Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyProject
Ja du började debatten med att tro att Microsoft inte samlade in någon data så fortsätt kämpa.

Först nekade du till att data samlades in och krävde bevis.
Ja?
Citat:
Sedan nekade du, efter att du fått bevis, till att det stod så trots att det framgår i klartext i Microsoft eget dokument.
Neger snälla, varenda människa i hela tråden fattar att "samla in" i detta sammanhang innebär att de gör detta utan att du fucking ger dem informationen när du registrerar ett konto hos dem. Vad för tokerier ska du komma med härnäst? Tycker du Signal är anti-privacy eftersom de har ditt mobilnummer? OoOooh Signal är så spooky! Bäst du undviker dem med!
Citat:
Nu medger du att det faktiskt står i klartext att Microsoft samlar in data, men stoppar huvudet i sanden eftersom "det är ju valfritt". Vad är din nästa försvarslinje?
Jag sitter fortfarande och väntar på var du anser att det står att de ska samla in alla mina 2 terabyte filer. Var står det? Jag kan inte se det, kan du inte visa exakt var detta står?
Senast redigerad av segernisse 2024-09-19 kl. 13:54.
Citera
2024-09-20, 02:12
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Så jag frågar väl igen då, var är källan? Inte vattenkällan du använder för att torka bajset på HVB-hemmet nu, utan källan på att EU får en speciell version av Windows när de granskar? För det låter som något för konspirationsforumet, och så förståndshandikappad är väl inte ens du som har förmyndare?
Jag har redan postat källor på att företaget Microsoft har samarbete med underrättelsetjänster om att bygga in bakdörrar och avlyssning i sina produkter. Det finns massor det är bara söka efter de hemliga dokumenten Edward Snowden avslöjade. Men jag förstår du har en mer bokstavlig förståelse av språk. Autismen gör det utmanande för dig förstå underliggande budskap eller dolda avsikter, vilket gör dig förvirrad och hysterisk.
Citat:
Jag sitter fortfarande och väntar på var du anser att det står att de ska samla in alla mina 2 terabyte filer. Var står det? Jag kan inte se det, kan du inte visa exakt var detta står?
När det gäller samspel mellan underrättelsetjänster och Microsoft där information kanske inte är direkt uttalad, gör din autism det svårt att tolka implicita budskap. Du behöver tydligare och mer konkret kommunikation för att förstå en viss situation. Du förväntar dig kanske någon ska komma hem till dig och bevisa att just din egen dator är full med bakdörrar och maskar för du ska förstå.
Senast redigerad av eleO12O24 2024-09-20 kl. 02:18.
Citera
2024-09-20, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleO12O24
Jag har redan postat källor på att företaget Microsoft har samarbete med underrättelsetjänster om att bygga in bakdörrar och avlyssning i sina produkter. Det finns massor det är bara söka efter de hemliga dokumenten Edward Snowden avslöjade. Men jag förstår du har en mer bokstavlig förståelse av språk. Autismen gör det utmanande för dig förstå underliggande budskap eller dolda avsikter, vilket gör dig förvirrad och hysterisk.
Nej, du har inte postat en källa på det vi diskuterar. Att Microsoft samarbetade genom att ge NSA dina mejl innebär på intet sätt att de samarbetar och lägger in bakdörrar. Helt bisarrt tänk.

Citat:
När det gäller samspel mellan underrättelsetjänster och Microsoft där information kanske inte är direkt uttalad, gör din autism det svårt att tolka implicita budskap. Du behöver tydligare och mer konkret kommunikation för att förstå en viss situation. Du förväntar dig kanske någon ska komma hem till dig och bevisa att just din egen dator är full med bakdörrar och maskar för du ska förstå.
Åter igen, att du frivilligt ger Microsoft ditt för och efternamn innebär på intet sätt att de sparar undan alla dina filer på hela hårddisken. Om du på allvar tror detta borde du skaffa ett jobb (du skriver 2 på natten så antingen är du arbetslös eller kör kvällspass på Samhall) och uppsöka vård. För det är nämligen inte alls samma sak, och du pratar i praktiken om päron när jag pratar om äpplen.
Citera
2024-09-20, 08:52
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Nej, du har inte postat en källa på det vi diskuterar. Att Microsoft samarbetade genom att ge NSA dina mejl innebär på intet sätt att de samarbetar och lägger in bakdörrar. Helt bisarrt tänk.
Det säger ju mycket om hur ärliga Microsoft är!! Du hade säkert haft fullt förtroende för en tjackpundare som våldtagit dig — och lånat ut honom alla dina besparingar! Du tycker ju det är helt bisarrt tänkt, att man inte skulle kunna lita på honom ekonomiskt eftersom du har ju inga källor på pundaren inte kan sköta sin ekonomi (bara droger och våldtäkt)

