2015-06-09, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
jag var själv inne på handelsbanken för en vecka sen och tog ut pengar

Hon skrev TYP inga!
Citera
2015-06-09, 20:53
Medlem
Något kontor eller annat ställe måste du ha där du kan ta ut pengar. Jag kan t.ex. ta ut pengar hos Forex ifrån min ena bank.
Citera
2015-06-09, 20:54
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
Hon skrev TYP inga!

De flesta kontor hanterar väl kontanter under delar av dagen? Så är det här i stan i alla fall (på de två bankerna jag någorlunda regelbundet besöker).
Citera
2015-06-09, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
De flesta kontor hanterar väl kontanter under delar av dagen? Så är det här i stan i alla fall (på de två bankerna jag någorlunda regelbundet besöker).

Nej dom flesta hanterar inte kontanter enligt min uppfattning.
Citera
2015-06-09, 20:56
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Kom på ett enkelt sätt nu, för över pengar till en vän och be denne ta ut tills du får et nytt kort !
Tack som tusan för tipset! Tänkte inte alls på det alternativet och började få panik då jag ska på kalas på fredag och måste inhandla lite presenter
Citera
2015-06-09, 20:59
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Här i Karlstad så är dom väldigt hårda med det, "inga kontanter" står det överallt. Har Swedbank, så jag vet ej ifall andra banker har det annorlunda:-/ Men jag bönade och bad idag och det gick inte
Citera
2015-06-09, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Här i Karlstad så är dom väldigt hårda med det, "inga kontanter" står det överallt. Har Swedbank, så jag vet ej ifall andra banker har det annorlunda:-/ Men jag bönade och bad idag och det gick inte

Ibland funkar inte hjärnan när problemen blossar upp, tur att internetz och flashback finns då

Se nu till att hitta en vän/släkting som har Swedbank och för över slantarna så finns dom på dennes konto i morgon.
Citera
2015-06-09, 21:07
Medlem
Be henne skicka några bitcoin till din plånbok så är problemet löst på några sekunder.
Citera
2015-06-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ibland funkar inte hjärnan när problemen blossar upp, tur att internetz och flashback finns då

Se nu till att hitta en vän/släkting som har Swedbank och för över slantarna så finns dom på dennes konto i morgon.

Vi har ju något så bra som swish, varför vänta en dag på att göra en överföring när det bara är o swisha över pengar till en vän så plockar han bara ut summan direkt från en automat.
Citera
2015-06-09, 21:54
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Swisha till någon och be dem ta ut cash. De flesta överlever några dagar med maxbeloppet för Swish (5000 tror jag).

edit : 2nd på den...
Citera
2015-06-10, 08:26
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta

Swedbank är den i särklass sämsta storbanken, alla kategorier, i m o. Vill du ha vettig service, och faktiskt kunna ta ut dina pengar, så föreslår jag att du byter till Handelsbanken t.ex.
Citera
2015-06-10, 08:39
Medlem
Citat:

Nej så är det Inte

Jag har Nordea och skulle en gång behöva hantera Cash i Stockholm, dvs en ganska rimligt stor stad...

Kollar man då på deras kontor fanns det hur många som helst, men endast två som hanterar Cash. Resten är kontantlösa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in