Hade dygnat igår och var rätt orolig när jag la mig bla för att jag skulle till ögonläkaren idag(har haft inflammation i ögonlocken och tagit ögonsalva(antibiotika) i 2v). Under natten drömde jag att jag såg tre färgade horisontella streck i synfältet ovanför varandra och att jag gick runt och nojjade(panik) över detta i drömmen(Jag lider av en ångestsjukdom och en funktionsnedsättning som gör att jag överanalyserar sånt här och min hjärna kan inte släppa det förrän den får en förklaring). Just den situationen som utspelade sig i drömmen känner jag igen(panikattack) men inte symtomet...
Den logiska förklaringen är ju att jag var trött och orolig för morgondagen och drömde därför om något som hade med synen att göra.
Men nu såhär på kvällen börjar jag som vanligt idiotanalysera dagen som gått, som vanligt. Nu såg jag på vädret att det var soligt ute i morse och jag kom på att jag hade fönstret öppet och då har jag kommit på att solen kan ha lyst in mot mina ögon genom hålet eller genom en springa mellan persiennerna. Och att solen har skadat mina ögon. Jag var ju hos läkaren i morse och han konstaterade att inflammationen i ögonlocken var borta och att allt såg bra ut. Men han tittade bara lite snabbt, inte med pupillvidgande droppar osv. Hade han sett om solen hade skadat typ näthinnan?