2015-06-12, 14:56
Medlem
Har länge funderat på det här... När jag runkar ut en sats är den oftast geggig och lite genomskinlig gråvit, ungefär som denna bild: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Human_semen_in_a_petri_dish.jpg

Efter någon minuts smårunkande efterutlösning har sperman blivit rinning och helt som vatten, den klibbar sig inte längre utan rinner av minsta lilla lutning.

Vad beror detta på? Vad sker rent biologiskt? "Varför?" Hur ökar detta den evolutionära fitnessen?
Citera
2015-06-12, 15:01
Medlem
om du dessutom väntar och låter sperman stå i typ, en dag eller två, eller en vecka, så stelnar den och blir genomgul och brun nästan.
Citera
2015-06-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
om du dessutom väntar och låter sperman stå i typ, en dag eller två, eller en vecka, så stelnar den och blir genomgul och brun nästan.
Det vettefan. Jag har flera spermafläckar på mitt skrivbord och de är fan inte gula eller bruna. :P

Snarare vita.
Citera
2015-06-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZygoteBomber
Det vettefan. Jag har flera spermafläckar på mitt skrivbord och de är fan inte gula eller bruna. :P

Snarare vita.

det är inte klumpar antar jag, som du har på bordet. kanske bara är det klumpiga som blir brunt.
Citera
2015-06-13, 17:57
Medlem
najass avatar
Ekologi, natur, djur och växter --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2015-06-18, 02:23
Medlem
Ingen?
Citera
2015-06-18, 02:47
Medlem
tror det har att göra med ens hudfärg, min last brukar vara svart från olika tillfällen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in