Citat:
Ursprungligen postat av
Ineo17
Du allt handlar inte bara om byta lakan,städa upp efter svensk skit de är de det handlar om.De lever som om de lever hemma när de bor i hotell all kläder på golvet,översvämning i badkar och när de finns sopsäck kasta på golvet.
Har bekymmer om att svenskar är från mänsklig härkomst eller vad säger du ni som spottar upp allt på invandrare som om ni vore nåt bättre folkslag!!
Varför jag svarade lite på ditt inlägg är för att jag är en "långliggare på hotell" har över 250k kvalificerade bonus nätter hos en större kedja, ja du kan räkna upp hur många dagar jag ligger ute.
Jag kan hålla med dig om en sak, klientel som kommer i grupp och övernattar nån dag i ett hotell pga av jobbmässa, utbildning, studiebesök osv är värst både inne i rummen men även nere på lobbyn, oftast har dom ett vanligt kneg 8-17 kneg dessa människor är grisigaste och tror att det är fest varje gång dom får komma ut från fängelset (arbetet) vilket inte är ofta.
Sen finns det de som är vana att ligga ute, företagsäljare, ensamvargar osv, vi som håller låg profil i baren men även i rummet okså. Vi försöker okså vara duktiga med att inte ha skit runtomkring oss, av 3 anledningar. 1: För att kunna säga godmorgon till städerskorna med gott samvete i korridoren 2: För att vi ofta kommer tillbaka. 3: Det är vårat hem
Men nu tillbaka till din fråga, vad det gäller att få referenser, poängen med referens är att man har gjort ett jobb som man vill ha dokumenterat, i flesta fall brukar man vilja ha intyg när man vet att man uppfyllt kriterierna för ett gott arbete, eller gjort ett arbete med ett gott omdöme,
I ditt fall om du har otroligt tur kanske din arbetsgivare intygar om att du varit på arbetet dessa dagar du arbetar och detta får du som intyg
Hur somhelst nu vill jag verkligen hjälpa dig, jag råder dig att inte uppvisa någon form av intyg eller information som kan leda till att ditt ev nya arbete har kontaktuppgifter med ditt "nuvarande"
Chansen är stor att du gör mer skada än nytta. Ännu värre om du lämnar ut arbetsgivaren tel nr som referens, spelar ingen roll om du får leende från chefen eller trevliga nickar om att det är ok.
Jag råder dig att fortsätta arbeta håll ut, pröva med andra metoder, lyssna på musik samtidigt som du bäddar, tävla med dig själv eller andra kollegor, köp något extra skäm bort dig varje dag efter en hård dag på arbetet.
Jag förutsätter att det är arbetet i sig som du är trött på? Känner du att kollegorna bara hackar och är på dig, då är det en annan femma.