Sedan avslöjade Snowden mycket mer än bara mejl, men det är för tekniskt för du ska förstå det.
Senast redigerad av eleO12O24 2024-09-20 kl. 09:01.
Citera
2024-09-20, 09:30
Medlem
Citat:
Det säger ju mycket om hur ärliga Microsoft är!! Du hade säkert haft fullt förtroende för en tjackpundare som våldtagit dig — och lånat ut honom alla dina besparingar! Du tycker ju det är helt bisarrt tänkt, att man inte skulle kunna lita på honom ekonomiskt eftersom du har ju inga källor på pundaren inte kan sköta sin ekonomi (bara droger och våldtäkt)

Sedan avslöjade Snowden mycket mer än bara mejl, men det är för tekniskt för du ska förstå det.
Nej, jag säger inte att jag har fullt förtroende på Microsoft. Det jag säger är att det är helt efterblivet att påstå att Microsoft skulle blåljuga för en organisation i storlek med EU, samt att du självklart förvränger allt Snowden sagt.

Snowden: Microsoft har gett NSA åtkomst så de kan komma åt mejl och filer
Du: MICROSOFT HAR BYGGT IN EN BAKDÖRR I WINDOWS

Det är såklart inte samma sak. Inte ens i närheten samma sak.
Citera
2024-09-20, 09:38
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Det jag säger är att det är helt efterblivet att påstå att Microsoft skulle blåljuga för en organisation i storlek med EU, samt att du självklart förvränger allt Snowden sagt.
Microsoft blåljög för hela världen tills att Snowden drog ner byxorna på dem. Storföretag har inga problem ljuga för USAs kongress och de pissar på EU.
Citera
2024-09-20, 09:39
Medlem
Citat:
Microsoft blåljög för hela världen tills att Snowden drog ner byxorna på dem. Storföretag har inga problem ljuga för USAs kongress och de pissar på EU.
EU har redan töjt Microsofts anus upprepade gånger. Som sagt, det finns miljardbolag som använder Windows 10 LTSC och dylikt, och dessa har fått kolla på källkoden för Windows. Du tror alltså att de skulle ljuga och hitta på för sina viktigaste kunder, storföretagen?

Och att de sen slangar undan alla filer på hela din dator utan att du vet om det fick jag ju heller aldrig en källa på att de kan eller gör i praktiken.
Senast redigerad av segernisse 2024-09-20 kl. 09:41.
Citera
2024-09-20, 11:28
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Här är en intressant nyhet från igår:
https://www.petri.com/no-back-doors-microsoft-opens-windows-source-code-to-eu-governments

Microsoft öppnade nyligen ett center i Bryssel där EUs regeringar kan kolla på källkoden i Windows, för att på så sätt få bekräftat att det inte finns några bakdörrar. Vad jag kan minnas finns ett liknande center redan i USA.

Tanken är att detta ska motbevisa ryktena om att Microsoft jobbar med NSA och liknande organisationer för att spionera på människor.

Nå, vad tror ni detta kommer leda till? Kommer Windows få bättre rykte efter det här?
Litar ni själva på Microsoft?
Kommer Apple göra något liknande?
Gör Bruce Schneier rätt som rekommenderar BestCrypt över Bitlocker? Deras hemsida funkar för övrigt inte ens.

Kommer foliehattarna äntligen våga sitta vid en Windowsdator?
Tror ni att det här är en plan av Illuminati för att få oss vanliga dödliga att omedvetet sälja våra själar till judeödlorna?

Nu fick jag mig verkligen ett gott skratt.

