2015-06-09, 17:33
Medlem
IgorAs avatar
Hej, jag bor i en tvåa i Skrapan i Sthlm och blev, av en på Savills (hyresvärden) via telefon, muntligt lovad ett internt byte till en etta trots att jag inte uppfyllt kraven (att man måste ha bott i huset minst ett år) då anledningen var att jag bott med min tjej och vi gjort slut och jag därmed inte har råd med en tvåa. Nu har en annan på Savills gett avslag på den skriftliga bytesansökan vilket sätter mig i en situation där jag inte kan betala hyran och en av de två som skulle ta min lägenhet blir bostadslös då han redan sagt upp sin lägenhet. Jag har pratat med de två inblandade på Savills men de vägrar ge sig, de bara hänvisar till reglerna (som de själva kringgått).
Vad kan jag göra? Kan man hota med att stämma dom (de lär knappast blir skraja eller ens tro mig) eller hur kan jag bäst sätta din dom jävlarna? Blir så jävla förbannad och känner mig maktlös men vägrar ge mig. Det är fan dom som har gjort fel!
Citera
2015-06-09, 17:49
Medlem
TheHmms avatar
Du får väl bo i skrubben och han som är hemlös får bli din roomie, det är det schysstaste tycker jag.

Faktiskt inte ditt fel förutom att du litat på människor...
Citera
2015-06-09, 18:36
Medlem
Du kan nog inte göra något åt själva problemet med bytet, däremot är det ju enkelt att lösa för dig ekonomiskt genom att bara ta in en inneboende i ditt sovrum och själv bo i vardagsrummet (eller tvärt om såklart).
Men ja, det suger för killen som sa upp sin lägenhet, men det är inget du blir straffad för.
Citera
2015-06-09, 23:19
Medlem
semiproffss avatar
Det är ju ganska korkat att säga upp en lägenhet innan man skrivit på några papper . Speciellt med tanke på bostadssituationen i sthlm...
Citera
2015-06-09, 23:34
Medlem
Lite osäker här, men kan inte du skriva in vem du vill i ditt hyreskontrakt? Jag har gjort det, men det var på 90-talet och inte i Stockholm.
Om det går så kan ju du efter sex månader avsäga dig bostaden och den andre tar over kontraktet.
Det borde funka men Stockholm är ett riktigt råttbo när det gäller boende.
Citera
2015-06-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Lite osäker här, men kan inte du skriva in vem du vill i ditt hyreskontrakt? Jag har gjort det, men det var på 90-talet och inte i Stockholm.
Om det går så kan ju du efter sex månader avsäga dig bostaden och den andre tar over kontraktet.
Det borde funka men Stockholm är ett riktigt råttbo när det gäller boende.

Nä går typ inte i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in