2015-06-11, 22:48
Medlem
Hej!

Sitter på en gaming laptop som är kopplad via en HDMI till en Asus extern 25tums skärm och undrar om det går att använda laptop skärmen som en "extra" skärm. Där jag tex kan visa streams, spotify teamspeak osv. Har googlat runt lite och försökt få det att funka själv, men hittar inget fall där man använder sig utav laptop skärm. Någon som vet hur man ställer in detta?

Tack på förhand!
Citera
2015-06-11, 23:03
Medlem
Förstår inte riktigt, men du vill alltså spela på din externa skärm och ha den inbyggda skärm med något annat?

Tryck windowstangenten + P och välj utvidga. Dra sedan valfritt fönster till vänster eller höger av skärmen så syns det på din laptop också eller vice versa.
Citera
2015-06-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Förstår inte riktigt, men du vill alltså spela på din externa skärm och ha den inbyggda skärm med något annat?

Tryck windowstangenten + P och välj utvidga. Dra sedan valfritt fönster till vänster eller höger av skärmen så syns det på din laptop också eller vice versa.

Jo, det är precis det jag menar. Problemet är att när jag startar spel, tex CSGO så hamnar det på laptop skärmen, som jag sedan inte kan flytta över till den externa. Vet du i så fall hur man får över spelet till den externa skärmen?

Tack för snabbt svar!
Citera
2015-06-12, 00:08
Medlem
Jolteons avatar
Om du går in på "Skärmupplösning" (högerklicka på skrivbordet för att få upp) så kan du välja vilken skärm som du vill använda som huvudskärm
Citera
2015-06-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolteon
Om du går in på "Skärmupplösning" (högerklicka på skrivbordet för att få upp) så kan du välja vilken skärm som du vill använda som huvudskärm
+1

Kan också stå primär skärm
Citera
2015-06-12, 13:20
Medlem
Fick det att funka nu, tack! Nu är det dock så att jag laggar sate när jag lirar CS. Tycker det är kon stigt att jag laggar såpass mycket (ligger på 20-30 FPS nu, brukar ligga på 140-180) jag har ändå ett GeForce GTX 970M i datorn, 16 gig ram intel i7 osv. Något som vet varför det kan lagga?
Citera
2015-06-13, 20:59
Medlem
Bumpar tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här