Citat:
Microsoft öppnade nyligen ett center i Bryssel där EUs regeringar kan kolla på källkoden i Windows, för att på så sätt få bekräftat att det inte finns några bakdörrar.

Snacka om att låta räven vakta hönshuset! Släpper de inte koden till allmänheten så är det ett meningslöst försök att rädda sitt solkade rykte.

Bitlocker används för att låsa ut Windowsanvändare från sina egna datorer. Undrar hur många som förlorat sina filer på grund av denna idioti, där Windows egna uppdateringar eller att starta på en USB, triggat Bitlocker att låsa ute användaren utan samtycke? Ransomware utan ransom!
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-09-20 kl. 11:32.
Citera
2024-09-20, 12:37
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Här är en intressant nyhet från igår:
https://www.petri.com/no-back-doors-microsoft-opens-windows-source-code-to-eu-governments

Microsoft öppnade nyligen ett center i Bryssel där EUs regeringar kan kolla på källkoden i Windows, för att på så sätt få bekräftat att det inte finns några bakdörrar. Vad jag kan minnas finns ett liknande center redan i USA.

Tanken är att detta ska motbevisa ryktena om att Microsoft jobbar med NSA och liknande organisationer för att spionera på människor.

Nå, vad tror ni detta kommer leda till? Kommer Windows få bättre rykte efter det här?
Litar ni själva på Microsoft?
Kommer Apple göra något liknande?
Gör Bruce Schneier rätt som rekommenderar BestCrypt över Bitlocker? Deras hemsida funkar för övrigt inte ens.

Kommer foliehattarna äntligen våga sitta vid en Windowsdator?
Tror ni att det här är en plan av Illuminati för att få oss vanliga dödliga att omedvetet sälja våra själar till judeödlorna?

Det är alltså ett litet kontor där de tar emot besökare som får sätta sig vid en dator och läsa källkoden. De får inte kopiera källkoden. Man får inte fotografera skärmen. Man får sitta där vid den datorn och läsa koden, en fil åt gången.

Det är helt idiotiskt att tro att någon skulle kunna hitta en bakdörr genom att sitta där i deras lilla rum framför den skärmen och läsa koden bara.
Citera
2024-09-20, 18:30
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Och att de sen slangar undan alla filer på hela din dator utan att du vet om det fick jag ju heller aldrig en källa på att de kan eller gör i praktiken.
Att NSA och CIA har möjlighet att ta sig in i din dator via en bakdörr från Microsoft är inte samma sak som att de måste göra det. Ingen kommer visa upp en källa för dig där det står att NSA eller FRA varit inne i just din dator.
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Det är alltså ett litet kontor där de tar emot besökare som får sätta sig vid en dator och läsa källkoden. De får inte kopiera källkoden. Man får inte fotografera skärmen. Man får sitta där vid den datorn och läsa koden, en fil åt gången.
Hela poängen med öppen källkod är att man själv kan kompilera den innan man installerar den. Ingen vet om det är samma kod Microsoft visar där som folk har i sin dator.
Citera
2024-09-20, 19:34
Medlem
Citat:
Jag tänker inte kolla upp något som du påstår. Du kan antingen länka där det står att de har full tillgång till allt på din dator eller så kan du gå och leka i konspirationsforumet istället.

M$ gör som Google och Apple, de scannar dina filer efter "olagligt material" och sedan rapporterar detta medan de raderar filerna. Att filerna sedan är viktiga affärsdokument struntar de i.

https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/all/leaked-nsa-prism-program/4cf1ad5a-01eb-435a-b1ad-4d5039ba03ba
https://www.theguardian.com/world/2013/jul/11/microsoft-nsa-collaboration-user-data
https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM
Citera
2024-09-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
M$ gör som Google och Apple, de scannar dina filer efter "olagligt material" och sedan rapporterar detta medan de raderar filerna. Att filerna sedan är viktiga affärsdokument struntar de i.

https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/all/leaked-nsa-prism-program/4cf1ad5a-01eb-435a-b1ad-4d5039ba03ba
https://www.theguardian.com/world/2013/jul/11/microsoft-nsa-collaboration-user-data
https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM
Ja du lär ju inte finna någon som motsätter sig detta när det gäller OneDrive och dylikt direkt. Där är det väl snarare lag på att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in