nyfikenheten på Flashback...
Citera
2016-08-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vet du något mer om honom? I vilka kretsar finns han? Någon gruppering från Biskop.
Dom som dömdes för Vår Krog hade en liknande detonationsmekanism med batteri
Citera
2016-08-16, 18:38
Medlem
vetingetellers avatar
Rykten säger att det inte var Ed som var måltavlan.
Citera
2016-08-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Rykten säger att det inte var Ed som var måltavlan.

och vad har du för stöd i detta påstående ? och vem skulle isåfall vara måltavlan ? och varför

polisen gick ut med att dom rubricerar det som mord

min egna hypotes är fortfarande att det är Edis eller någon annan av passagerarna som transporterat bomben
men som sagt det är bara mina egna hypotes..
Citera
2016-09-17, 06:13
Medlem
Citat:
Vanja Nilsson blev vittne till explosionen som dödade Luna. Hon och hennes barn kom körandes strax bakom Lunas bil, när den plötsligt gick upp i lågor vid rondellen nära brandstationen i Torslanda. Vanja tycker det är viktigt att folk förstår att våldet inte bara är något som drabbar en liten klick kriminella i en annan del av staden.

– Vare sig man vill eller inte blir man drabbad. Även om man inte, som jag, råkar köra rakt in i den där rondellen. Vi har alla ett ansvar eftersom det påverkar oss alla i hela staden, säger Vanja Nilsson.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...3%B6-1.3781770
Citera
2016-09-17, 08:47
Medlem
Midnights avatar
Ja även oskyldiga drabbas av våldet

Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...3%B6-1.3781770

En 4-årig flicka dog och hon pratar om hur hon blev drabbad för att hon såg smällen
Citera
2016-09-17, 12:09
Medlem
Arabapans avatar
Ur GP 2016-09-17

Nu har Vanja Nilsson gått ut i Göteborgs Posten med sin dröm om Luna och säger ”Jag tänker på Lunas mamma och Lunas pappa, som älskade sin dotter överallt annat. Han ville inte att hans dotter skulle dö på det här sättet. Han ville att hon skulle få leva!

Ja, vad säger man? En halvfet medelålders kvinna går alltså ut och mer eller mindre tycker synd om pappan! En pappa som säkert älskade sin dotter över allt annat och visade sin kärlek genom massa leksaker vars pengar kommit från personrån, knarkaffärer, stölder, bidragsfusk mm.

Ni ska vi uppenbarligen tycka synd om pappan (som TACK OCH LOV också dog i explosionen).
De jag mest tycker synd om är Vanjas barn som tvingas leva ihop med en sådan förälder. Kan man inte samla in pengar till barnen så de får hjälp att komma ifrån missfostret till mamma?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...oset-1.3793495
Citera
2016-09-17, 18:40
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabapan
Ur GP 2016-09-17

Nu har Vanja Nilsson gått ut i Göteborgs Posten med sin dröm om Luna och säger ”Jag tänker på Lunas mamma och Lunas pappa, som älskade sin dotter överallt annat. Han ville inte att hans dotter skulle dö på det här sättet. Han ville att hon skulle få leva!

Ja, vad säger man? En halvfet medelålders kvinna går alltså ut och mer eller mindre tycker synd om pappan! En pappa som säkert älskade sin dotter över allt annat och visade sin kärlek genom massa leksaker vars pengar kommit från personrån, knarkaffärer, stölder, bidragsfusk mm.

Ni ska vi uppenbarligen tycka synd om pappan (som TACK OCH LOV också dog i explosionen).
De jag mest tycker synd om är Vanjas barn som tvingas leva ihop med en sådan förälder. Kan man inte samla in pengar till barnen så de får hjälp att komma ifrån missfostret till mamma?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...oset-1.3793495
Lustigt att hon dessutom ska berätta något hon drömt ihop, och sedan berätta vad mamman och pappan kände osv. och allt utan att ha någon fakta alls.
Citera
2016-09-17, 19:01
Medlem
Jag har lite svårt att tycka synd om pappan. Han var ändå en grov brottsling och gängledare. Det är 4-åringen som det är synd om. Jag har även lite svårt tycka synd om mamman, hon har ändå valt att leva tillsammans med en grov brottsling.

Jag tror också att de själva fraktade bomben och det som talar för den teorin är att ingen blivit fälld för dådet och att där inte framförts några bevis för att någon annan har placerat bomben i bilen.

Jag vet det låter lite orimligt. Vem skulle utsätta sitt eget barn för den risken? Men betänk att folk tror alltid att de har kontroll och att frakta en bomb, det måste alla göra. Få tillverkar en bomb på plats. Den tillverkas alltid någon annanstans och sen sprängs bomben.

Så de dog av sin egen bomb och man skulle kanske även ha lite mer fokus på denna utländska tillfälliga gäst som också dog i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in