Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 21:34
  #1
Medlem
Hej

Något väldigt udda har börjat hända med CS:GO för mig. Om ni kollat videon nedan så kan ni se hur spelet beter sig, det där är offline med botar och nr jag rör mig halvfryser det lite och så fort jag trycker ESC så fryser den någon sekund och fortsätter sedan igen, det gör även så online också. Först trodde jag att det varm min GPU eller dyl men jag startade då WOW som ligger på samma disk och det fungerar helt felfritt, jag startade även en 1080P film på min andra skärm samtidigt och kortet håller sig runt 35% i Catalyst Control Center. Jag provade även att starta Left 4 Dead 2 på högsta inställningar, fungerar helt felfritt. Jag installerade då om hela CS:GO till en helt annat hårddisk(även den SSD) men samma fenomen uppstår.

Någon som vet vad detta kan vara för något och varför bara CS:GO?

https://www.dropbox.com/s/b3uoyrdhfb...23.56.mp4?dl=0
Citera
2015-06-08, 21:45
  #2
Medlem
inSanitYys avatar
Aldrig lirat CS GO men det ser ut som om det kan vara VSYNC som är ON, samma skit som på 1,6.
VSYNC=OFF, testa det=)
Citera
2015-06-08, 22:16
  #3
Medlem
annanmedlems avatar
Jag har inte kikat och att ta bort v-sync kan säkert ha viss effekt.

Fetare prestanda GPU-syncad skärm och högre refresh rate vore ju rimligtvis positivt.
Citera
2015-06-08, 22:48
  #4
Medlem
Jag kollade precis mina inställningar i CS:GO och Vsync är inaktiverad i grafikinställningarna :/
Citera
2015-06-08, 22:55
  #5
Medlem
Jag drog också precis ner alla inställningar till låg, inaktiverad alla andra saker som CPU buffering, Anti-Aliasing osv osv men det är fortfarande samma problem :/
Citera
2015-06-11, 20:59
  #6
Medlem
.Strix0rs avatar
Vad har du i datorn? Ligger du på required specs eller kanske t.om. på gränsen / under?
Har du många bakgrundsprocesser som drar resurser?
Citera
2015-06-13, 13:05
  #7
Medlem
NotBads avatar
Ja, VSync har en hel del effekt. Dina specs med.

CS:GO har fuckat jättemycket för mig med. De senaste månaderna har det varit mycket uppdateringar, och de har massor med buggar. Så småningom försvinner väl buggarna med de nya uppdateringarna. T ex min CTRL och Shift var aktiverade hela tiden så jag kunde knappt röra mig

Ha på lägsta grafikinställningarna och hoppas på att det finns hopp för mindre buggar/fel i de nästa uppdateringarna. Annars får du kontakta supporten.

EDIT: Såg filmen nu! Det kan lagga på de nya mapsen, det gör det även för mig med. Håll dig borta från att kolla mot t ex akvariumen. Laggar det även på t ex Dust (II)?
__________________
Senast redigerad av NotBad 2015-06-13 kl. 13:07.
Citera
2015-06-13, 13:34
  #8
Medlem
NotBads avatar
Skriv:

net_graph 1 i konsolen

Så ser du FPS (och ping när du är online). Kan du skicka en screenshot (PM till mig eller som svar i tråden), så blir det enklare att svara på det hela!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback