• 1
  • 2
2015-06-11, 22:43
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
är inte det tanken med många "finare" tändare (Aka, inte slit-och-släng som man tappar bort vid första bästa tillfälle). Att det är för lite gas i dem redan från början så att man skall köpa mer gas och fylla på dem?

Nu skall jag inte luras men du kan säkert vara nåt på spåren...bara en viss volym/tryck pga nåt transportsäkerhetsskäl kanske?

Till ts:

Jag förstår av din text att du är något yngre än vad jag är...men ändå. Varför vill du ha en ful reklamtändare? Visst skall det här med rökning vara lite stiligt men stil köpes inte för 25 spänn.

En tändare är egentligen något ganska privat och intimt och sorteras in i samma utrustningskategori som din plånbok, din kuk, eller om du är sån, ditt vapen (fickknivar räknas). Det är extremt klantigt att inte ha koll på nån av dessa fyra under några som helst omständigheter. Alla dessa prylar är det bara douches och idioter som visar upp i blandat sällskap i syfte att imponera. Dessa 4 prylar tar du bara fram om du verkligen skall använda prylen i fråga. Kan du hålla koll på kuken och plånboken så är faktiskt en tändare ett logiskt nästa steg. Bra tänkt men gör om/rätt:

Köp en plain Zippo. När du klarat av att underhålla och undvika att supa bort den i 3 år är du mogen för en finare gaständare. Undantaget då om du skall tända cigarrer då. Då duger Biltemas Gas-torch för 69:90 tills man är konfirmerad och torr bakom öronen i alla fall.

Frågor på det?
Citera
2018-10-09, 15:23
Medlem
Hardingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warulw
Tjena tjena köpte en marlboro gold tändare kostade 25 kronor lite dyrare än vanliga men jag tyckte den var snygg så jag köpte den. Hade sen innan köpt en marlboro röd tändare gasen tog slut efter 2 dagar tänkte väl aja men denna måste ju funka nope samma här gasen tog helt slut efter 2 dagar !??!?!? Har haft min bic tändare i veckor funkar felfritt fortfarande.. Så jag varnar er ge fan i att köpa skiten..

Bara en liten fråga då jag gillar hur tändaren "tänds" så vill jag gärna fortsätta använda mig av den men hur ska jag gå till väga ska jag bara gå till någon random turk kiosk o be de o fylla på den ?

Bumpar en gammal tråd. Köpte en likadan tändare, bra vikt i den tänkte jag, måste vara kvalite. 2 dagar? Min höll inte ens en dag.. blåsning.
Citera
2018-10-09, 15:24
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardingen
Bumpar en gammal tråd. Köpte en likadan tändare, bra vikt i den tänkte jag, måste vara kvalite. 2 dagar? Min höll inte ens en dag.. blåsning.
Har du en bild på den eller länk till produkten?
Citera
2018-10-09, 20:12
Medlem
Hardingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Har du en bild på den eller länk till produkten?

Yes!

https://i.imgur.com/onnRWYq.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här