2015-06-09, 14:20
Medlem
JutomenPepsis avatar
Studerar på ett univeristet i Sverige där vi har läst både C# och Java med inriktning på Androidutveckling. Jag tyckte C# var ganska tråkigt, kanske för att vi läste det först och jag har aldrig programmerat innan, Java arbetade vi först med i Eclipse och sen i Andriod Studio. Det sistnämnda tyckte jag var bland det roligaste jag gjort i skolan, kanske för att man fick se resultat så snabbt med i Andriod Studio, jag har även gjort ett par småappar på min fritid. Ingenting seriöst, mest för att lära mig lite hur det funkar och så. Men jag förstår själv att jag knappt skrapat på ytan på något av språken. Men jag tänker att i sommar ska jag fortsätta med något av språken när jag har lite tid över, men frågan är vilket? Vi kommer dock att läsa mer avancerad C# senare i utbildningen medan Javan vi läste var all vi kommer att läsa. Så var är bäst att satsa på framtidsmässigt om man vil jobba med programmering och framför allt frontend eller apputveckling? Som jag förstår det det så jobbar man inte själv om man jobbar på ett företag som gör appar, utan ett team sysslar med design och ett annat med själva kodningen, typ. Rätta mig gärna om jag har fel. Man måste ju tycka det är kul det man håller på med men samtidigt måste man tänka på hur branschen och jobben ser ut om ett par år. Vad tror ni är bäst att satsa på?
Citera
2015-06-09, 14:33
Medlem
KodareOkands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JutomenPepsi
Studerar på ett univeristet....text

Personligen så skulle jag lägga mest tyngd på JAVA. Av den enkla anledningen att C# ingår i .NET som är Microsofts ondska. Har personligen ingenting emot språket som sådant, brukar det själv flitigt.
Senast redigerad av KodareOkand 2015-06-09 kl. 14:35.
Citera
2015-06-09, 14:35
Medlem
valter-eggons avatar
Personligen så tycker jag att C# eller snarare .NET är roligare och enklare. Däremot så är marknaden för Java bättre.
Citera
2015-07-11, 05:06
Medlem
tantrs avatar
Äh.. Är du duktig på det ena så kan du det andra.

Själv körde jag cpp i några år och nu mest Java för mina Androidspel.

Välj det du känner starkast för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in