Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 00:41
Medlem
Hej. Det är nämligen så att jag ska till USA på fredag. Kommer vara där i tre veckor. Jag snusar flitigt och undrar lite över vad en dosa general vit kan kosta där. På t.ex en 7-eleven. Så vet ni minsta lilla om snus i USA, tveka ej att dela med er av era erfarenheter. Ha d gott.
Citera
2015-06-09, 01:00
Medlem
Usa är gaanska stort

Och svenskt snus kommer du få problem med att hitta i Nordamerika. Finns några stycken amerikanska varianter men det är ingenting som är ens i närheten av vårat Svenska premium snus.

Det är bättre du tar med dig snuset på ditresan. Om du vill vara säker på att kunna ha en portion general vit under läppen
Citera
2015-06-09, 03:57
Medlem
Diggiloos avatar
Beror helt på delstat och butik. Har köpt general för 2.5$/dosan i Georgia. I NJ ligger de på 6$ medan en dosa i NY ligger på 7$. Du hittar general med hjälp av 'general store locator'. Du hittar orginal och white hos de flesta som säljer.
Citera
2015-06-09, 08:46
Medlem
D3ans avatar
i LA kostar snuset typ typ $3,50 med tax, köper nästan varje dag, sen har de kupong på $1 på varje lock om man nu vill använda de.
Citera
2015-06-10, 10:51
Medlem
Smerdyakovs avatar
Beror som sagt till stor del på vart du ska. I New York och Chicago kan du hitta General vit för $5-7, men det är inte så att man kan gå in i en random kiosk och handla utan du får göra lite detektivarbete på nätet först. Håll dig generellt borta från de amerikanska märkena, om du inte är nyfiken och älskar extremt rinn så man behöver spotta brun sörja varje minut. Det närmaste svenskt snus jag hittat i USA som inte är ett svenskt märke är Camel Snus. De säljs i små metallkartonger och smakar som vanligt svenskt snus, fast de är torra och mycket svagare. De är mycket lättare att hitta än General.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in