Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-12, 01:50
Medlem
lakritcs avatar
Som rubriken säger,vad är det egentligen för skillnad mellan dessa? Vad innehåller den ena som den andra saknar?

Har fått hem en ny laptop och vill såklart göra backup på hela datorn. Blev dock en del problem då jag inte fick några skivor överhuvudtaget medskickade.

Vet ej om jag bör ladda hem och bränna en Windowsskiva (har licens) eller kan nöja mig med en systemreparationsskiva. Går jag miste om något med det senare alternativet?
Citera
2015-06-12, 04:07
Medlem
BaraSkitidags avatar
en systemrepskiva är en kopia av din dator när den var ny. DVS. allt med reklam och onödigt skit är med. En ren windows skiva innehåller windows.
Senast redigerad av BaraSkitidag 2015-06-12 kl. 04:11. Anledning: nytt inlägg
Citera
2015-06-12, 04:10
Medlem
BaraSkitidags avatar
en systemrepskiva är en kopia av din dator när den var ny. DVS. allt med reklam och onödigt skit är med. En ren windows skiva innehåller windows. Hur som helst, gör backup för guds skull. Nyinstallationer kommer inte att ge dig någonting sparat tillbaks.
Citera
2015-06-12, 05:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Som rubriken säger,vad är det egentligen för skillnad mellan dessa? Vad innehåller den ena som den andra saknar?

Har fått hem en ny laptop och vill såklart göra backup på hela datorn. Blev dock en del problem då jag inte fick några skivor överhuvudtaget medskickade.

Vet ej om jag bör ladda hem och bränna en Windowsskiva (har licens) eller kan nöja mig med en systemreparationsskiva. Går jag miste om något med det senare alternativet?

Du kan även höra med återförsäljaren om skivor [Recoveryskivor]
Citera
2015-06-12, 08:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Inga konstigheter - det är precis som det låter - den ena är en installations skiva medans den andra kan reparera diverse . D.v.s EJ installations skiva .
Citera
2015-06-12, 08:54
Medlem
kimdah2002s avatar
De flesta laptops innehåller en återställningspartition och program och anvisningar hur du bränner ut denna på en återställnings dvd. Läs manualen eller quickstarten du fick med datorn så står det säker där hur du skall göra.
Citera
2015-06-12, 12:24
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:

Menar du Windows Systemreparationsskiva (gjord i OS:et) eller tillverkarens systemreparationsskiva (gjord med tillverkarens tilläggsprogram i Windows)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in